• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5616 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۹ آبان

اينترسپت گزارش داد

افشاگري در مورد پايگاه مخفي امريكا در نزديكي غزه

وبگاه خبري امريكايي از وجود يك پايگاه سري پنتاگون در فلسطين اشغالي واقع در 32 كيلومتري غزه خبر داد و نوشت كه واشنگتن تلاش زيادي براي مخفي نگه داشتن اين پايگاه انجام داده است.
 وب سايت امريكايي «اينترسپت» در گزارشي از وجود يك پايگاه نظامي مخفي امريكايي به نام «سايت ۵۱۲» در صحراي نقب واقع در جنوب فلسطين اشغالي پرده برداشت و نوشت كه ايالات‌متحده بي‌سر و صدا در حال توسعه اين پايگاه است. كلاين كليپنشتاين و دانيل بوگوسلاو دو نويسنده اين گزارش نوشته‌اند كه به اسناد دولت امريكا درباره اين پايگاه دست يافته‌اند؛ آنها توضيح دادند كه اين اسناد اطلاعات جديد و نادري ارايه مي‌دهد. به نوشته اينترسپت، اين پايگاه در كوهي به نام «هارگيرين» در ۳۲ كيلومتري غزه واقع شده است.
حضور مخفي
اين گزارش مي‌افزايد، اگرچه جو بايدن، رييس‌جمهور امريكا و كاخ سفيد اصرار دارند كه هيچ برنامه‌اي براي اعزام نيروهاي امريكايي به اسراييل در بحبوحه جنگ اين رژيم با جنبش مقاومت اسلامي وجود ندارد؛ اما امريكا به شكل «مخفيانه» و «تحريك‌آميز» در اسراييل حضور دارد و قراردادهاي دولتي و اسناد بودجه نشان مي‌دهد كه اين حضور به وضوح در حال رشد است. در ادامه اين گزارش آمده است كه دو ماه قبل از حمله حماس به اسراييل، پنتاگون قراردادي چند ميليون دلاري براي ايجاد تاسيسات براي نيروهاي امريكايي در اين پايگاه موسوم به «سايت ۵۱۲» منعقد كرد؛ اين تاسيسات شامل يك مركز راداري براي حفاظت از حريم هوايي رژيم صهيونيستي در برابر حملات موشكي مي‌شود. اينترسپت افزود: «رادارهاي سايت ۵۱۲ هيچ يك از راكت‌هاي شليك شده توسط حماس به اسراييل را در روز هفت اكتبر رصد نكردند، زيرا آنها روي ايران در فاصله بيش از ۱۱۲۷ كيلومتري متمركز بودند.» در اين گزارش آمده است كه پنتاگون تمام تلاش خود را براي مخفي كردن ماهيت واقعي سايت ۳۵.۸ ميليون دلاري خود انجام داده و در برخي سوابق آن را صرفا به عنوان بخشي از يك «پروژه مخفي در سراسر جهان» و گاهي آن را به عنوان «تاسيسات پشتيباني امدادي» توصيف كرده است. وزارت دفاع امريكا پيش از اين نيز چند بار از اين پايگاه با عنوان «سايت امنيتي تعاوني» ياد كرده است؛ نامي كه براي پايگاه‌هاي كوچك كم‌هزينه اطلاق مي‌شود، اما همين پايگاه‌ها نيز تا حدود هزار سرباز را مي‌تواند در خود جاي دهد. پل پيلار، تحليلگر ارشد سابق در مركز ضد تروريسم سيا، به اينترسپت گفت كه اطلاعات خاصي از اين پايگاه ندارد، اما ممكن است از آن براي پشتيباني از عمليات در ساير نقاط خاورميانه استفاده شود. با همه اين اوصاف، به نوشته اينترسپت پايگاه سري «سايت ۵۱۲» براي مقابله با رزمندگان فلسطيني ايجاد نشده است، بلكه براي مقابله با موشك‌هاي ايراني است. به نوشته اين وبگاه امريكايي، واشنگتن در واكنش به حمله حماس به اسراييل، تمركز خود را بر ايران تشديد كرده و پنتاگون به‌طور قابل توجهي حضور خود را در خاورميانه گسترش داده است، به‌طوري‌كه ايالات‌متحده تعداد هواپيماهاي جنگي را در منطقه دو برابر كرده و دو ناو هواپيمابر را در سواحل فلسطين مستقر كرده است. به گزارش فارس، اينترسپت به نقل از «ديويد فاين»، استاد مردم‌شناسي در دانشگاه امريكايي، نوشت: «به نظر مي‌رسد اين مخفي‌كاري ميراث دوره‌اي باشد كه در آن دولت‌هاي امريكا تلاش مي‌كردند بهانه‌اي براي عدم جانبداري از اسراييل در منازعات تل‌آويو با فلسطين ارايه كنند.» وي گفت: «اعلام پايگاه‌هاي نظامي امريكا در اسراييل در سال‌هاي اخير احتمالا نشان‌دهنده كنار گذاشتن اين تظاهر و تمايل به اعلام عمومي حمايت از تل‌آويو است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون