• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5579 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۲ شهريور

زبان فارسي را چگونه بايد آموخت؟

«زبان فارسي را چگونه بايد آموخت؟» نوشته محمدجعفر محجوب در ۲۷۸ صفحه با شمارگان ۳۳۰ نسخه و قيمت ۲۲۰ هزار تومان در انتشارات مرواريد راهي بازار كتاب شده است.
 در نوشته پشت جلد كتاب مي‌خوانيم: دكتر محمدجعفر محجوب (۱۳74-۱۳03) استاد تواناي ادبيات فارسي، در شماري از سلسله‌مقاله‌هاي خود به مثلث پراهميت خط، زبان و ادبيات و نحوه آموزش آنها در قلمرو ايران و فرهنگ ايراني پرداخته است. در اين نوشته‌ها او با نثري روان و بياني رسا علاوه بر ابعاد وسيع اين سه مقوله، نحوه برخورد با تعليم آنها را مرور مي‌كند و پيشنهادهاي كاربردي بسيار سودمندي را فراپيش علاقه‌مندان ادبي و نهادهاي فرهنگي قرار مي‌دهد.
 «زبان فارسي را چگونه بايد آموخت؟»، «ادب و ارزيابي تاثير و دخالت آن در انتقال ميراث‌هاي فرهنگي» و «زبان و ادب فارسي و ميزان و معيار آموزشِ» آن از عمده‌ترين مقوله‌هايي است كه اين استاد فقيد در نوشته‌هاي حاضر طرح كرده و به آنها پاسخ‌هاي دقيق داده است.
همچنين در توضيحات ناشر آمده است: «كتاب حاضر مجموعه‌اي است از مقاله‌ها و نوشته‌هاي استاد تواناي زبان و ادب فارسي، دكتر محمدجعفر محجوب، در زمينه‌هاي خط، زبان و ادب فارسي، و نحوه صحيح آموزش آنها. در آغاز كتاب، دو گفت‌وگو با اين استاد فقيد و نيز دو متن رثايي- تحليلي درباره او به قلم دو تن از دوستانش درج شده است كه به شناخت ما از نويسنده و موضوع‌هاي مطرح‌شده در اين كتاب ياري مي‌رساند».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون