• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۹ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5596 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۱۶ مهر

واكنش چهره‌هاي سياسي و مقامات دولتي به رخدادهاي سرزمين‌هاي اشغالي

از عمليات غرورآفرين «توفان‌الاقصي» حمايت مي‌كنيم

50 سال پس از آغاز جنگ گيپور در سال 1973 كه با تهاجم غافلگيركننده مصر و سوريه به اسراييل آغاز شده بود، اين‌بار حماس با تكيه بر توان جوانان فلسطيني، حمله فراگيري را از دريا، زمين و هوا عليه اسراييل آغاز كرد. ساعت حول و حوش 6و 30دقيقه به وقت تهران بود كه خبر آغاز عمليات توفان‌الاقصي توسط حماس رسانه‌اي شد و به سرعت به بحث اصلي رسانه‌ها و فضاي مجازي بدل شد. بسياري از شبكه‌هاي جهاني و خبرگزاري‌ها پوشش زنده و لحظه به لحظه اين رخداد را روي خروجي خود قرار دادند و درباره آن به ارزيابي‌هاي تحليلي پرداختند. فلسطيني‌ها در عملياتي پيچيده، دقيق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهاي غزه و ورود به شهرك‌هاي اشغالي در اطراف نوارغزه، در كمتر از نيم ساعت بيش از ۵ هزار راكت و موشك به سمت سرزمين‌هاي اشغالي شليك كردند.

 

پس از وقوع اين رويداد بسياري از چهره‌هاي سياسي و مقامات دولتي ديروز نسبت به عمليات توفان‌الاقصي واكنش نشان داده و آن را نشانه‌اي براي تحقق آرمان‌هاي ملت فلسطين ارزيابي كردند. مشاور عالي فرمانده كل قوا گفت: ما از عمليات غرورآفرين توفان‌الاقصي حمايت مي‌كنيم و مطمئن هستيم كه جبهه مقاومت نيز از اين موضوع حمايت مي‌كند. سيد يحيي صفوي در ششمين اجلاس بين‌المللي همبستگي با كودكان و نوجوانان فلسطيني كه در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد، گفت: ما از عمليات غرورآفرين توفان‌الاقصي اعلام حمايت مي‌كنيم و مطمئن هستيم كه جبهه مقاومت نيز از اين موضوع حمايت مي‌كند. قطعا مدافعان حرم و شهيدان بزرگي چون قاسم سليماني نيز همراه اين مجاهدان هستند و ما تا آزادي فلسطين و قدس در كنار مجاهدان فلسطيني خواهيم ماند.

رحيم صفوي در بخشي ديگر از صحبت‌هاي خود با بيان اينكه ما شاهد كشتار سازمان‌يافته كودكان فلسطيني توسط صهيونيست‌ها هستيم، گفت: كشتار كودكان و نوجوانان فلسطيني توسط صهيونيست‌ها در سايه سكوت سازمان‌هاي بين‌المللي انجام مي‌شود و ما هيچ واكنشي را از سوي سازمان‌هاي بين‌المللي در برابر اين كشتارها شاهد نيستيم. وي با گراميداشت ياد كودكان شهيد فلسطيني از جمله محمد الدوره تصريح كرد: ما مي‌بينيم كه صهيونيست‌ها به سر كودكان فلسطيني شليك مي‌كنند و اين يك قساوت قلبي است. در جديدترين آمار در سال 2023 تاكنون 37 كودك فلسطيني توسط نظاميان صهيونيست به شهادت رسيده‌اند و در همين چارچوب گفته مي‌شود كه سال 2023 طي 15 سال گذشته خونين‌ترين سال براي كودكان فلسطيني بوده است. اين كودكان با گلوله مستقيم صهيونيست‌ها به شهادت رسيده‌اند و از طرف ديگر تعداد زيادي از كودكان و نوجوانان فلسطيني نيز زنداني شده‌اند و احكام سنگين براي آنها صادر شده است.

مشاور عالي فرمانده كل قوا همچنين با بيان اينكه كودكان فلسطيني در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي با انواع شكنجه‌هاي روحي و جسمي روبرو هستند و حتي تعدادي از كودكان فلسطيني در حبس خانگي به سر مي‌برند يا توسط رژيم صهيونيستي تبعيد شده‌اند، گفت: صهيونيست‌ها اين جنايت‌ها را در اين چارچوب انجام مي‌دهند كه اين كودكان به جريان مقاومت نپيوندند.

 

تحقير هيمنه پوشالي رژيم صهيونيستي، اتمام حجت مقاومت فلسطين بود

دبير شوراي عالي هماهنگي سران قوا در يادداشتي در فضاي مجازي اعلام كرد: جمهوري اسلامي ايران بر وعده خود مبني بر حمايت از برادران و خواهران فلسطيني پايبند است. محسن رضايي روز شنبه طي يادداشتي در فضاي مجازي با اشاره به عمليات نيروهاي فلسطيني عليه رژيم اشغالگر صهيونيستي نوشت: تحقير هيمنه پوشالي رژيم اشغالگر قدس، پايان اتمام حجت مقاومت فلسطين با رژيم صهيونيستي، سازمان‌هاي بين‌المللي و دولت اسلامي است. فلسطين از اين تاريخ منتظر كسي جز خداي متعال و ملت خود نمي‌ماند. جمهوري اسلامي ايران به وعده هميشگي خود براي حمايت از برادران و خواهران فلسطيني پايبند است.

 

واكنش سخنگوي دولت به عمليات پيروزمندانه «توفان‌الاقصي»

سخنگوي دولت با انتشار متني در فضاي مجازي به عمليات مقاومت فلسطين عليه رژيم صهيونيستي واكنش نشان داد. علي بهادري جهرمي در واكنش به عمليات ديروز مقاومت فلسطين نوشت: پاسخ مقتدرانه جوانان فلسطيني به اقدامات جنايتكارانه رژيم كودك‌كش اثبات كرد امروز رژيم صهيونيستي از هر زماني شكست‌پذيرتر است و ابتكار عمل به دست جوانان فلسطيني است.

 

حملات گسترده نيروهاي مقاومت صهيونيست‌ها را سرگردان كرده است

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به عمليات توفان‌الاقصي گفت: هم‌اكنون مسوولان رژيم صهيونيستي سردرگم هستند كه چگونه بايد پاسخ اين حجم از حملات نيروهاي مقاومت را پاسخ دهند و اينكه چگونه مي‌توانند از اين وضعيت خارج شوند.

اسماعيل كوثري ضمن اعلام اين مطلب گفت: شواهد نشان مي‌دهد همه نيروهاي جبهه مقاومت فلسطيني از آمادگي كامل برخوردارند. رژيم صهيونيستي به قدري مردم فلسطين را اذيت كرده و آزار داده است كه اين مردم هيچ‌وقت اين جنايت‌ها را فراموش نخواهد كرد. مخصوصا همين چندي پيش شاهد اقدام غيرانساني نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي در ضرب و شتم بانوان فلسطيني بوديم كه اين حركت غيرانساني آنها خشم جوانان فلسطيني را برانگيخت. جوانان فلسطيني الان آنچنان آگاه شدند و آنچنان آمادگي به دست آوردند كه اين موارد نه تنها از ذهن‌شان فراموش نخواهد شد بلكه به دنبال انتقام هستند و امروز شاهد پاسخ اين جنايت صهيونيست‌ها توسط جوانان فلسطيني هستيم. بر همين اساس آمادگي نيروهاي مقاومت و حمله نيروهاي مقاومت به سرزمين اشغالي به حدي سريع بود كه در ساعات اوليه نيروهاي نظام صهيونيستي سردرگم بودند و نمي‌دانستند چه كار بايد بكنند. در اين عمليات از طريق غزه وارد خاك اشغالي فلسطين و آنجا مواضع ارتش غاصب و پاسگاه‌هاي‌شان را مسلط شدند. كوثري خاطرنشان كرد: بر همين اساس تعداد قابل توجهي از نظاميان صهيونيستي به اسارت نيروهاي فلسطيني درآمدند و تعدادي به هلاكت رسيدند كه اين نشان‌دهنده آمادگي بالاي نيروهاي مقاومت بود و ما اميدواريم كه به زودي شاهد اخراج آنها از اين سرزمين و سكونت ملت فلسطيني در سرزمين مادري‌شان در كنار يكديگر باشيم. همانطور كه در قرآن آمده و قبلا خود سيد حسن نصرالله هم به آن اشاره كرده است هويت اين رژيم غاصب همچون خانه تار عنكبوت است و ديديم كه اين همه ادعا درباره گنبد آهنين هم درست نبود و موشك‌ها و راكت‌ها به سرزمين اشغالي اصابت كرد. حضور نيروهاي مقاومت در سرزمين‌هاي اشغالي هم مسوولان رژيم صهيونيستي را به وحشت انداخته است. اساسا مسوولان اين رژيم سردرگم هستند كه چگونه بايد پاسخ بدهند به اين حجم از حملات كه قطعا با آمادگي بالاي نيروهاي مقاومت علي‌القاعده مدت‌ها بايد فكر كنند كه چگونه مي‌توانند از اين وضعيت خارج بشوند. خود اين مساله باعث نااميدي مهاجران يهودي ساكن سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين خواهد شد. بعضي از كشورها منطقه عادي‌‌سازي روابط با رژيم صهيونيستي را در دستور كار خود قرار داده‌اند كه اين حمله نيروهاي مقاومت فلسطيني به سرزمين‌هاي اشغالي در واقع خط بطلاني بر تلاش اين كشورها براي عادي‌سازي روابط‌شان با رژيم قدس است.

 

آثار اضمحلال رژيم صهيونيستي

بيش از پيش آشكار شده است

معاون رييس‌جمهور با انتقاد از سكوت مدعيان حقوق بشر در مقابل جنايات رژيم اشغالگر قدس گفت: امروز آثار اضمحلال رژيم صهيونيستي و قدرت گرفتن جبهه مقاومت بيش از پيش آشكار شده است. سيدمحمد حسيني در همايش بين‌المللي همبستگي با كودكان و نوجوانان فلسطيني تصريح كرد: مردم ايران همراه و حامي فلسطينيان بوده و هستند و همچنان كه رهبر فرزانه انقلاب تاكيد دارند مساله فلسطين يك تاكتيك و حتي صرفا يك استراتژي نيست بلكه مساله دل و ايمان ما است لذا مردم ايران با تمام وجود حامي فلسطينيان هستند. حسيني در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب در روز ميلاد نبي مكرم اسلام نيز تاكيد كردند دولت‌هايي كه به دنبال عادي‌سازي روابط با صهيونيست‌ها هستند روي اسب بازنده شرط‌بندي مي‌كنند و به جايي نخواهند رسيد. امروز آثار اضمحلال رژيم صهيونيستي و قدرت گرفتن جبهه مقاومت بيش از پيش آشكار شده است.

حسيني با تاكيد بر اينكه همچنان فلسطين مساله اول جهان اسلام است، خاطرنشان ساخت: امروز جهان اسلام بايد يكپارچه براي رهايي فلسطين و نجات قدس شريف قبله اول مسلمانان از چنگال رژيم صهيونيستي به پا خيزد.

معاون رييس‌جمهور با اشاره به تعاليم نبي مكرم اسلام در خصوص ضرورت توجه به كودكان و نوجوانان و اهتمام به تعليم و تربيت آنان گفت: جمهوري اسلامي ايران عنايت خاصي به اين مساله دارد و زمينه رشد و تعليم همه كودكان از جمله افراد بي‌بضاعت را فراهم كرده است به گونه‌اي كه بعضي از آنان در شمار مديران و كارگزاران نظام در خدمت مردم قرار مي‌گيرند.

 

هنيه: در آستانه پيروزي بزرگ

و فتحي آشكار هستيم

رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين روز شنبه در سخناني گفت كه در آستانه پيروزي بزرگ و فتحي آشكار هستيم. «اسماعيل هنيه» در ادامه گفت: «چه كسي تصور مي‌كرد كه شاهد قهرماني و شجاعت مردان مقاومت باشيم كه به پيروزي رسيدند؟» «غزه امروز ننگ شكست را از امت (اسلام) پاك مي‌كند». هنيه اضافه كرد: «اين نبردي است كه آزادسازي بيت‌المقدس، سرزمين و مردم‌مان و آزادي اسيران‌مان از زندان‌هاي اشغالگر صهيونيستي را آغاز مي‌كند. ما به آنها و به تمام دنيا هشدار داديم كه درباره آنچه در بيت‌المقدس و مسجدالاقصي مي‌گذرد، سكوت نخواهيم كرد حتي اگر همه سكوت كنند.

بيش از 6 هزار نفر از زندانيان‌مان در زندان‌هاي اشغالگران زير شكنجه و آزار به سر مي‌برند». هنيه اضافه كرد: «چند بار به شما در مورد اقدامات‌تان در سرزمين‌هاي‌مان در خط سبز عليه مردم‌مان هشدار داديم؟ «مسجد‌الاقصي در خطر واقعي بوده و ما اطلاعاتي مبني بر اين داريم كه اشغالگران قصد داشتند به تجاوزات خود به مقدسات ما ادامه دهند. نبرد براي آزادي سرزمين و اسيران‌مان در زندان‌هاي اشغالي را ادامه مي‌دهيم. مردم‌مان بايد در بالاترين سطح آمادگي باشند زيرا نبرد به قلب موجوديت رژيم صهيونيستي كشيده شده است. از مردم براي شركت در اين نبرد دعوت مي‌كنيم زيرا اين، نبرد يك ملت است كه ما آن را آغاز كرديم و با پيروزي به پايان خواهيم رساند. تنها در عرض چند دقيقه دشمن را از حالت تعادل خارج كرديم و به اين دشمن كه تهديد و عربده‌كشي مي‌كند، مي‌گوييم كه قدس براي ماست و سرزمين براي ماست، پس از آن خارج شويد».


خبرگزاری العالم اعلام کرد که نیروهای مقاومت فلسطینی نیز در بیانیه‌های خود آمارهایی متفاوت از کشته شدگان و زخمی‌های اسرايیلی جنگ غزه منتشر کرده‌اند. مقامات اسراييلي تعداد کشته‌شدگان اسرايیلی را 150نفر و زخمی‌های آنها را بيش از 1000 نفر برآورد نموده‌اند 
در مورد ميزان تلفات نيروهاي فلسطيني هم از 169 شهيد فلسطيني نام برده شده است

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون