• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5603 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۴ مهر

تحليل پيشكسوت پرسپوليس از تنش‌ در اردوي سرخپوشان:

بازيكنان و كادرفني فكر كنند كارگر كارخانه‌اي هستند كه هر 6 ماه حقوق مي‌دهد

يك عده از داخل و خارج از فوتبال دوست نداشتند باقري باشد

روزبه ‌دلاور

به گزارش «اعتماد»، سرانجام و پس از چند روز قهر و ناراحتي سرمربي پرسپوليس حاضر شد در تمرينات تيمش شركت كند. يحيي در اولين تمرين سرخپوشان كه‌ چند روزي در اعتصاب بودند در گفت‌وگو با اهالي رسانه از وضعيت مالي تيمش شكايت داشت و خواستار رسيدگي فوري مسوولان باشگاه‌ به شرايط موجود شد. يك روز پس از صحبت‌هاي گل‌محمدي، مديرعامل باشگاه پرسپوليس ضمن‌ اعلام‌ حمايت از سرمربي تيم اعلام كرد پيگيري‌هايي انجام‌‌ داده ‌و براي برون‌رفت از وضعيت بد فعلي لازم است مسوولان نظام هم ورود كنند تا تيمي ‌كه در فصل پيش سه‌ جام را فتح كرده اينچنين در گرداب مشكلات دست و پا نزند. اما‌ در اين جدال رسانه‌اي بين مدير و سرمربي پاي كريم باقري و ديگر مسائل هم به ماجرا باز شد. به همين دليل با رحيم يوسفي يكي از پيشكسوتان پرسپوليس گفت‌وگو كرديم. يوسفي در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد از دو طرف خواست كه به جنگ رسانه‌اي پايان بدهند و صحبت‌هاي خود را به‌طور مستقيم با يكديگر در ميان بگذارند. ادامه صحبت‌هاي هافبك اسبق قرمزها را در زير بخوانيد.

 

درباره جدال رسانه‌اي مدير و سرمربي پرسپوليس چه نظري داريد؟

نظر من اين است كه هركاري مي‌كنند بهتر است بي‌‌سر و صدا باشد چون هرحرفي بزنند چند تا هم روي آن‌ مي‌گذارند و ذهن‌ها را خراب مي‌كنند و سعي مي‌كنند اينها را از همديگر دور كنند. بهتر است اگر مشكلي است بين ‌خودشان حل كنند و صدايي به بيرون درز پيدا نكند. اين خيلي بهتر است!

حالا كه صداي آنها به بيرون درز پيدا كرده حق را به‌ كدام طرف مي‌دهيد؟

به شخصه اگر جاي آقا يحيي باشم منطقي فكر مي‌كنم و نمي‌گذارم مشكلي پيش بيايد. اگر مشكل مالي يا غير مالي است با آنها كنار مي‌آيم تا صدا بيشتر از اين بيرون نيايد!

سرمربي تيم نبايد منافع بازيكنانش را در نظر بگيرد؟

خدا پدرت را بيامرزد! يك سوال دارم. اينها تا حالا شده پول‌شان را نگرفته باشند؟ حالا يك مقدار دير يا زود دارد ديگر. فكر كنند يك جايي كار مي‌كنند مثل شركت يا كارخانه كه ۵ يا ۶ ماه هم‌ نمي‌توانند حقوق بدهند اما در نهايت پول كارمندان خودش را مي‌دهد. فكر مي‌كنم ‌ماشاءالله اين بازيكنان با آن‌ پولي كه دارند مي‌توانند بگذرانند و قراردادشان هم حتما پرداخت مي‌شود.

چرا تيمي ‌كه سال قبل سه جام برده بايد شرايطش اينچنين بد باشد كه هوادارانش را نگران كند؟

اينجا همه چيز عادي است! هيچ‌‌چيز غيرطبيعي نيست! هرچي كه فكر مي‌كنيم نيست، هست و مشكلي هم‌ پيش نمي‌آيد!

بگذريم! درباره تمديد نكردن قرارداد با سرمربي چه نظري داريد؟

نمي‌شود بدون تمديد با يك مربي كار كرد. وقتي من در يك جايي كار مي‌كنم بايد بدانم قرارداد دارم و آنجا كار مي‌كنم. بدون قرارداد كه نمي‌شود هرآن ممكن است يك اتفاقي رخ دهد. اگر قرار است يحيي كار كند يا قرار نيست و نمي‌خواهند او باشد بايد زودتر اعلام‌ كنند. با بلاتكليفي كه نمي‌شود كار كرد. مثل اين مي‌ماند كه مستاجر من قراردادش نزديك است كه تمام شود اما به او‌ نمي‌گويم كه بماند يا برود!

نظر شما به عنوان پيشكسوت باشگاه چيست؟

در حال حاضر يحيي بهتر از مربيان ديگر است. ماندن او به نظر من بهتر است.

بسيار خب. بازي با پيكان را چطور مي‌بينيد؟

الان وضعيت پرسپوليس به لحاظ فوتبالي از بقيه تيم‌ها بهتر است و بچه‌ها باور دارند كه مي‌توانند همه تيم‌ها را ببرند و اين‌ كار را انجام مي‌دهند و هر وقت بايد ‌نتيجه بگيرند نتيجه مي‌گيرند. اين هم مطمئن باشيد راحت پيكان را از سد راهش برمي‌دارد!

كسر يك ‌امتياز مي‌تواند در نهايت ‌به ضرر پرسپوليس شود؟

بله. اگر يادتان باشد‌ ما در يك سال با‌ تفاضل گل دوم شديم.‌ يك امتياز‌ هم‌ مي‌تواند يك‌ تيم را به نتيجه برساند و هم از نتيجه بيندازد. يك امتياز يعني يك مساوي در يك بازي.

دربي هم‌ در آذرماه برگزار مي‌شود.

به تعويق افتادن به ضرر هر دو‌ تيم است.‌ چون‌ تا بازيكنان ‌آماده مي‌شوند تعويق در بازي به آنها‌ لطمه مي‌زند. تعطيلات كيفيت فوتبال ما را پايين مي‌آورد به نظر من اگر ليگ را تا اين حد تعطيل نكنند خيلي خوب مي‌شود.

تعطيلي‌ها هم با توجه به برنامه آماده‌سازي تيم ملي اجتناب‌ناپذير است.

در تمام دنيا بازي‌هاي‌شان برگزار مي‌شود به جز ما. با اين حال، تعطيلات اگر باشد يا نباشد براي همه تيم‌ها شرايط يكسان است.‌

درويش گفته باقري خودش نخواسته بماند و مربي فصل پيش پرسپوليس هم واكنش نشان داده و گفته دوست داشت بماند. غيبت كريم باقري تا چه اندازه به ضرر پرسپوليس شد؟

احساس مي‌كنم فقط باشگاه نبوده ‌كه مي‌خواست او را رد كند! اگر كريم باقري مي‌خواست برود خودش اعلام مي‌كرد اما ‌وقتي در اين ‌چند سال مانده و كار كرده و يك دفعه ‌او را كنار مي‌گذارند مشكلي برايش درست كردند. فكر نمي‌كنم‌ كريم دوست داشته برود اما يك عده نمي‌خواستند او باشد! آن يك‌عده هم از داخل و‌ هم خارج ‌از فوتبال دوست نداشتند كه كريم بماند. اما درباره‌ سوال شما وقتي كريم ‌نبوده‌ هم‌ پرسپوليس نتيجه گرفته اما كمك خوبي بود و حضورش مي‌توانست باز هم‌ مفيد باشد.

مدعيان قهرماني در اين فصل؟

پرسپوليس و سپاهان. بقيه را مدعي نمي‌دانم!

حتي استقلال؟

تعداد بازيكنان آنها كم ‌است تا نيم فصل را بخواهند سپري كنند چند تا هم آسيب مي‌بينند. بنده خداها الان ۱۶ نفرند با يك ‌گلر مي‌شود ۱۷ نفر. بعد ۱۷ نفري كه دلخواه يك تيم بايد باشند هم‌ نيستند. به نظر من آنها خيلي عقب هستند‌ مگر اينكه در نيم‌‌فصل چند تا بازيكن به تيم‌شان تزريق كنند وگرنه موفق نمي‌شوند!

درباره اظهارنظر دبير كميته المپيك كه گفته بود اگر سه بازيكن پرسپوليس نمي‌رفتند فوتبال در بازي‌هاي آسيايي مدال مي‌گرفت ‌هم صحبتي داريد؟

بله؛ اينها از باخت در حال فرار كردن هستند! چون اين‌ حرف‌ها نيست. وقتي يك تيم ۲۰ تا ۲۲ نفر دارد شما تيم را روي ۳ تا يار بستيد؟ اصلا فكر‌ كنيد اين ۳ تا وجود نداشته! اينها بهانه است اصلا به عقل جور در نمي‌آيد. برانكو در يك فصل تيم را با ۱۱، ۱۲ بازيكن قهرمان كرد و به فينال آسيا رساند. اينها هم برمي‌گردد به لياقت ‌مربي هم اينكه ما زيرساخت ‌نداريم و زماني كه بايد ‌نتيجه بگيريم‌ هيچ ‌موقع ‌نتوانستيم. به خصوص در اميدها و پايه‌ها. تا زيرساخت‌ها درست نشود هم‌ نتيجه‌ نمي‌گيريم.

صحبت پاياني؟

تمام كساني كه الان كار مي‌كنند قبل از اينكه به كارشان اهميت بدهند به آن پول اهميت مي‌دهند. ما در حال درجا زدن هستيم. متاسفانه‌ يك ‌عده دنبال پر كردن جيب خودشان هستند و نمي‌دانند دارند با فوتبال چه كار مي‌كنند. از وقتي فوتبال به اسم حرفه‌اي شد لطمه خورديم قبلا به عشق پيراهن بازي مي‌كردند و با تمرين ‌چند جا بازي مي‌كرديم ‌اما الان مكمل و اين را بخور و آن را نخور شده. اين شده وضعيت فوتبال! بعد از سه روز مي‌خواهند بازي كنند مي‌گويند هنوز ريكاوري نشديم!

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون