• ۱۴۰۳ جمعه ۲ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5590 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۸ مهر

ايران و جهان

نشت گاز منجر به تخريب ۳ ‌واحد آپارتمان در شيراز شد

رييس سازمان آتش‌نشاني شيراز گفت: «نشت گاز در طبقه دوم يك مجتمع مسكوني 8 طبقه منجر به تخريب كامل 3 واحد آپارتمان و تخليه مجتمع شد.» هادي عيدي‌پور در تشريح جزييات حادثه انفجار در درون مجتمع مسكوني در شيراز گفت: «اين حادثه در ساعت ۱۶ و ۵۶ دقيقه روز پنجشنبه، 6 مهرماه جاري در مجتمع فرهنگيان بلوار فضيلت شيراز اتفاق افتاد.» او با بيان اينكه بلافاصله بعد از اين حادثه ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني ۳، ۷، ۹، ۱۰، ۱۲ و تيم تجسس به محل حادثه اعزام شدند، گفت: «در اين حادثه به دليل نشت گاز در طبقه دوم واحد آپارتماني 8 طبقه انفجار و آتش‌سوزي رخ داد كه منجر به تخريب كامل 3 واحد آپارتماني از مجموع مسكوني و وارد شدن خسارت به طبقات فوقاني و اكثر مجتمع شد.» رييس سازمان آتش‌نشاني شيراز با تصريح اينكه با تلاش نيروهاي امدادي حريق كاملا اطفا و تعداد ۴ نفر مصدوم از زير آوار خارج و تحويل اورژانس داده شدند، گفت: «بر اثر انفجار سازه مجتمع مذكور در حال حاضر ناايمن تشخيص داده شد و كل مجتمع به ‌صورت كامل تخيله و ساكنان به دستور شهردار شيراز در كمپ باغ جنت شيراز اسكان موقت و اضطراري داده مي‌شوند.» او گفت: «در اين عمليات شهردار شيراز، مديركل مديريت بحران استانداري، معاون اجرايي شهردار، شهردار منطقه ۱۱، رييس سازمان آتش‌نشاني، معاون عمراني فرمانداري حضور يافتند و جلسه مديريت بحران در محل مجتمع تشكيل و تصميمات لازم اتخاذ شد.» او گفت: «علت دقيق حادثه در دست بررسي است.»

دستگيري ۱۴ نفر در ارتباط با آتش‌سوزي در مراسم عروسي در عراق

نيروهاي امنيتي در عراق از دستگيري ۱۴ نفر در ارتباط با حادثه آتش‌سوزي در يك مراسم عروسي در اين كشور خبر دادند. به گزارش اسپوتنيك، وزارت كشور عراق اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي اين كشور ۱۴ نفر از جمله صاحب تالار عروسي، ۱۰ كارگر و سه نفر را كه در روشن كردن وسايل آتش‌بازي در اين مراسم نقش داشتند، بازداشت كرده‌اند. در همين حال، رسانه‌ها مي‌افزايند كه تعداد قابل توجه قربانيان نيز به دليل بسته بودن خروجي‌هاي اضطراري سالن عروسي در اين مراسم رخ داده است. اين آتش‌سوزي شامگاه سه‌شنبه در يك تالار پذيرايي منطقه حمدانيه در استان نينواو در شرق شهر موصل (شمال‌غرب عراق) حين برگزاري جشن عروسي رخ داده است. بر اساس آخرين آمارهاي رسمي، تاكنون در اين حادثه ۱۱۴ نفر جان خود را از دست داده و حدود ۲۰۰ نفر ديگر نيز زخمي شده‌اند. با اين حال در گزارش‌هاي اوليه شمار مصدومان حدود ۵۰۰ نفر اعلام شده بود. همچنين به گزارش رسانه‌هاي محلي، عروس و داماد جزو قربانيان نيستند، با اين حال در گزارش‌هاي اوليه گفته شده بود آنها هم در اين آتش‌سوزي جان داده‌اند. به‌ سبب گستردگي حادثه، منابع رسمي عراقي آمارهاي مختلفي را تاكنون در رابطه با تعداد قربانيان اين حادثه كه از آن به عنوان يكي از بدترين آتش‌سوزي‌هاي سال‌هاي اخير ياد مي‌شود، اعلام كرده‌اند. علت آتش‌سوزي هنوز روشن نيست، اما گزارش‌هاي اوليه حاكي از اين بود كه بعد از روشن كردن وسايل آتش‌بازي شروع شد. استفاده از روكش‌هاي قابل اشتعال در ساختمان ممكن است به گسترش سريع آتش دامن زده و باعث ريختن بخش‌هايي از سقف شده باشد. دفتر نخست وزيري عراق در شبكه اجتماعي ايكس (توييتر سابق) نوشت كه نخست وزير به مقام‌ها گفته است كه همه نيروها را براي كمك‌رساني به آسيب‌ديدگان اين حادثه اسفبار بسيج كنند.

فريب دختر بيمار با ازدواج براي سرقت طلاهايش

پسر جوان كه پس از فريب دختر بيمار و فراري دادن او از خانه، همه طلاهاي وي را سرقت كرده بود، دستگير شد. اواخر مرداد امسال زني به اداره پليس رفت و خبر از ناپديد شدن دختر ۲۵ ساله‌اش داد. او گفت: «دخترم تينا بيماري روحي و رواني دارد و بايد هر روز دارو مصرف كند و نمي‌تواند تنهايي از خانه بيرون برود، اما از روز گذشته ناپديد شده و هيچ كس اطلاعي از سرنوشت او ندارد. از سوي ديگر همزمان با ناپديد شدن دخترم متوجه شدم كه تمام طلا و جواهرات‌مان به سرقت رفته و مطمئنم كه دخترم آنها را با خودش برده و با توجه به اين شرايط نگرانم كه اتفاق شومي برايش رخ داده باشد.» با ثبت اظهارات اين زن، گروهي از ماموران اداره چهارم پليس آگاهي تهران زيرنظر بازپرس جنايي تحقيقات براي يافتن دختر گمشده را شروع كردند. رديابي تلفن همراه دختر ناپديد شده نشان مي‌داد كه او در خانه‌اي در حوالي جنوب تهران است.با انجام اقدامات پليسي خيلي زود ماموران او را شناسايي كردند و متوجه شدند كه او با پسري به نام محسن ازدواج كرده است. دختر جوان به اداره پليس منتقل شد و در تحقيقات از اتفاق دردناكي گفت كه برايش رخ داده بود. او گفت: «با هر پسري كه آشنا مي‌شدم، وقتي متوجه مي‌شد بيمار هستم، رهايم مي‌كرد تا اينكه چندي قبل از طريق اينستاگرام با پسري به نام محسن آشنا شدم. او اهل تهران نبود و من حرفي از بيماري‌ام به او نزدم. بعد از مدتي محسن مدعي شد كه عاشق من شده، اما مي‌دانستم خانواده‌ام با ازدواج ما مخالفت مي‌كند. يك روز محسن پيشنهاد داد تا از خانه فرار كنم. گفت كه اگر مقداري پول تهيه كنم، با هم ازدواج خواهيم كرد و من شبانه وسايلم را جمع كردم، طلا و جواهرات خودم و مادرم را برداشتم و نزد محسن رفتم. سپس او مرا به دفتري برد و غيرقانوني عقد كرديم.يك هفته بعد از عروسي، محسن غيبش زد و ديگر به خانه برنگشت، ‌حتي جواب زنگ‌هايم را هم نمي‌داد. آنجا بود كه متوجه شدم او همه طلاهايم را دزديده و فرار كرده است. در همه اين مدت منتظر بودم كه برگردد تا اينكه پليس مرا پيدا كرد.» با اظهارات دختر بيمار، دستور بازداشت محسن صادر شد و ماموران با سرنخ‌هايي كه از او به جا مانده بود، او را دستگير كردند. او در بازجويي‌ها به سرقت طلاهاي دختر جوان اعتراف كرد و گفت: «من عاشق تينا بودم و براي همين خواستم از خانه فرار كند، اما يك هفته بعد از عقد متوجه شدم بيمار است.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون