• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5728 -
  • ۱۴۰۲ دوشنبه ۲۸ اسفند

بيانيه كميته رييس‌جمهور براي بررسي حوادث پاييز ۱۴۰۱

۲۰۲ نفر از مردم جان خود را از دست دادند

بنا بر اعلام دبيرخانه دايمي كميته ويژه منتخب رييس‌جمهور براي بررسي ناآرامي‌هاي سال ۱۴۰۱، «حسين مظفر»، رييس كميته ويژه منتخب رييس‌جمهور براي بررسي ناآرامي‌هاي سال ۱۴۰۱ بيانيه‌اي را منتشر كرد. در بخش‌هايي از اين بيانيه در خصوص وضعيت جانباختگان آمده: 
بررسي كميته ويژه نشان مي‌دهد كه متأسفانه در جريان اغتشاشات سال ۱۴۰۱، تعداد ۲۰۲ نفر از مردم جان خود را از دست دادند. بررسي‌هاي كميته ويژه با ملاحظه اسناد مربوطه، حاكي از اين است كه جانباختگان در قالب‌هاي زير دسته‌بندي مي‌شوند: 
 ۹۰ نفر از جانباختگان افرادي بودند كه ضمن حمل و استفاده از سلاح (سرد يا گرم) در اقدام تروريستي، درگيري و حمله به مقر‌هاي نظامي و انتظامي، زيرساخت‌هاي حياتي يا افراد مجري قانون كشته شده‌اند. 
۱۱۲ نفر از جانباختگان، رهگذراني بودند كه در جريان ناآرامي‌ها توسط اغتشاشگران و به وسيله سلاح‌هاي غيرمجازي كه توسط سازمان نيرو‌هاي مجري قانون استفاده نمي‌شوند يا با هدف كشته‌سازي عامدانه و آگاهانه، براي فضاسازي منفي عليه نظام توسط تروريست‌هاي مسلح جان خود را از دست داده‌اند. 
در جريان اغتشاشات، ۷۹ نفر از نيرو‌هاي مجري قانون و مردم توسط خشونت طلبان يا با اقدامات تروريستي به شهادت رسيدند كه به شرح زير مي‌باشد: 
 ۲۵ نفر از جانباختگان مربوط به حوادث تروريستي شيراز (۱۳ نفر) و ايذه (۷ نفر) و ساير شهداي مردمي (۵ نفر) مي‌باشند كه بر اثر حملات تروريستي يا به دست اغتشاشگران به شهادت رسيده‌اند. 
 ۵۴ نفر از نيرو‌هاي مجري قانون نيز در نتيجه خشونت گسترده اغتشاشگران و تروريست‌ها به شهادت رسيدند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها