• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 2714 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۵ اسفند

تبعات سپردن لباس استقلال به يك موبايل‌فروشي!

آقاي خطير پاسخگو باش!

بعد از اتفاقاتي كه براي مجموعه كوروش كمپاني رقم خورد و فرار مالك مجموعه با انبوهي از بدهي به مردم، شركت ديگري كه به همان روش به مردم موبايل پيش‌فروش مي‌كرد زير ذره‌بين قرار گرفت. مجموعه‌اي كه البته اسپانسر يكي از دو تيم پرطرفدار ايران يعني استقلال شده است.
موبايل موسوي يا موبايل استقلال در ابتداي فصل با نظر مثبت علي خطير به عنوان اسپانسر وارد همكاري با استقلال شد در حالي كه همان زمان نسبت به نوع كاري كه اين مجموعه انجام مي‌دهد ترديدهاي فراواني وجود داشت. در بهترين حالت ناظران مي‌گفتند آيا درست است كه برند استقلال با يك موبايل‌فروشي بُر بخورد؟ 
در روزهاي گذشته كه كوروش كمپاني دچار مشكل شد اين نگراني براي هواداران استقلال و كساني كه به واسطه هواداري از اين باشگاه از موبايل موسوي گوشي پيش‌خريد كرده بودند بيشتر شد. اين نگراني زماني افزايش پيدا كرد كه انجمن واردكنندگان موبايل به علي خطير، مديرعامل استقلال نامه زد و گفت كه موبايل موسوي به عنوان اسپانسر استقلال با فرمت كوروش كمپاني كار مي‌كند. يعني پيش‌فروش موبايل با قيمت پايين‌تر از بازار ولي مدت‌دار. در بخشي از اين نامه آمده بود: «طبق گزارشات واصله اسپانسر باشگاه استقلال رويه كوروش كمپاني را در پيش گرفته. به منظور پيشگيري از اتفاق مشابه پرونده كوروش كمپاني به باشگاه استقلال اعلام نموده و از ورود لطمه به اعتبار باشگاه مردمي جلوگيري نماييم.»
روز پنجشنبه هم سيد حسين سادات حسيني رييس كميسيون گوشي تلفن‌همراه اتاق اصناف ايران گفت: «پيش‌فروش گوشي تلفن همراه زمان خاص و تعداد دارد و مجوز مي‌خواهد. اين شركت از ما مجوزي نگرفته و نداشتن مجوز خودش جرم است. پيگيري‌هاي لازم در خصوص اين شركت صورت گرفته و اجازه نمي‌دهيم حق مردم ضايع شود. اين فروشگاه با تبليغات گسترده، گوشي‌هاي تلفن همراه را با فاصله قيمتي زياد از قيمت معمول بازار و بسيار ارزان‌تر به فروش مي‌رساند.» جزیيات را مي‌بينيد و مي‌شنويد.» خبرگزاري تابناك همان روز گفت منظور سادات‌حسيني موبايل موسوي اسپانسر استقلال است. 
واكنش باشگاه استقلال به اين اتفاقات به جز چند خبر كوتاه در رسانه‌ها با اين مضمون كه «مشكلي نيست» اين بود كه تبليغات اين اسپانسر را از پشت پيراهن به سرشانه انتقال داد. اقدامي كه در روز بازي اين تيم مقابل ملوان مشخص شد و هواداران و مخصوصا آنهايي كه سفارش موبايل داده بودند را نگران كرد. 
اين اقدام استقلال واكنش شتاب‌زده و عجيب مالك موبايل موسوي را به دنبال داشت. صاحب مجموعه در يك اقدام غير حرفه‌اي و عجيب با انتشار متني پر از غلط و هيجاني در صفحه اينستاگرامش نوشت نسبت به اقدام باشگاه واكنش نشان خواهد داد. اين استوري و تعداد زيادي استوري بعدي پيرامون اين اتفاقات در حالي منتشر شد كه معمولا شركت‌هاي سطح بالا در چنين مواقعي از طريق روابط عمومي و با رعايت آداب نگارشي و حقوقي دست به انتشار بيانيه مي‌زنند. اما مدير مجموعه موبايل موسوي به سبك تينيجرهاي دهه نودي خطاب به مديرعامل استقلال و باشگاه نوشت: «خيلي چيزا براي گفتن داريم و فعلا منتظر خبر رسمي مي‌مونم. خبر رسمي منتشر نشه خيلي چيزا براي گفتن دارم.»
مدير موبايل موسوي در استوري ديگري برگه‌اي از به اصطلاح مجوز فروش را منتشر كرد كه البته ربطي به اظهارات سيدحسين سادات‌حسيني ندارد. مجوزي از صنف فروشندگان لوازم خانگي ! در حالي كه موبايل موسوي تلفن همراه مي‌فروشد. اين فرد در استوري ديگري نوشت 90 درصد تعهداتم را عمل كردم و عده‌اي قصد ساختن حاشيه براي ما دارند. 
بعد از اينكه استوري‌هاي متني آن تاثير لازم را نداشت مدير مجموعه دست به انتشار چند ويدئو از خودش زد و در اين ويدئوها اول از همه چندين و چند بار به مردم هشدار داد كه به هيچ‌وجه حضوري نيايند و سپس گفت كه عده‌اي را مامور كرده پاسخ تماس‌هاي مردم را در مورد نحوه تحويل كالا يا بازگرداندن پول‌شان بدهند! مدير مجموعه موبايل موسوي با تاكيد چند باره بر اينكه «تابع قوانين جمهوري محترم اسلامي» است گفت اجازه بدهيد با آرامش كارمان را بكنيم!
هر اتفاقي در آينده بيفتد، از بدترين سناريوها تا اينكه به هر حال اين موبايل‌فروشي گوشي‌ها را به مردم برساند يا پول‌شان را پس بدهد، تغييري در اين اصل ايجاد نمي‌كند كه برند استقلال آسيب جدي ديده است. و اين هم نتيجه اقدام شخصي علي خطير مديرعامل باشگاه استقلال است كه حالا خودش با جابه‌جايي تبليغ اين مجموعه روي لباس يك حاشيه جديد ايجاد كرده است. مشخص نيست اگر آنطور كه حسيني رييس كميسيون گوشي تلفن‌همراه اتاق اصناف ايران گفته توقف فعاليت اين مجموعه در پيش‌فروش گوشي‌ها و تحويل محصولات ادامه پيدا كند چه كسي قرار است جواب مردم را بدهد!

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون