• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5671 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۱۶ دي

اخبار

افزايش شمار قربانيان زلزله در ژاپن

شمار تلفات زلزله ۷.۶ ريشتري كه روز دوشنبه مناطقي از ژاپن را لرزاند، به بيش از ۹۰ نفر رسيده است. به گزارش رويترز، جست‌وجوها براي يافتن بازماندگاني كه زير آوار ساختمان‌هاي فروريخته هستند، همچنان ادامه دارد. مناطق غربي ژاپن از بامداد دوشنبه اول ژانويه با بيش از ۱۰۰ زمين‌لرزه كوچك يا بزرگ در دريا يا مناطق ساحلي روبه‌رو شده كه اين زمين‌لرزه‌ها علاوه بر تلفات، منجر به خسارات مالي سنگيني نيز شده است. خرابي جاده‌ها و زيرساخت‌ها به ويژه در مناطق دورافتاده‌، تلاش‌هاي امدادي را پيچيده كرده و به همين دليل نيز ميزان دقيق خسارات و تلفات هنوز نامشخص است، اما امدادگران ژاپني تمام تلاش خود را براي يافتن ۲۴۲ فرد مفقودشده، پس از زلزله ويرانگر اولين روز سال نو ميلادي به كار بسته‌اند. روز پنجشنبه زمان براي يافتن بازماندگان پايان يافت و اميدها به زنده پيدا كردن آنها هر لحظه كمتر مي‌شود. تا روز گذشته تعداد قربانيان زمين لرزه‌اي كه با قدرت ۷.۶ شبه‌جزيره دورافتاده نوتو را لرزاند به ۹۲ نفر رسيده است. اين زلزله، مرگبارترين زمين‌لرزه ژاپن دست‌كم از سال ۲۰۱۶ ميلادي محسوب مي‌شود و زمين‌لرزه‌هاي كوچك‌تر همچنان در شبه‌جزيره روي مي‌دهد. در پي وقوع اين حادثه بيش از ۳۳ هزار نفر خانه‌هاي خود را ترك كرده و حدود ۱۰۰ هزار خانه نيز دچار قطعي آب شده‌اند.

 

دستگيري سارق كارخانه‌هاي شمس‌آباد

فرمانده انتظامي شهرستان ري از دستگيري سارق كارخانه‌ها در محدوده شمس‌آباد و كشف 7 پرونده سرقت خبر داد. محمدقاسم طرهاني گفت: «با وقوع سرقت در هفته‌هاي اخير از كارخانه‌ها در محدوده شمس‌آباد بررسي موضوع در دستور كار ماموران كلانتري 178 اين فرماندهي قرار گرفت.» او گفت: «عوامل كلانتري شمس‌آباد با اقدامات فني و كار اطلاعاتي موفق به شناسايي سارق شدند.» اين مقام انتظامي در ادامه گفت: «تيم عمليات كلانتري در گام بعدي با تحقيقات گسترده در سيزدهم دي‌ماه امسال مخفيگاه و محل حضور متهم را در محدوده شمس‌آباد شناسايي كردند.» طرهاني گفت: «تيم عمليات پس از دريافت اين اطلاعات مهم با هماهنگي‌هاي لازم با مرجع قضايي، راهي مخفيگاه متهم شدند، سارق را در يك عمليات منسجم دستگير كردند.» اين مقام انتظامي گفت: «متهم پس از انتقال به كلانتري شمس‌آباد در تحقيقات ابتدايي به 7 فقره سرقت از كارخانجات در اين شهرستان اعتراف و انگيزه خود را تامين نياز‌هاي مالي عنوان كرده كه تاكنون يك مالباخته به كلانتري مراجعه و از او اعلام شكايت كرده، متهم نيز پس از تكميل پرونده تحويل مراجع قضايي شده است.»

 

قتل كارگر پمپ بنزين به خاطر ۱۷۵۰ ريال

قاتل كارگر نازل جايگاه سوخت كه به خاطر مبلغ يك هزار و ۷۵۰ ريال مرتكب قتل شده بود، دستگير شد. قاتل روز حادثه پس از سوخت‌گيري و در پي اختلاف با مقتول بر سر مبلغ يك هزار و ۷۵۰ ريال، چندين مرتبه با كارگر در جايگاه درگير شد كه هر بار با دخالت افراد حاضر، جايگاه را ترك كرد و در نهايت ساعت ۵ صبح بامداد سوار بر خودروي شخصي وارد جايگاه شد و با توجه به خلوتي محل با كارگر نازل درگير شد و بعد از قتل او و انتقال جسد مقتول به دامداري مجاور جايگاه فرار كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون