• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5711 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۸ اسفند

قطب‌الدين صادقي در حاشيه جشنواره تئاتر كودك و نوجوان:

جشنواره‌هاي تئاتر در شهرهاي گوناگون اجرا شود

قطب‌الدين صادقي درباره روند برگزاري بيست‌وهشتمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان كه اين روزها در اردكان در حال برگزاري است، گفت: «برگزاري جشنواره كودك و نوجوان از لحاظ نظم و مديريت زمان و همچنين بابت تجهيزات تا حد معقولي خوب است، اما نبود تمركز در يك شهر و يك مكان كمي مساله‌ساز است. البته تلاش شده تا با تخصيص وسايل حمل و نقل اين مشكل جبران شود، اما قطعا بهتر است تا براي سال آينده درباره اين موضوع فكري شود.» اين نمايشنامه‌نويس و كارگردان تئاتر كه يكي از داوران جشنواره است، در اين باره افزود: «تجربه مديريت هنري ثابت كرده است كه ما بايد اين مديريت را به استان‌ها و ساير شهرهاي كشور بسپاريم و تمركززدايي از پايتخت داشته باشيم.»  او معتقد است كه «هيچ جشنواره‌اي حق ندارد روند اجراهاي حرفه‌اي را قطع كند.» و در اين باره گفت: «من ترجيح مي‌دهم كه جشنواره‌هاي تئاتر در شهرهاي گوناگون اجرا شود. استان‌هاي ديگر هم حق دارند داراي چنين تجربيات و تريبوني باشند تا بتوانند خودشان را مطرح كنند و ظرفيت‌هاي هنري و همچنين جاذبه‌هاي گردشگري‌شان را نشان بدهند.»
صادقي درباره استقبال مخاطبان عنوان كرد: «استقبال مردم از نمايش‌هاي جشنواره خوب است و خوشبختانه كيفيت آثار هم قابل قبول است. قطعا هميشه تمامي آثار يك جشنواره درجه يك نيست و در رده‌هاي متفاوتي حضور دارند.»
او با اشاره به بخش بين‌الملل جشنواره كودك اظهار كرد: «اي كاش وجه جهاني و بين‌المللي آثار وسيع‌تر بود. بايد آثاري به اين بخش دعوت شوند كه با تكنيك‌ها و نمايش‌هاي تازه چيزي به داشته‌هاي ما اضافه كنند و ما همواره از اجراها بهره ببريم و چيزي به بدنه تئاترمان اضافه كنيم.»
اين هنرمند پيشكسوت تئاتر عنوان كرد: «اردكان سال اول ميزباني خود را تجربه مي‌كند و قطعا بايد در سال‌هاي بعد به موضوعاتي چون نزديك بودن محل اسكان به مركز شهر و سالن‌هاي نمايش فكر شود و همچنين به تجهيزات سالن توجه داشته باشند. قطعا اين رويداد در صورت ماندگاري در اردكان مي‌تواند شرايط را براي شناخت مردم از تئاتر و تجهيز زيرساخت‌ها كمك كند.»
صادقي در پايان سخنانش گفت: «به نظر من توجه به پژوهش و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و هر نوع فعاليت مكمل جشنواره كه در جهت اجرا باشد، قطعا كمك‌كننده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون