• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2714 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۵ اسفند

رهبر معظم انقلاب در ديدار شركت‌كنندگان در مسابقات بين‌المللي قرآن تاكيد كردند

حمايت از مردم و مقاومت غزه مهم‌ترين وظيفه قرآني

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح روز پنجشنبه در ديدار شركت‌كنندگان در چهلمين دوره مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن كريم، عمل به معارف قرآن را برآورنده نيازهاي آحاد بشريت و جوامع بشري دانستند و با انتقاد از عمل نكردن به معارف و دستورات قرآن از جانب سران كشورهاي اسلامي در موضوع غزه گفتند: امروز نيروهاي مقاومت غزه و فلسطين با ايستادگي خود در مقابل دشمن خبيث صهيونيستي، در حال عمل به دستورات قرآن هستند و به لطف الهي پيروزي نصيب ملت فلسطين خواهد شد و دنياي اسلام حتما نابودي غده سرطاني صهيونيست را به چشم خواهد ديد.
رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به آياتي از قرآن كريم كه به بيان توصيف و معرفي قرآن مي‌پردازند، افزودند: قرآن، «كتاب هدايت»، «كتاب ذكر و از بين برنده غفلت» و «كتاب حكمت و نور و برهان» است و حضرت علي (ع) كه شاگرد برجسته قرآن است، اين كتاب آسماني را كتاب زنده‌كننده دل‌ها و درمان دردهاي بزرگ بشريت مي‌خواند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: كساني كه قرآن را كتاب «كنجِ معابد» و براي ارتباط شخصي بشر با خداوند مي‌دانند و «اسلام سياسي» و «اسلام سازنده نظام اجتماعي» را قبول ندارند در واقع در نقطه مقابل توصيف قرآن از خود و توصيف حضرت اميرالمومنين (ع) از قرآن هستند. ايشان، تلاوت قرآن و فنون و هنرهاي تلاوت را يكي از راه‌هاي موثر براي تشويق مسلمانان به انس با قرآن و فهم معارف آن برشمردند و گفتند: متاسفانه امروز شكايت رسول‌الله (ص) به خداوند درباره مهجور بودن قرآن، يكي از واقعيت‌هاي تلخ بخش‌هاي زيادي از دنياي اسلام است كه نتيجه آن عمل نشدن به دستورات و معارف قرآني است.
رهبر معظم انقلاب اسلامي، موضوع غزه را مساله بزرگ دنياي اسلام خواندند و افزودند: آيا سران و مسوولان كشورهاي اسلامي به دستور قرآن كه مي‌گويد: «با دشمنان خدا و مسلمانان ارتباط برقرار نكنيد» عمل مي‌كنند؟ و چرا سران كشورهاي اسلامي علنا به قطع رابطه خود با رژيم قاتل صهيونيستي و قطع كمك به اين رژيم اقدام نمي‌كنند؟ حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: خداوند متعال آحاد ملت‌هاي مسلمان را به دليل اينكه به دولت‌هاي خود براي قطع پشتيباني از رژيم صهيونيستي فشار نياوردند و همچنين دولت‌هاي اسلامي را به دليل عمل نكردن به دستورات قرآني مورد سوال و مواخذه قرار خواهد داد.
ايشان تاكيد كردند: البته مقاومت غزه و فلسطين با ايستادگي خود در مقابل دشمن صهيونيستي در حال عمل به معارف و دستورات قرآني و روي ديگر اين ماجرا هستند و به لطف خداوند و بر اساس وعده‌هاي قرآني، نصرت الهي شامل حال آنها خواهد شد. رهبر معظم انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه امروز دنياي اسلام و آزادگان جهان عزادار مردم غزه هستند، گفتند: مردم غزه مورد ظلم كساني قرار گرفته‌اند كه هيچ بويي از انسانيت نبرده‌اند و بر همين اساس بزرگ‌ترين وظيفه، حمايت از مردم مظلوم غزه و ايستادگي شجاعانه نيروهاي مقاومت و حمايت از كساني است كه به مردم غزه كمك مي‌كنند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پايان خاطرنشان كردند: اميد ما به لطف و نصرت الهي تمام نخواهد شد و دنياي اسلام حتما نابودي غده سرطاني صهيونيست را مشاهده خواهد كرد. در اين ديدار پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي، تعدادي از قاريان و حافظان ممتاز و بين‌المللي قرآن از كشورمان و برخي كشورهاي ديگر به تلاوت قرآن و اجراي «ابتهال» و «فرازخواني قرآن» پرداختند. همچنين حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين خاموشي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه گزارشي از برگزاري چهلمين دوره مسابقات بين‌المللي حفظ و قرائت قرآن كريم در تهران ارايه كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون