• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5705 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۳۰ بهمن

رهبر انقلاب در ديدار هزاران نفر از مردم آذربايجان شرقي تاكيد كردند

حضور در انتخابات و حفظ وحدت ملي

براي ترميم و حل مشكلات، بايد به انتخابات رو كرد

افرادي كه وارد ميدان انتخابات شده‌اند، از سياه‌نمايي و بيان مطالب خلاف واقع براي جلب نظر مردم اجتناب كنند
رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار هزاران نفر از مردم استان آذربايجان شرقي، «نگاه به خود» براي «تقويت نقاط قوت، كاميابي و رفع نقاط ضعف» و نگاه هوشمندانه و بدون انفعال به دشمن را دو وظيفه مهم و اساسي برشمردند و با تاكيد بر اهميت وحدت ملي و انتخابات ۱۱ اسفند به عنوان راه‌حل مشكلات و اصلاح امور، همه را به شركت پرشور در اين رويداد مهم ملي فراخواندند و نكات مهمي را در باب چگونگي انتخاب نامزد اصلح، اتقان و سلامت انتخابات و پرهيز از بداخلاقي‌هاي انتخاباتي بيان كردند. 
رهبر انقلاب، جبهه استكبار را بي‌شك مخالف انتخاباتِ ايران دانستند و گفتند: انتخابات، مظهر جمهوريت نظام است و به همين علت است كه مستكبران و امريكا كه هم با جمهوريت و هم با اسلاميت نظام مخالفند، با انتخابات و حضور پرشور مردم پاي صندوق‌هاي راي مخالف هستند. 
ايشان با اشاره به درخواست يكي از روساي جمهور قبلي امريكا از مردم ايران براي شركت نكردن در يكي از انتخابات گذشته، گفتند: آن رييس‌جمهور، ندانسته به ايران كمك كرد، زيرا مردم از سر لج و مخالفت با او، بيشتر و پرشورتر از هميشه در انتخابات شركت كردند به همين علت امريكايي‌ها ديگر اين‌گونه سخن نمي‌گويند اما با شيوه‌هاي مختلف به دنبال دور و مأيوس كردن مردم از انتخابات هستند. 
رهبر انقلاب، انتخابات را ركن اصلي نظام جمهوري اسلامي و راه اصلاح كشور خواندند و گفتند: همه بايد در انتخابات شركت كنيم. كساني هم كه به دنبال ترميم و حل مشكلات هستند، راه درست آن، انتخابات است و بايد به انتخابات رو كنند.
ايشان، انتخاب اصلح را ضروري دانستند و افزودند: همه افرادي كه از نظارت شوراي نگهبان عبور كرده‌اند، صالح هستند اما به حكم عقل بايد از بين آنها، افراد صالح‌تر را انتخاب كرد و براي شناخت اصلح، مردم تا جايي كه توان بررسي دارند تحقيق كنند و اگر نمي‌توانند، به نظر افراد مورد اعتماد، توجه و عمل كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي وظيفه سخنوران و افراد مقبول را تشويق مردم به حضور در انتخابات خواندند و تاكيد كردند: افرادي هم كه وارد ميدان انتخابات شده‌اند، از بداخلاقي، بددهني و توهين و تهمت به ديگران در تبليغات و فضاي مجازي و همچنين از سياه‌نمايي و بيان مطالب دروغ و خلاف واقع براي جلب نظر مردم اجتناب كنند، چراكه اين كارها موجب سلب بركت و عنايت‌ الهي است.
ايشان با تاكيد بر رعايت صحت، سلامت و اتقان انتخابات به عنوان مطالبه‌اي هميشگي از مسوولان افزودند: البته در طول اين چند دهه، هرگز تخلف انتخاباتي به معناي مورد ادعاي دشمن مشاهده نشده و اين حرف آنان بي‌اساس است.  در مواردي هم كه برخي ادعاهايي مطرح كردند، پس از تحقيق و بررسي برخي تخلفات مشخص شد اما هيچ‌گاه اين تخلفات تغييري در نتايج كلي به وجود نياورده بود و انتخابات در كشور هميشه صحيح، سالم و متين برگزار شده است.
رهبر انقلاب، اتحاد ملت ايران را رمز پيروزي و استمرار انقلاب اسلامي خواندند و تاكيد كردند: در آينده نيز بايد همچون يدِ واحده اين مسير را ادامه دهيم و اختلاف‌هاي سليقه‌اي و سياسي نبايد در وحدت ملي ايران در مقابل دشمنان تاثيرگذار باشد.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تشكر صميمانه از مردم سراسر كشور به خاطر راهپيمايي پرشور ۲۲بهمن، گفتند: ملت در همه شهرهاي بزرگ و كوچك و روستاها، همت و سرزندگي و سرافرازي انقلابي خود را نشان داد و كساني را كه خواهان دل‌مردگي مردم ايران و فراموش شدن ۲۲بهمن هستند، غافلگير كرد.
ايشان با تقدير از برقراركنندگان فداكارِ امنيتِ راهپيمايي سراسري، راهپيمايي پرمعناي ملت را باعث افزايش انگيزه و روحيه مسوولان دانستند و افزودند: اين حضور ملي، خون تازه‌اي در رگ‌هاي جامعه، ملت و مسوولان مي‌دمد.
رهبر انقلاب قيام ۲۹ بهمن ۱۳۵۶ مردم تبريز را حادثه تاريخ‌ساز خواندند و گفتند: آن حادثه نگذاشت قيام ۱۹ دي مردم قم بي‌نتيجه بماند و با گسترش روحيه قيام و شور انقلابي به سراسر كشور، زمينه‌ساز پيروزي انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ و ورق خوردن تاريخ ايران شد.
ايشان شناختِ به‌موقع وظيفه و قيام و اقدام بهنگام در اداي آن وظيفه را دو ويژگي برجسته حادثه 
۲۹ بهمن تبريز برشمردند و گفتند: توابين به‌موقع احساس وظيفه و عمل نكردند و در عاشورا غايب بودند؛ به همين علت با وجود قيام ديرهنگام و شهادت همگي، تاثيري در تاريخ نگذاشتند.
رهبر انقلاب مردم آذربايجان را مظهر غيرت و عشق و شور و ايمان در تاريخ و در دوران معاصر و دهه‌هاي اخير دانستند و افزودند: بايد از ويژگي‌هاي حادثه 
۲۹ بهمن تبريز درس بگيريم.
ايشان با اشاره به رشد و قوي‌تر شدن انقلاب در عمر پربركت ۴۵ ساله خود در توفان حوادث و توطئه‌ها و فتنه‌ها، افزودند: «انقلاب به معناي ملت و نظام» با عبور از گردنه‌هاي سخت، مستحكم‌تر، مقتدرتر و داراي نگاه و تاثير نافذتر شده‌‌اند و ما امروز بايد با درك به‌موقع وظايف اصلي، بهنگام به آنها عمل كنيم.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي «نگاه به خود و نگاه به دشمن» را دو وظيفه اساسي همگاني برشمردند و گفتند: بايد از خود و دشمن ارزيابي صحيح داشته باشيم و غفلت از اين وظيفه، بلاي بزرگي است.
ايشان هدف از شناخت خود را «قدرداني، حفظ و تقويت نقاط قوت و ترميم و رفع نقاط ضعف» دانستند و در تبيين نقاط قوت انقلاب و ملت گفتند: ريشه‌كني نظام استبدادي ظالمِ حق‌كشِ بي‌ايمانِ كاملا فاسد و سلطنتي، مهم‌ترين دستاورد انقلاب است؛ نظامي كه براي مردم هيچ حق و احترام و نقشي قائل نبود و در بسياري از موارد عملا با فرمان و خواست امريكايي‌ها و سفارت انگليس حكمراني مي‌كرد.
رهبر انقلاب افزودند: اكنون درست در نقطه مقابل آن نظام منحط، مردم مالك كشور و نظام هستند و با انتخاب مستقيم يا غيرمستقيم مسوولان اصلي كشور، جهت حركت مملكت را تعيين مي‌كنند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ايجاد خودباوري ملي و احساس توانايي در عرصه‌هاي مختلف علم و فناوري، دفاعي، پزشكي و ديگر زمينه‌ها را ديگر دستاورد مهم انقلاب برشمردند و افزودند: اين اعتماد به‌نفس، برخلاف دوران طاغوت در عرصه بين‌المللي و مواجهه با قدرت‌ها نيز مشهود است.
گسترش فكر و ارزش‌هاي انقلاب به‌ويژه در منطقه، توفيق نسبي در جلوگيري از گسترش فرهنگ غربي به عنوان فرهنگ غالب، تشكيل گروه‌هاي خودجوش مردمي در همه زمينه‌ها و گسترش خدمات به همه مناطق كشور و پرورش دانشمندان جهاني در رشته‌هاي مختلف از ديگر موفقيت‌هايي بود كه رهبري در ارزيابي حركت انقلاب به آنها اشاره كردند. ايشان در همين زمينه افزودند: برخي به حق نگران افزايش به خارج رفتن برخي متخصصان هستند اما روي ديگر اين مساله، قدرت ايران در صدور افراد متخصص و اثرگذار است. رهبر انقلاب در تبيين بخش ديگري از ابعاد وظيفه نگاه به خود يعني شناخت نقاط ضعف و تلاش براي برطرف كردن آنها گفتند: در كنار نقاط قوت، نقاط ضعفي هم داريم كه كم هم نيستند از جمله اينكه ما در ساخت يك اقتصاد قوي ملي عقب هستيم و باوجود كارهاي خوب انجام شده اما در عدالت اجتماعي، اقتصادي و قضايي كه از برترين شعارها و بزرگ‌ترين اهداف انقلاب بوده تا نقطه مطلوب فاصله زيادي داريم. عقب بودن در ريشه‌كني آسيب‌هاي اجتماعي همچون طلاق و اعتياد و مشكلات اخلاقي و همچنين فاصله داشتن با سبك زندگي اسلامي ازجمله دوري از اسراف و اشرافي‌گري از ديگر نقاط ضعفي بود كه رهبر انقلاب، كار و تلاش براي رفع آنها را وظيفه همه دانستند. ايشان در تبيين وظايف همگاني براي تقويت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف، وظيفه دولت و مجلس و ديگر مراكز رسمي را عزم راسخ، كار مداوم، سلامت در عمل، صداقت با مردم و ترجيح منافع ملي بر سود شخصي خواندند و افزودند: امروز بحمدالله مسوولان ارشد كشور از اين امتيازات برخوردارند اما اين خصوصيات مثبت بايد در همه سطوح مسوولان حاكميتي گسترش پيدا كند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي وظيفه نخبگان را هم احساس مسووليت براي شناسايي خلأها و منافذ خطر و كمك فكري به مسوولان براي بستن آنها برشمردند و در تبيين وظايف متعدد جوانان گفتند: امروز جوانان زبده زيادي در بدنه دولت مشغول به كار شده‌اند، جوانان كه پيشران جامعه هستند بايد آمادگي و صلاحيت‌هاي لازم را براي حضور در ميدان‌هاي گوناگون فردا و ايفاي مسووليت‌هاي سنگين در خود ايجاد كنند.
ايشان وظيفه عموم مردم را حفظ اتحاد ملي و حمايت از مسوولان و خدمتگزاران و كارهاي خوب خواندند و گفتند: همه توجه داشته باشند كه انجام دادن اين وظايف و مسووليت‌ها، عمل جهادي در مقابل دشمن است؛ چراكه آنها نمي‌خواهند اين وظايف محقق شود و به همين علت با هر كار خوبي كه در جمهوري اسلامي انجام شود، مخالف هستند.
رهبر انقلاب پس از تبيين ابعاد وظيفه اساسي نگاه به خود، در بيان وظيفه مهم دوم يعني «نگاه به دشمن»، گفتند: بايد از دشمن و مكر و حيله و ابزارهاي آن غفلت نكنيم و ضمن اينكه دشمن را ضعيف و ناتوان فرض نمي‌كنيم از او و تهديد و فشار و عربده‌كشي‌هايش نترسيم.
ايشان علت نيرنگ‌ها و فشارهاي عصبي بدخواهان ايران را نقاط قوت و پيشرفت‌هاي انقلاب اسلامي دانستند و افزودند: نبايد در مقابل دشمن منفعل شد، چراكه سياست آنها تحقير و منفعل كردن طرف مقابل است.
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام والمسلمين آل‌هاشم نماينده رهبري در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز، مردم منطقه آذربايجان را علمدار مبارزات انقلابي ملت برشمرد كه در مقاطع مختلف تاريخي، دشمنان و اختلاف‌افكنان را مأيوس و مغلوب كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون