• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5735 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۱ فروردين

ادامه از صفحه اول

قوه قضاییه  به مثابه عدلیه

ابتدا نشناختم اندكي مكث كردم.مثل اينكه متوجه ماجرا شد، احوالپرسي كرد  و از من خواست اگر نظرات خاصي درباره قوه قضاييه دارم به ايشان اطلاع دهم.
4-و روز يكشنبه در يك هم‌انديشي با اهالي مطبوعات او را مجدا ديدم، ‌مردي كه فكر مي‌كنم  اگر از آغاز بنيانگذار قوه قضاييه نظام بود بر آن «عدليه» نام مي‌نهاد و هم اكنون هم بسياري از اطرافيانش و روزنامه‌نگاران از واژه عدليه در دوره رياست محسني‌اژه‌اي در قوه قضاييه كمك مي‌گيرند. گرچه اخبار  اين هم‌انديشي منتشر شده است، ولي بايد بگويم من محسنی‌اژه‌اي را در جلسه به شكل شخصيتي مي‌ديدم كه ابايي ندارد از اين مردم پوزش بخواهد. چرا كه چند روز پيش از اين چنين پوزشي خواسته بود و خيلي‌ها به من مي‌گفتند او نخستين رييس  یک قوه كشور است كه به اين سياق سخن مي‌گويد.
همه مي‌دانند من از جمله روزنامه‌نگاراني هستم كه انتقاد كرده‌ام ولي مجيز كسي را نگفته‌ام.
رفتار محسنی‌اژه‌اي را به عنوان رييس عدليه مي‌ستایم و البته مي‌دانم كه توسعه كشور با يك عدليه خوب ميسر است. عدليه‌اي كه داد مظلوم را از ظالم بگيرد.افراد فاسد را به مجازات برساند و عدليه مصداق عدليه باشد.اميدوارم در برقراري عدالت موفق باشيد آقاي محسني اژه‌اي.


بازگشت امید به طبیعت ایران

شک ندارم که سرانجام روزی پرده‌ها کنار خواهد رفت و درخواهیم یافت که پسِ پشتِ این ماجرا چه واقعیت‌هایی نهفته بوده. اما تا آن زمان، باید تمرکز خود را برای بازگشت روحیه و ترمیم آلام روانی آزادشدگان اختصاص دهیم. آنها بی‌شک در حوزه تخصصی خود در شمار سرمایه‌های ارزشمند شاخه تنوع‌زیستی و حیات‌وحش با تمرکز بر یوز ایرانی محسوب می‌شوند. در طول این شش سال، دست‌کم نیمی از جمعیت باقیمانده یوز را هم از دست دادیم. امیدوارم این سرمایه‌ها را از دست نداده و بتوانند با ترمیم روحیه خود، دوباره امید را به طبیعت وطن برگردانده و مجال یابند تا شاگردانی کاربلدتر تربیت کنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون