• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2714 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۵ اسفند

مرتضي فنوني‌زاده در گفت‌وگو با «اعتماد»:

زمان يحيي شرايط پرسپوليس بهتر بود!

شايد بيرانوند و رفيعي بتوانند مثل سلطاني و قليچ يكي در ميان بازي كنند

پرسپوليس با برتري مقابل تراكتور فاصله‌اش را با صدر جدول كمتر كرد. شاگردان اوسمار كه نيم فصل دوم را با شكست مقابل آلومينيوم شروع كرده بودند در مقابل تراكتور با دو گل برتري از ورزشگاه خالي از تماشاگر آزادي خارج شدند و حالا در ادامه فصل با روحيه بهتري به مصاف رقبا خواهند رفت. گلزني عيسي آل كثير بازيكني كه ابتداي فصل به سپاهان رفته بود و در نيم فصل مجدد پرسپوليسي شد نقطه عطف اين بازي براي سرخپوشان پايتخت بود و مهدي ترابي با درخشش در اين مسابقه نشان داد به دوراج اوج بازگشته است. البته پرسپوليسي‌ها پس از اينكه دوگل به تراكتور زدند خوش شانس بودند كه حملات تيم تبريزي به بار ننشست و اگر تیم‌رقيب در زدن ضربات آخر دقت بيشتري داشتند چه بسا ممكن بود در پايان نتيجه ديگري رقم بخورد. با مرتضي فنوني‌زاده يكي از پيشكسوتاني كه از منتقدان گل محمدي سرمربي سابق پرسپوليس بود در خصوص بازي و شرايط اين تيم گپ و گفتي ترتيب داديم كه در زير چكيده‌اي از آن را مي‌خوانيد.

 

بازي پرسپوليس مقابل تراكتور چطور بود؟

نيمه اول بازي چندان جالبي را از هردو تيم شاهد نبوديم! اما به لحاظ مالكيت، بيشتر توپ در اختيار پرسپوليس بود، غيبت تماشاگران هم باعث شد دست پرسپوليس خالي شود. در نيمه دوم پرسپوليس توفاني شروع كرد كه منجر به گل شد. اين برد خيلي براي پرسپوليس اهميت داشت اگرچه بازي خوبي را ارايه نداد اما تراكتور فوق‌العاده كار كرد به خصوص بعد از اينكه دو تا گل خوردند.

پرسپوليس سزاوار اين برد بود؟

استقلال هم بازي‌هايش را مي‌برد اما تيم‌هاي حريف بهتر هستند. تراكتور بعد از اينكه دوتا گل خورد چيزي براي از دست دادن نداشت و آمد حمله كرد. دفاع و دروازه‌بان پرسپوليس خوب كار كردند وگرنه نتيجه بازي مي‌توانست آبستن حوادث ديگري شود. پرسپوليس سه امتياز را گرفت اما بازي زيبايي را به نمايش نگذاشت.

به اوسمار مي‌شود به عنوان سرمربي اعتماد كرد؟

هنوز آن قابليت‌هاي خودش را نشان نداده . اوسمار كاري نمي‌تواند انجام دهد. او زمان گل محمدي هم تيم را تمرين مي‌داد الان با باز شدن پنجره نقل و انتقالات مي‌توانيم از بچه‌هاي تازه وارد استفاده كنيم و مي‌شود اميدوار بود به روزهاي آينده‌. بعد از چهار، پنج بازي مي‌شود فهميد او مي‌تواند يا نه‌. الان تيم بدون برنامه بازي مي‌كند و اميد بستيم به ضربات ايستگاهي و كارهاي تركيبي نمي‌بينم.اين برد به لحاظ روحي براي تيم خوب بود.

عيسي هم با گل برگشت! درباره حضور دوباره او در پرسپوليس چه نظري داريد؟

اگر از نيم فصل بود به شما قول مي‌دهم تا الان حداقل هفت، هشت گل زده بود. عيسي به خاطر مسائل مالي رفت اما با وجود اسدي و مغانلو جايي براي او نبود و خودش هم متوجه شد و برگشت. يكي از خريدهاي خوب پرسپوليس خود او است و بالاخره انتظار مي‌رود حداقل يك بازي در ميان گل بزند. در همان نيمه نشان داد كه گلزن است و بايد بيشتر از او استفاده كرد. اوسمار بايد سيستم تيم را عوض كند.

با چه سيستمي ارنج كند بهتر است؟

اين سيستم 1-3-2-4 نخ نما شده است! با توجه به اينكه سه دفاع مركزي خوب دارند مي‌توانند 2-۵-3 را امتحان كنند و با د‌و مهاجم بازي كنند. شهاب و عيسي كنارهم باشند. يك مقدار هوادارها از عيسي دلگير هستند اما عيسي مي‌تواند با گلزني‌هايش اين دلگيري‌ها را از بين ببرد.

نظر شما درباره بقيه خريدهاي پرسپوليس چيست؟

سه، چهارتا خريد داشتند حالا عيسي كه بازيكن پرسپوليس بوده و بايد ديد بقيه در چه شرايطي هستند. پرسپوليس بيشتر به تغيير سيستم نياز دارد.

درباره غيبت بيرانوند دربازي بعدي چه نظري داريد؟

الان رفيعي بايد خودش را نشان دهد آن هم در يك بازي سخت در اصفهان. از كجا مي‌دانيم شايد رفيعي بتواند قابليت‌هاي خودش را نشان دهد و شايد طوري بازي كند مثل دهه شصت كه قليچ و سلطاني يك بازي درميان بازي مي‌كردند او با بيرانوند هم همينطور شود! اين بازي را به سلامت بگذارند در آينده بيشتر مي‌شود از او
استفاده كرد.

در اين دو بازي كه پرسپوليس با اوسمار در ليگ انجام‌داده به لحاظ فني بهتر از زمان يحيي كار كردند؟

شرايط آن زمان كمي بهتر بود. مالكيت توپ زمان يحيي بيشتر بود الان شايد يك بار موقعيت ايجاد كنيم آن هم به‌طور نصف و نيمه!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون