• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5616 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۹ آبان

سي‌ان‌ان گزارش داد

اقتصاد هم به كمك بايدن نمي‌آيد

شبكه خبري سي‌ان‌ان در گزارشي به واگرايي شاخص‌هاي اقتصادي امريكا و كاهش مقبوليت رييس‌جمهوري كنوني اين كشور پرداخت و تصور عمومي از اوضاع كشور و كهولت سن بايدن را از عوامل موثر در اين ناهنجاري ارزيابي كرد.
سي‌ان‌ان در يكي از برنامه‌هاي اخير خود با مقايسه شاخص فلاكت (تركيب نرخ بيكاري و تورم) در دوره‌هاي اخير نتيجه‌گيري كرد كه اگرچه اين شاخص در دوره نخست بايدن از دوره‌هاي مشابه رييسان جمهوري معاصر امريكا بهتر بوده و توليد ناخالص داخلي نيز افزايش يافته، بااين وجود مقبوليت بايدن از ديگر سران امريكا (به جز كارتر) كمتر بوده است.
مجري سي‌ان‌ان با اشاره به افت محبوبيت بايدن در ميان دموكرات‌ها، در توضيح اين وضعيت گفت: شايد حال افراد خوب است ولي اوضاع كشور خراب است.
مدام تصاوير و اخبار مهاجران غيرقانوني، دزدي از فروشگاه‌ها، ناامني و اعتراضات پخش مي‌شود. مخارج نظامي هم روز به روز افزايش يافته و جيب مردم خالي‌تر مي‌شود.
سي‌ان‌ان ادامه داد: عامل مهمي كه در اين مورد نقش دارد، سن و سال بايدن و سالمندي رييس‌جمهوري ۸۰ ساله امريكاست كه اقبال عمومي به وي را كاهش داده است.
نتايج نظرسنجي جديد موسسه گالوپ حكايت از آن دارد كه اكثر امريكايي‌ها عملكرد جو بايدن رييس‌جمهوري كشورشان را در امور مربوط به مهاجرت، اقتصاد، روابط با چين و روسيه تاييد نمي‌كنند. به گزارش ايرنا، در حالي كه اكثر امريكايي‌ها از عملكرد او در رسيدگي به مسائل اقتصادي، مهاجرتي و روابط با چين و روسيه ناراضي هستند، وي كارزارهاي انتخاباتي‌اش را براي يك دوره ديگر حضور در كاخ سفيد آغاز كرده است.
اين نظرسنجي نشان داد كه رضايت كلي از عملكرد بايدن به عنوان رييس‌جمهوري تا حدي ثابت و به ميزان ۴۲ درصد است. اين در حالي است كه ۵۳ درصد عملكرد او را تاييد نمي‌كنند و ۵ درصد هم نظري ندارند.
اين نتايج همچنين گوياي آن است كه كمتر از يك‌سوم شهروندان امريكايي عملكرد بايدن را در حوزه‌هاي مربوط به مهاجرت (۳۱ درصد) و رابطه با چين (۳۲ درصد) تاييد مي‌كنند.
اين در حالي است كه عملكرد رييس‌جمهوري امريكا در مديريت اقتصاد و روابط با روسيه فقط مورد قبول ۳۷ درصد از مردم اين كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون