• ۱۴۰۳ جمعه ۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5590 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۸ مهر

ديدار پوتين با فرمانده ارشد واگنر

آندري تروشف به جاي يوگني پريگوژين

ولاديمير پوتين، رييس‌جمهور روسيه با يكي از ارشدترين فرماندهان گروه واگنر ملاقات كرد و در مورد چگونگي بهترين استفاده از «يگان‌هاي داوطلب» در جنگ اوكراين بحث كرد.
به گزارش رويترز، اين نشست نشان مي‌دهد كرملين اكنون كنترل گروه واگنر را پس از شورش نافرجام ژوئن توسط يوگني پريگوژين، رييس سابق واگنر كه به همراه ساير فرماندهان ارشد در يك سانحه هوايي در ماه اوت كشته شد، به دست آورده است. روزنامه كامرسانت روسيه گزارش داده است كه تنها چند روز پس از شورش واگنر، پوتين به نيروهاي اين گروه خصوصي نظامي فرصت داد تا به جنگ ادامه دهند، اما به فرمانده «آندري تروشف» پيشنهاد كرد كه فرماندهي را از پريگوژين تحويل بگيرد.
كرملين اعلام كرد كه پوتين پنجشنبه شب با تروشف كه با نام خود «سدوي» يا «موي خاكستري» شناخته مي‌شود و معاون وزير دفاع «يونس بيك يوكوروف» كه نزديك‌ترين فرد به پوتين نشسته بود، ديدار كرده است.پوتين خطاب به تروشف گفت كه آنها در مورد چگونگي واحدهاي داوطلبي كه مي‌توانند وظايف مختلف رزمي را انجام دهند، البته بالاتر از همه، در منطقه «عمليات ويژه نظامي» صحبت كرده‌اند. رييس‌جمهوري روسيه گفت: «شما خودتان بيش از يكسال است كه در چنين واحدي مي‌جنگيد. شما مي‌دانيد كه چيست، چگونه انجام مي‌شود و از مسائلي كه بايد از قبل حل‌وفصل شود، آگاه هستيد تا كار رزمي به بهترين و موفق‌ترين راه پيش برود.» پوتين همچنين افزود كه مي‌خواهد در مورد حمايت اجتماعي از افراد درگير در جنگ صحبت كند. اين ديدار در كرملين برگزار شد و از تلويزيون دولتي پخش شد. تروشف در حال گوش دادن به پوتين، خم شدن به جلو و تكان دادن سر، مداد در دست نشان داده شد. اما سخنان او نشان داده نشد. ديميتري پسكوف، سخنگوي كرملين به خبرگزاري نووستي گفت كه تروشف اكنون در وزارت دفاع كار مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون