• ۱۴۰۳ سه شنبه ۶ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5606 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۷ مهر

رييس هيات فوتبال كيش: امكانات ما در سطح آسياست

استقلال در كيش، پرسپوليس هم شايد!

رييس هيات فوتبال كيش مي‌گويد قرار است استقلال و شايد پرسپوليس بازي‌هاي خانگي‌شان را به جزيره كيش بياورند. اواسط سال 1400 بين فدراسيون وقت فوتبال و رييس وقت سازمان مناطق آزاد تفاهمنامه‌اي در مورد احداث كمپ‌هاي تمريني فوتبال در جزيره كيش منعقد شد. در اين جلسه سردار سعيد محمد، دبير وقت مناطق آزاد، گفت قرار است از ظرفيت مناطق آزاد براي توسعه و پيشرفت فوتبال كشور استفاده شود و شهاب‌الدين عزيزي‌خادم هم وعده داد پايگاه فوتبال ملي در مناطق آزاد ايجاد شود.
به گزارش اعتمادآنلاين، از همان زمان احداث كمپ تيم‌هاي ملي در كيش استارت زده شد. كمپي مجهز كه تا چند روز ديگر به صورت كامل به بهره‌برداري مي‌رسد و قرار است ميزبان اردوهاي تيم‌هاي ملي، باشگاه‌هاي ايران و حتي ميزبان بازي‌هاي خانگي استقلال و شايد پرسپوليس باشد! 
اينكه ممكن است استقلال بازي‌هاي خانگي‌اش را به كيش ببرد بهانه‌اي شد تا با محمود پازوكي، رييس هيات فوتبال كيش در مورد امكانات فوتبالي نگين خليج‌فارس صحبت كنيم.
محمود پازوكي در ابتدا پيرامون امكانات ورزشي جزيره كيش به اعتمادآنلاين گفت: مدتي است كه منطقه آزاد كيش زيرساختي را برنامه‌ريزي و آماده كرده است؛ چهار زمين طبيعي و يك زمين مصنوعي براي يك كمپ خيلي قشنگ و خوب در سطح ايران در نظر گرفته شده است، كمپي كه در سطح ايران جزو بهترين‌هاست و من خودم اينجا را بي‌نظير مي‌بينم. اين مجموعه همه امكانات را دارد. رختكن‌‌هاي مجهز، سيستم‌هاي در سطح آسيا و... وجود دارد. ما در سطح بين‌المللي و آسيا مي‌توانيم اردوهاي خيلي خوبي داشته باشيم. قرار شده تيم ملي براي اردو بيايد اينجا. ما نامه زديم به تمام تيم‌هاي ليگ برتر كه براي فيفادي بيايند اينجا و در جزيره كيش ميزبان‌شان باشيم.
رييس هيات فوتبال كيش ادامه داد: هفته قبل نماينده سازمان منطقه آزاد كيش در تهران با آقاي خطير جلسه داشتند كه مقرر شد بيايند جزيره كيش و امكاناتش را ببينند و اگر به نظرشان خوب آمد و از لحاظ ظرفيتي مشكلي نديدند برنامه‌ريزي كنند بازي‌هاي‌شان را در جزيره كيش برگزار كنند. اگر اين جلسات به خوبي پيش برود و دو طرف به نتيجه برسند و موافقت دو طرف باشد ان‌شاءالله ما انجام وظيفه خواهيم كرد. در مجموع ما صفر تا صد در خدمت فوتبال ايران هستيم. ما تلاش كرديم جوري برنامه‌ريزي كنيم كه تيم‌هاي ايراني خارج از كشور نروند براي اردو. بهترين امكانات اينجا هست. هتل، استخر، فاصله كم، بدنسازي و زمين‌هاي هيبريدي به اضافه سه زمين تمرين با كيفيت در جزيره كيش احداث شده و آماده پذيرايي از همه تيم‌هاي ايران است.
پازوكي با بيان اينكه كمپ در زمان رياست سعيد محمد و فدراسيون وقت استارت خورده بود در مورد افتتاحش گفت: افتتاح نشده و اگر خدا بخواهد با همين برنامه كه قرار است استقلال بيايد قرار است افتتاح كنيم. در زمين شماره دو و سه بازي برگزار كرديم براي اينكه ببينيم وضعيت چمن چطور است. روي زمين شماره يك هنوز بازي نشده و با يك بازي خوب افتتاح خواهد شد.
او پيرامون اين سوال كه چطور در حالي كه بسياري از استاديوم‌هاي ايران با مشكل چمن مواجه هستند چنين چمن‌هاي خوبي در كيش پياده شده است، توضيح داد: پيمانكاري كه بوده و اقداماتي كه انجام دادند را ديدم و متوجه شدم خيلي به‌روز دارند كار مي‌كنند. واقعا كارهاي خيلي خوبي اينجا صورت گرفت و مخصوصا زمين هيبريد كه از تركيه آمده واقعا دقيق انجام شده. فيلم‌هايي كه من از اين پروسه ديدم نشان مي‌دهد با تمام دقت اين اقدام صورت گرفته است، چون براي نخستين‌بار است كه اين كار در حال انجام است و براي اينكه حداقل جوابگوي بازي‌ها يا اردوهاي تيم‌هاي ايران باشد چون چنين زميني الان كم است و در ايران كه اصلا نبوده. فكر مي‌كنم آزادي هم دارد برنامه‌ريزي مي‌كند همين اتفاق برايش بيفتد. رييس فدراسيون فوتبال در بازديد از زمين اينجا ديدند كه شرايط خيلي خوب است و قرار است برنامه‌ريزي شود كه براي آزادي هم همين شرايط فراهم شود كه اگر اين اتفاق بيفتد فوتبال ايران از اين بابت خيالش راحت مي‌شود و مشكلاتي كه در مورد چمن به وجود مي‌آيد از بين مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون