• ۱۴۰۳ جمعه ۱۲ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5605 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۶ مهر

بازتاب

«اين كردارهاي ناجوانمردانه، مايه ننگ و شرمندگي بشريت است»

شفقنا| آيت‌الله سيد مصطفي محقق داماد با اشاره به حملات رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه در بخش‌هايي از نوشتاري با عنوان «شرمندگي بشريت» اين‌گونه آورده است: آنچه در اين روزها موجب تاسف گرديده فاجعه انساني است كه در حملات رژيم غاصب صهيونيست عليه مردم غزه انجام مي‌گيرد. مادران و كودكان به خاك و خون كشيده مي‌شوند و شهروندان از خانه و كاشانه خود آواره مي‌گردند. شهرونداني كه سال‌هاست از ديار خود رانده شده و نويد بازگشت به خانه خود را به كودكان‌شان داده بودند، اينك با آتش گلوله پاسخ اطفال‌شان را مي‌دهند. راه تامين آب آشاميدني و غذا را به روي آنها مسدود مي‌كنند. اين كردارهاي زشت، سياه و ناجوانمردانه، مايه ننگ و شرمندگي بشريت است. مردم مسلمان كه براساس تعليمات نظام حقوق اسلامي سابقه ديرينه در حمايت از مظلومان و رعايت حقوق بشر دوستانه دارند، نمي‌توانند شاهد چنين جناياتي بوده و سكوت كنند. سفارش حضرت مولا علي (ع) هرگز فراموش شدني نيست كه «كونوا لِلظالِمِ خصْماً و لِلْمظْلُومِ عوْناً». از درگاه حق متعال براي همه مظلومان جهان رفع ظلم و براي ملت فلسطين خاصه، موفقيت و وصول به حقوق‌شان و زندگي در سايه عدالت، آزادي و آرامش مسألت دارم.

بيانيه مهدي كروبي در محكوميت حملات اخير اسراييل
مهدي كروبي ديروز در بيانيه‌اي با انتقاد از رهبران دول غربي مجازات جمعي مردم غزه، بزرگ‌ترين زندان رو باز جهان از سوي رژيمي كه وي سياستش را از بدو تاسيس‌ تاكنون مبتني بر تجاوزگري، اشغالگري، سركوبگري، زمين‌خواري و توسعه شهرك‌سازي در مناطق اشغالي خوانده، محكوم كرده است.
در بخش‌هايي از اين بيانيه آمده است: كيست كه نداند مجازات جمعي دو ميليون انسان بي‌گناه جنايت جنگي است؟ كيست كه نداند مسدود كردن آب، غذا، سوخت و برق بيش از دو ميليون انسان غيرنظامي جنايت جنگي است؟ و به ‌راستي كيست كه نداند مقصر جلوه دادن مردم مظلوم فلسطين، بمباران بي‌سابقه مناطق مسكوني، اخراج اجباري از محل سكونت‌ و بمباران همان مناطقي كه پيش‌تر منطقه امن اعلام شده، مقدمه‌اي براي پاكسازي نسلي است؟


متن كامل اين بيانيه به شرح زير مي‌باشد:  باسمه تعالي

اين روزها شاهد جنايتي كم‌نظير در غزه، بزرگ‌ترين زندان روباز جهان به نام دفاع مشروع از سوي رژيمي هستيم كه سياست‌هايش از بدو تاسيس‌ تاكنون مبتني بر تجاوزگري، اشغالگري، سركوبگري، زمين‌خواري و توسعه شهرك‌سازي در مناطق اشغالي بوده است. در چند روز اخير هم شاهد بوديم كه مقامات اين رژيم اعم از رييس‌جمهور، نخست‌وزير و اعضاي كابينه در مقابل وجدان بيدار ملت‌ها با وقاحت تمام سخن از مجازات جمعي مردم غزه و ارتكاب جرايمي كه در حقوق بين‌الملل جنايات جنگي خوانده مي‌شود، كرده‌اند. در قبال اين وقاحت و صد البته جنايت، واكنش موثري هم از رهبران غربي و سازمان‌ها و نهادهاي مرتبط بين‌المللي ديده نشده است. جنايتي كه از هفته پيش با مسدود كردن آب، غذا، سوخت و برق در كنار بمباران بي‌سابقه مناطق مسكوني آغاز و با به شهادت رساندن بيش از ۱۰۰۰ كودك و ۷۰۰ زن ماهيت اين رژيم اشغاگر را به نمايش گذاشت. اما كيست كه نداند مجازات جمعي دو ميليون انسان بي‌گناه جنايت جنگي است. كيست كه نداند مسدود كردن آب، غذا، سوخت و برق بيش از دو ميليون انسان غيرنظامي جنايت جنگي است و به ‌راستي كيست كه نداند مقصر جلوه دادن مردم مظلوم فلسطين، بمباران بي‌سابقه مناطق مسكوني، اخراج اجباري از محل سكونت‌ و بمباران همان مناطقي كه پيش‌تر منطقه امن اعلام شده، مقدمه‌اي براي پاكسازي نسلي است.جنايات متعدد اين رژيم آپارتايد يك روي سكه و حمايت‌هاي غيرمشروط دول غربي از خشونت و ويرانگري بي‌حد و مرز اين رژيم كه خود را فراتر از همه اصول و قوانين بين‌المللي مي‌داند، روي ديگر اين سكه است كه متاسفانه با سكوت سازمان‌هاي بين‌المللي و انفعال دول اسلامي همراه شده است.فراموش نكنيم تقابل با ظلم، تعدي و جنايت به هدف برقراري عدالت، مساوات و برابري در هر نقطه از زمين با رعايت اصول انساني و اخلاقي وظيفه‌اي است همگاني، چراكه به تعبير زيباي استاد سخن سعدي عليه‌‌الرحمه: 
بني آدم اعضاي يكديگرند/ كه در آفرينش ز يك گوهرند 
چو عضوي به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار
تو كز محنت ديگران بي‌غمي/ نشايد كه نامت نهند آدمي


مهدي كروبي سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ مهدي يراحي آزاد شد

خبرآنلاين/ ديروز خبر رسيد كه مهدي يراحي آزاد شد. زهرا مينويي، وكيل مهدي يراحي در شبكه اجتماعي ايكس نوشت: «دقايقي قبل آقاي مهدي يراحي با قبول قرار وثيقه از زندان اوين آزاد شد. از مسوولان خانه موسيقي كه در اين مدت همراهي داشته‌اند و آقايان احسان عليخاني، نوربخش و فردين خلعتبري كه در جلسه رسيدگي حضور داشتند نهايت سپاس را داريم.»

حسن روحاني در انتخابات مجلس خبرگان رهبري ثبت‌نام مي‌كند؟

مدارا/ يك منبع آگاه اعلام كرد: حسن روحاني در انتخابات دور ششم مجلس خبرگان رهبري قطعا ثبت‌نام خواهد كرد. گفتني است هفته گذشته قانون انتخابات مجلس خبرگان ‌رهبري كه در اجلاسيه دوازدهم دوره پنجم اين مجلس به تصويب رسيده بود، اعلام شد. براساس ماده يك قانون جديد تعداد نمايندگان تفاوتي با دوره قبل ندارد، اما تبصره يك از فصل چهارم ماده يازده شرايط انتخابات شوندگان اين مجلس واكنش بسياري از كارشناسان سياسي را به دنبال داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون