• ۱۴۰۳ جمعه ۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5590 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۸ مهر

جنايي

مرگ سارق در صحنه سرقت خيابان پاسداران

زن جوان كه در صحنه سرقت كيف‌قاپي باعث مرگ سارق جوان شده بود، با تلاش بازپرس جنايي موفق شد رضايت اولياي دم را به شرط پرداخت ديه جلب كند. روز چهارشنبه پنجم بهمن‌ماه سال 1401، رسيدگي به پرونده مرگ مشكوك مرد موتورسواري بر اثر تصادف در خيابان پاسداران، در دستور كار قاضي وحيد ناصري، بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي امور جنايي قرار گرفت. بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد، متوفي كه سارق سابقه‌دار بوده حين سرقت كيف راننده يك زن با خودروي سواري تصادف كرده و جانش را از دست داده است؛ بدين‌ ترتيب زن جوان هدف تحقيق قرار گرفت و گفت: به همراه فرزندم در حال رانندگي بودم كه موتورسيكلتي با دو سرنشين به من نزديك شد، يكي از آنها با تهديد قمه كيفم را سرقت كرد؛ به همين خاطر تعادل خودرو از دستم خارج شد و با موتور سارقان برخورد كردم كه منجر به اين حادثه مرگبار شد. در نخستين گام با دستور قاضي جنايي دوربين محل تصادف از سوي كارشناسان هدف بازبيني قرار گرفت و در نهايت كارشناسان اعلام كردند، زن جوان در اين تصادف مرگبار 50 درصد مقصر است، بدين‌ ترتيب وي به اتهام قتل شبه‌عمد با وثيقه آزاد شد. سير مراحل قانوني پرونده ادامه داشت تا اينكه اوايل مهرماه امسال، خانواده متوفي به شعبه چهارم دادسراي امور جنايي مراجعه و پس از تلاش‌ براي ايجاد صلح و سازش از سوي قاضي وحيد ناصري، رضايت خود را به شرط پرداخت ديه از مجازات زن جوان اعلام كردند.

ربودن مرد جوان به دليل اختلافات مالي در غرب تهران

۳ مرد جواني كه در غرب تهران به ‌دليل اختلافات مالي اقدام به ربودن يك فرد كرده بودند، دستگير شدند. خردادماه سال جاري، مرد جواني به شعبه هفتم دادسراي امور جنايي رفت و هنگامي كه مقابل بازپرس غلامحسين صادق‌زاده قرار گرفت، گفت: چندي قبل با درخواست ملاقات يك نفر به غرب تهران رفتم، اما در آنجا 4 مرد جوان ديگر با تهديد چاقو، من را داخل خودروي پرايد قرار دادند و اقدام به آدم‌ربايي كردند. شاكي پرونده ادامه داد: متهمان ابتدا من را به خانه‌اي در شهريار بردند و با تهديد چاقو 2 سفته ميلياردي گرفتند و سپس سند خودروي من را به نام خودشان زدند؛ همچنين آنها پس از اعمال مجرمانه خود آزادم كردند؛ حالا به اينجا آمدم تا شكايتم را مطرح كنم. پس از تشكيل پرونده با دستور قضايي تحقيقات تيم جنايي آغاز شد و در نخستين گام مشخص شد، شاكي پرونده مالك يك شركت است و با فردي به‌ نام اميد اختلاف مالي گسترده‌اي دارد؛ همچنين در ادامه مشخص شد، مرد جواني كه با شاكي در غرب تهران قرار ملاقات گذاشته از دوستان مشترك اميد و مالباخته است. تيم جنايي پس از دريافت اين اطلاعات مهم، مخفيگاه 3 نفر از متهمان را در نقاط مختلف تهران شناسايي و پس از هماهنگي‌هاي لازم قضايي با بازپرس پرونده آنها را طي عمليات‌هاي غافلگيرانه دستگير و به اداره پليس آگاهي منتقل كردند. يكي از متهمان در جريان تحقيقات ابتدا منكر جرم خود بود، اما پس از مواجهه با شواهد و مدارك موجود پرونده به آدم‌ربايي مرد جوان اعتراف كرد و گفت: چند روز قبل از حادثه، اميد با من تماس گرفت و درخواست كرد شاكي پرونده را به خيابان مورد ‌نظر در غرب تهران بكشانم تا در آنجا به ‌دليل اختلافات گسترده مالي اقدام به آدم‌ربايي كنيم. مرد آدم‌ربا مدعي شد: ما شاكي پرونده را به خانه‌اي در شهريار برديم و از آن سفته چند ميلياردي گرفتيم و خودرويش را به نام اميد زديم تا حساب آنها با يكديگر تسويه شود در ادامه نيز قرار شد مقداري پول به عنوان دستمزد به من دهند كه دستگير شديم.پس از اعترافات صريح آدم‌ربايان به جرم خود به ‌دليل اختلافات مالي، كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي ماموريت يافتند با اقدامات فني و اطلاعاتي مخفيگاه 2 متهم فراري پرونده را شناسايي و سپس با دستور قضايي نسبت به دستگيري آنها اقدام كنند. با دستور غلامحسين صادق‌زاده، بازپرس شعبه هفتم دادسراي امور جنايي، متهمان براي روشن شدن زواياي پنهان پرونده در اختيار كارآگاهان اداره يازدهم پليس آگاهي قرار گرفتند و تحقيقات در رابطه با 2 مرد فراري ديگر ادامه دارد.

شكستگي جمجمه راز قتل پسر نوجوان در جنوب تهران را فاش كرد

يك پسر نوجوان در جنوب تهران به قتل رسيد. ظهر روز دوازدهم شهريورماه، ماموران كلانتري 151 يافت‌آباد از طريق تماس تلفني كشف جسد يك فرد را در ميان بتن‌ سيماني در نزديكي زمين‌هاي كشاورزي كنار اتوبان آزادگان به قاضي وحيد ناصري، بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي امور جنايي گزارش كردند. با اعلام اين خبر، تيم بررسي صحنه جرم به همراه بازپرس كشيك قتل پايتخت راهي محل حادثه شدند و جسد يك پسر نوجوان تقريبا 15 ساله اهل كشور افغانستان را ميان بتن سيماني، چند كيسه مشكي و پتو مشاهده كردند كه به دلايل نامشخصي فوت كرده بود؛ بررسي‌هاي اوليه نيز نشان مي‌داد از زمان مرگ اين پسر نوجوان مدت زيادي گذشته است. تحقيقات ابتدايي حكايت از آن داشت، جسد پسر نوجوان ابتدا بين چند كيسه مشكي رنگ پيچيده و سپس روي آن بتن و آهك ريخته شده و فرد ناشناسي جسد را پتوپيچ به كنار اتوبان آزادگان آورده و آن را رها كرده است كه كارگران زمين‌هاي كشاورزي موضوع را پس از مشاهده به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش كردند. پس از پايان بررسي‌هاي ميداني، كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي از سوي قاضي جنايي ماموريت يافتند تا با اقدامات اطلاعاتي و بازبيني دوربين‌هاي مداربسته اتوبان آزادگان افرادي كه جسد را به محل مورد نظر منتقل كردند، شناسايي كنند. تحقيقات در رابطه با اين پرونده ادامه داشت تا اينكه متخصصان پزشكي قانوني به بازپرس پرونده اعلام كردند كه جمجمه پسر نوجوان بر اثر اصابت جسم سخت شكسته شده و همين موضوع باعث قتل او شده است. تحقيقات در رابطه با اين پرونده توسط قاضي وحيد ناصري، بازپرس ويژه قتل شعبه چهارم دادسراي امور جنايي ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون