• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5614 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۷ آبان

ايران و جهان

35 قرباني در پي تصادفات جاده‌اي در مصر

رسانه‌هاي دولتي مصر روز شنبه گزارش دادند كه در پي تصادف يك دستگاه اتوبوس و چند خودرو در بزرگراه قاهره- اسكندريه در اين كشور دست‌كم ۳۵ نفر كشته و ده‌ها نفر ديگر زخمي شدند. به گزارش خليج تايمز، ۱۸ نفر از قربانيان اين حادثه در آتش سوخته‌اند و دست‌كم ۵۳ نفر نيز زخمي شده‌اند. به نوشته روزنامه دولتي الاهرام، اين حادثه دلخراش ممكن است ناشي از نشت روغن از يك خودرو باشد كه باعث آتش‌سوزي شد و به ساير وسايل نقليه نيز سرايت كرد. ويديوهايي كه در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده، دود عظيمي را نشان مي‌داد كه از محل وقوع اين حادثه خارج مي‌شود، جايي كه تعدادي خودرو در آتش مي‌سوختند. تحقيقات براي مشخص شدن علت وقوع اين حادثه ادامه دارد.


جسد مظنون قتل ۱۸ نفر در ايالت «مين» امريكا پيدا شد

جسد مظنوني كه در يك حمله مسلحانه ۱۸ نفر را در ايالت مين امريكا كشته بود، اواخر روز جمعه پس از تقريبا دو روز تعقيب و گريز توسط پليس پيدا شد.
به گزارش آناتولي، مقامات ايالتي گفتند كه رابرت كارت ۴۰ ساله در نزديكي يك مركز بازيافت در نزديكي شهر لوئيستون، جايي كه تيراندازي در آن رخ داد با شليك گلوله به سرش، خودكشي كرده بود و جسدش پيدا شده است.
يكي از مقامات پليس ايالتي در يك كنفرانس خبري گفت: «ساكنان منطقه اكنون مي‌توانند نفس راحتي بكشند. امشب وقتي با من تماس گرفته شد و از اين موضوع اطلاع يافتم، بسيار خوشحال شدم. خوشحال شدم كه ديگر رابرت كارت، تهديدي براي جامعه ما نيست.»
تيراندازي اواخر روز چهارشنبه در يك سالن بولينگ محلي و سپس در يك كافي‌شاپ رخ داد.
مقامات پليس ايالتي اظهار كردند كه كارت با يك تفنگ تك تيرانداز پرقدرت تيراندازي كرده و ۱۸ نفر را به قتل رسانده است. او همچنين ۱۳ نفر ديگر را زخمي و بعد از آن فرار كرد.
در پي وقوع اين حادثه، صدها نيروي پليس محلي، ايالتي و فدرال يك عمليات تعقيب و گريز فشرده را آغاز كردند كه ساكنان محلي را براي تقريبا ۴۸ ساعت در رعب و وحشت قرار داد. در همين حال پليس ايالتي اعلام كرد كه هنوز بايد تمام شواهد را براي تكميل تحقيقات در مورد اين حادثه جمع‌آوري كند و اكنون تمركز بر خانواده قربانيان معطوف شده است. بر اساس آمارهاي رسمي، اين پانصد و شصت و هفتمين تيراندازي جمعي در ايالات متحده در سال جاري ميلادي (۲۰۲۳) و مرگبارترين تيراندازي در سال جاري بوده است.
تيراندازي‌هاي دسته جمعي به عنوان حوادثي تعريف مي‌شوند كه در آن چهار نفر يا بيشتر مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرند و حوادثي از اين دست در ايالات مختلف امريكا شدت گرفته و به بحراني حتي جدي‌تر از قبل تبديل شده است.


سقوط مرگبار مردي از ارتفاع ۲۰ متري در يك شركت صنعتي تبريز

رييس اورژانس پيش‌بيمارستاني و مديريت حوادث دانشگاه علوم پزشكي تبريز از سقوط يك مرد از ارتفاع ۲۰ متري در يك شركت صنعتي تبريزي خبر داد. اصغر جعفري‌روحي در تشريح اين خبر گفت: «روز پنجشنبه چهارم آبان ماه گزارش سقوط يك مرد ۴۶ ساله در يكي از شركت‌هاي صنعتي تبريز به مركز اورژانس استان اعلام شد.»  او در ادامه گفت: «با حضور نيروهاي اورژانس آذربايجان شرقي و طبق گفته شاهدان در صحنه، اين فرد از ارتفاع حدود ۲۰ متري به پايين سقوط كرده بود.» او گفت: «فرد مذكور از ناحيه سر و گردن دچار آسيب شديدي شده بود و بر اثر اين حادثه نيز فوت سرصحنه رخ داده كه امكان احياي او وجود نداشت.» جعفري گفت: «متوفي بعد از اين اتفاق تحويل عوامل انتظامي داده شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون