• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5603 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۴ مهر

باز هم تيم ملي باز هم ‌ كي‌روش

قلعه‌نويي قطر را شش تايي مي‌كند؟

به گزارش «اعتماد»، تيم‌ ملي فوتبال كشورمان در فينال مسابقات چهار جانبه اردن امروز دوشنبه به مصاف تيم ملي قطر مي‌رود. يوزهاي ايراني در نخستين بازي به مصاف ميزبان رفته بودند و با نتيجه سه بر يك حريف خود را شكست دادند و در آن‌ سو عنابي‌پوشان تحت هدايت كارلوس‌ كي‌روش در ضربات پنالتي از سد عراق گذشتند تا يك نبرد جالب و خاطره‌‌انگيز براي فوتبال‌دوستان كشورمان شكل بگيرد.  خاطره‌انگيز از اين‌ جهت كه قبل از حضور دوباره ‌قلعه‌نويي روي نيمكت ايران اين كارلوس كي‌روش بود كه هدايت ملي‌پوشان كشورمان را برعهده ‌داشت. از آخرين باري كه اين مربي تحت قرارداد با فدراسيون كشورمان بود حدود يك‌سال مي‌گذرد. هشتم آبان سال قبل در بازي با امريكا و در كشور قطر ايران مقابل امريكا شكست خورد و كي‌روش هم رفت. شكستي‌ كه منجر به عدم صعودمان به مرحله بعدي بازي‌ها شد تا حسرت حضور در مرحله حذفي بازي‌هاي جام‌ جهاني به دل‌مان بماند.  كي‌روش پس از آن بازي و در يك حضور غيرمنتظره سر از قطر درآورد تا در همسايگي جنوب كشورمان باقي بماند و حالا در بيست و چهارمين جدال فوتبالي قطر با ايران روي نيمكت ميزبان سال قبل جام جهاني وظيفه كوچينگ اين تيم را برعهده داشته باشد‌ .  دو تيم قطر و ايران پيش از اين 23 بار به مصاف يكديگر رفته‌اند كه سهم كشورمان ۱۵ برد است. تعداد بردهاي قطر هم مدت‌هاست كه روي عدد ۳ مانده است! هر پنج مصاف آخر تقابل اين دو تيم با برد به سود كشورمان به پايان رسيده است و حالا امير قلعه‌نويي اين فرصت را دارد تا با پيروزي برابر حريف ضمن قهرماني در اين مسابقات تعداد بردهاي متوالي تيم ملي را  به عدد ۶  برساند.
علي دايي با به ثمر رساندن ۴ گل بهترين گلزن ايران در مقابل قطر به حساب مي‌آيد و عليرضا نيكبخت هم ۳ بار دروازه حريف را باز كرده است. در بين اعضاي كنوني تيم ملي هم طارمي و آزمون و حاج‌صفي هر كدام ۲ بار و جهانبخش هم ‌يك‌ بار دروازه ‌حريف را باز كردند . تمام بازيكناني كه جزو ستاره‌هاي مورد علاقه كي‌روش بودند و حالا تقابل مجددشان با رييس مي‌تواند جالب  باشد. 
باتوجه به آمادگي و حضور طارمي و آزمون در اردن و حضور در تركيب ثابت تيم ملي براي جدال با قطر بايد ديد آيا اين دو مي‌توانند تعداد گل‌هاي‌شان را بيشتر كنند و به ركورد دايي برسند يا خير.  اما اين بازي به لحاظ بازيكن تغيير چنداني نسبت به آخرين دوره مربيگري كي‌روش نداشته و بازيكنان تقريبا همان‌هايي هستند كه مربي پرتغالي به آنها اعتماد مي‌كرد. فقط از نظر شكل فني اين تيم‌ ملي هجومي‌تر از گذشته كار كرده كه در خط دفاع هم گاهي آسيب‌پذير ظاهر شده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون