• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5671 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۶ دي

وزير كشور از دستگيري برخي عوامل دخيل در انفجار‌هاي تروريستي كرمان خبر داد

زائران شهيد در كنار حاج قاسم آرام گرفتند

مراسم تشييع و تدفين پيكر شهداي حادثه تروريستي كرمان با حضور پرشور مردم، جمعي از مسوولان و خانواده‌هاي اين شهدا برگزار شد. مراسم تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي كرمان در مصلاي بزرگ امام‌علي عليه‌السلام شهر كرمان با حضور رييس‌جمهور، فرمانده كل سپاه پاسداران، خانواده شهدا و خانواده سردار شهيد سليماني برگزار شد. پيكر مطهر شهدا ابتدا به مصلاي امام علي(ع) منتقل شد و پس از مداحي و عزاداري و اقامه نماز براي خاكسپاري به محل گلزار شهداي كرمان (در جوار مرقد سردار حاج قاسم سليماني) منتقل و تحويل خانواده‌هاي‌شان شد. پيكر شهداي شهرستاني نيز براي تشييع به زادگاه‌شان منتقل شده است. پيكر شهداي حمله تروريستي كرمان كه به مصلاي امام‌علي(ع) كرمان منتقل شد از سوي مدافعان وطن به پرچم و تابوت شهدا احترام گذاشته شد. رييس‌جمهور نيز براي شركت در مراسم تشييع شهدا در مصلاي امام علي (ع) كرمان حاضر شد و با طرح اين سوال كه چرا كينه دشمنان نسبت به عكس، نام، تصوير، راه، مزار و زائر سردار سليماني وجود دارد؟ گفت: «چون او كار بزرگي انجام داده است.» در همين خصوص وزير كشور نيز گفت: با توانمندي لازم، سيستم‌هاي اطلاعاتي سرنخ‌هاي بسيار خوبي درخصوص افراد دخيل در انفجار‌هاي تروريستي پيدا كردند و بخشي از كساني كه در اين ماجرا نقش داشتند دستگير شدند. وي افزود: اطلاعات كامل اين موضوع توسط دستگاه اطلاعاتي اطلاع‌رساني مي‌شود. وحيدي در ادامه گفت: امروز كار در كنترل دستگاه‌هاي اطلاعاتي است و با قدرت و سرعت عمل به‌موقع جريانات تروريستي كه مورد حمايت رژيم‌هاي تروريست‌پرور هستند در چنگ قدرت دستگاه‌هاي اطلاعاتي هستند و با سرعت برخورد مي‌شود.

وزير كشور همچنين درباره وضعيت خاكسپاري شهدا گفت: بيش از ۵۰ شهيد در گلزار شهداي كرمان خاكسپاري مي‌شوند و پيكر شهيدان ساير شهرهاي استان كرمان نيز در زادگاه‌شان دفن خواهد شد.

 

انفجار اول كرمان انتحاري بوده دومي هم به احتمال زياد همين‌طور

خبرگزاري رسمي دولت به نقل از يك منبع آگاه نوشت كه انفجار اول در حادثه تروريستي كرمان به ‌طور قطع انتحاري بوده و انفجار دوم نيز به احتمال زياد انتحاري بوده است. ايرنا از قول يك منبع آگاه در كرمان نوشت: درحالي كه بررسي صحنه در ساعات اوليه انفجار حاكي از عمليات بمب‌گذاري به وسيله بسته‌هاي انفجاري در كرمان بود اما اكنون با بررسي شواهد و قرائن از جمله فيلم دوربين‌هاي مداربسته، با قطعيت مي‌توان گفت كه يكي از انفجارهاي تروريستي در گلزار شهدا در نتيجه اقدام عامل انتحاري و ديگري هم به احتمال زياد به همين شيوه بوده است. به گفته اين منبع مطلع انفجار اول مشخص شده انتحاري بوده و دومي نيز در دست بررسي است كه به احتمال زياد آن هم انتحاري بوده است. عامل انتحاري اول مرد بوده كه در نتيجه انفجار تكه‌تكه شده است و كار شناسايي در دست بررسي قرار دارد. محل انفجارها به ترتيب در فاصله ۱.۵ كيلومتري و ۲.۷ كيلومتري مزار شهيد حاج قاسم سليماني بوده كه علت انفجار در اين اماكن عدم امكان عبور از گيت‌هاي بازرسي در آن محدوده بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون