• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۵ مهر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5616 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۹ آبان

معناي هستي انسان

كتاب «معناي هستي انسان» نوشته ادوارد ويلسون به‌تازگي با ترجمه سمانه آسماني و سامان مرادخاني توسط نشر لگا منتشر و راهي بازار نشر شده است.
در خبر انتشار اين كتاب آمده است: «چگونه بشريت پديد آمد و چرا گونه‌اي مانند ما در اين سياره وجود دارد؟ آيا ما جايگاه يا حتي سرنوشت خاصي در جهانِ هستي داريم؟ مقصدمان چيست و چرا؟ كه خود اي ‌بسا دشوارترين پرسشِ پرسش‌ها باشد.
ادوارد ويلسون، زيست‌شناس برنده جايزه پوليتزر، در فلسفي‌ترين اثر كارنامه خود [يعني معناي هستي انسان]، با اين قبيل سوالات وجودي و چندي ديگر دست‌وپنجه نرم مي‌كند و آنچه وجه تسميه والاي انسان‌ها از همه گونه‌هاي ديگر است را بررسي مي‌كند. ويلسون خوانندگانش را با خود به سفري مي‌كشاند كه در درازاي آن علم و فلسفه را براي ابداع رساله قرن بيست‌ويكمي در مورد وجود انسان به هم پيوند مي‌زند؛ از پيدايش نخستينِ ما گرفته تا نگاهي تحريك‌آميز به آنچه آينده بشر آبستنِ آن است.
نويسنده در كتاب حاضر بررسي پيشگامانه خود را درباره عصر انسان‌شناسي ما كه با كتاب تسخير اجتماعي زمين آن را آغازيد و اثرش از سوي نيويورك‌تايمز «گزارشي درازدامن و گسترده از عروج انسان تا حكمراني بر زيست‌ كره» تعريف شد، پي مي‌گيرد و چنين مدعي مي‌شود كه ما انسان‌ها در مقام يك گونه، اكنون به آن اندازه درباره جهان و خودمان مي‌دانيم كه بتوانيم به پرسش‌هايي در مورد جايگاه خود در كيهان و معناي زندگي هوشمند به روشي نظام‌مند و البته، آزمون‌پذير بپردازيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون