• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5741 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين

پيشنهاد شبانه زنوزي به دقيقي

بمب نقل‌وانتقالاتي ليگ ۲۴ساعت قبل بازي استقلال!

هيوا مافي

تراكتوري‌ها كه پس از رفتن اوليويرا كمتر روزهاي رويايي را به خود ديدند و اعتبارشان را به خاطر تزلزل زياد در كادر تيم‌شان، داشتند كم‌كم از كف مي‌دادند، با آمدن پاكو خمز دوباره به روزهاي خوب‌شان نزديك شدند؛ تا جايي كه دراين مدت، همواره يك‌ضلع ثابت از ۳ضلع مدعي جام شده بودند.تفكرات مرد اسپانيايي بدجور اوضاع تراكتوری‌ها را از اين‌رو به آن‌رو كرد و روح فوتبال را آنچنان در كالبد آذري‌ها دميد تا در هربازي مهم و غيرمهمي، يادگار امام غوطه در تماشاگر شود. برخلاف تحول و انقلاب فني كه مرد اسپانيايي براي تي‌تي‌ها به ارمغان آورد، حاشيه فراوان هم ديگر دستاوردي بود كه اين مرد براي تراكتور داشت. از كنفرانس‌هاي عجيب‌و‌غريب و سيرك‌گونه گرفته تا ناسازگاري‌‌هايش با زمين و زمان!

تراكتوری‌ها در ۳بازي آخرشان درليگ با ۲تساوي بي‌جا و يك باخت مضحك دربرابر تيم بحران‌زده ربيعي، از كورس قهرماني جوري جدا شدند تا تيفوسي‌ترين تراكتوري‌ها هم حتي يك‌درصد با قهرماني تيم‌شان خيال‌بافي نكنند.مديران اين تيم وقتي دريافتند ديگر شانسي براي قهرماني ندارند، ديگر براي‌شان آنچنان فرقي نداشت كه بامربي ايراني سوم،‌چهارم شوند يا با مربي خارجي؛ لااقل بدون او نه ديگر جنگ رواني داشتند و نه دلاري بايد پول از جيب‌شان مي‌رفت. بنابراين وقتي مربي اسپانيايي گفت به دلايل نگراني از اوضاع خاورميانه مي‌خواهد از ايران برود در را به رويش باز گذاشتند. 
و اما ظهر دوشنبه موعود جداشدنِ راهِ مردِ عصبي از باشگاه پرحاشيه تبريزي رسيد. رابطه‌اي كه پايانش اتفاقي ۲سر سود بود، هم مديران تراكتور ديگر حرص كارهاي مربي اعصاب قورت داده‌شان را نخواهند خورد و هم اين مربي از شر فوتبال لجام‌گسيخته ايران راحت خواهد شد. رسانه‌هاي ايراني كه در آنان بازار شايعه همواره داغ است، پس از بركناري مرد اسپانيايي بيكار ننشستند و شروع به مطرح كردن گزينه‌هاي نامدار و گمنامِ ايراني و خارجي كردند. القصه ما كه همواره درپي روشن كردن هواداران فوتبال هستيم، سراغ چند دوست رسانه‌اي و نزديك به مديران تراكتور رفتيم و سرنوشت نيمكت پرشورها در ادامه ليگ را از آنان جويا شديم. گويا ۶گزينه براي جانشيني خمز روي ميز مديران تراكتور قرار گرفته كه عبارتند از: فرهاد مجيدي، يحيي گل‌محمدي، سعيد دقيقي، الكساندر نوري و ۲گزينه ديگر خارجي كه توسط دلال‌هاي نزديك به باشگاه تراكتور، روي ميز گزينه‌ها قرار گرفته‌اند. طي تحقيقات ريز و جزيي ما از ماجرا، مجيدي و گل‌محمدي اعلام كرده‌اند فعلا قصد بازگشت به فوتبال ايران را ندارند و از طرفي آوردن نوري هم پروسه‌اي طولاني است كه در اين بازي‌هاي فشرده ليگ، خيلي منطقي به‌نظر نمي‌رسد. از طرف ديگر هواداران اين باشگاه نيز ديگر از مربي‌هاي درجه چند خارجي عاصي شده‌اند، خاطره خوشي از آنان ندارند و خيلي هم به سكاندار ايراني بي‌ميل نيستند؛ پس با اين تفاسير تنها كدام گزينه روي ميز مي‌ماند؟درست گفتيد!تنها سعيد دقيقي.
سرمربي جوان و كاربلدي كه در مدتي كوتاه ورد زبان همه فوتبالي‌ها شده و همه‌جا صحبت از كيفيت بالاي فني و البته جنتلمني‌اش است.اين مربي موفق كه باشگاه‌هاي زيادي براي آوردنش روي نيمكت‌شان به دل‌شان صابون زده‌اند، حالا در يك قدمي بازگشت به تيمي قرار دارد كه سال‌هاي سال در خط حمله، تك‌تيراندازش بوده است. مهاجم تيزپاي ديروز حالا دوباره انگار قرار است به يادگار امام برگردد، البته اين‌بار نه در جامه بازيكن؛ در جامه مربي!
طبق صحبت‌هاي درگوشي رسيده از درون باشگاه تراكتور، دريافتيم كه در ساعات آتي پيشنهاد رسمي اين باشگاه به دست سعيد دقيقي سرمربي شمس‌آذري‌ها خواهد رسيد و آنها تمام هم‌وغم‌شان را در راه جذب اين سرمربي خواهند گذاشت. محمدرضا زنوزي مالك پولدار اين باشگاه با اذعان به حساسيت بالاي قزويني‌ها روي تيم شهرشان و بازي‌هاي حساسي كه اين تيم پرهوادار درپيش دارد، با گوشت و پوست قبول دارد كه كشاندن دقيقي از قزوين به تبريز كار اصلا آساني نيست؛ پس او براي دريبل زدن اين موانع به مديران باشگاهش دستور داده كه حتي اگر قزويني‌ها رضايت‌نامه‌اي بسيار سنگين هم طلب كردند، آنها بدون چانه‌زني و تعلل جواب مثبت را براي پرداخت اين هزينه بدهند تا چهره محبوب تبريزي‌ها را براي ادامه راه در اين ليگ ملتهب در كنارشان داشته باشند، حتي اگر قرار باشد پرداختن گران‌ترين رضايت‌نامه تاريخ ليگ بر گُرده‌شان باشد .  مالكان باشگاه شمس‌آذر كه افرادي بسيار غريبه با فوتبال هستند، بعيد نيست رضايت‌نامه كلان زنوزي برق را از سرشان بپراند و سرنوشت تيم خوش‌آتيه شهرشان را فداي مشتي پول كنند. مي‌دانيد كه از اين افراد تازه از ره‌رسيده در فوتبال هرچيزي برمي‌آيد! حالا در يك قدمي دوئل دقيقي با صدرنشين گردن كلفت ليگ يعني استقلال كه كمتر از چند روز بيشتر به آن نمانده است، پيشنهادي هوش‌پران به رهبر لشگر زيتوني‌پوش شمس‌آذر رسيده كه پس‌لرزه‌هايش  قطعا  مي‌تواند نتيجه اين ديدار حساس را دچار تغييري بزرگ كند كه در اين اوضاع قمر در عقرب ليگ مي‌تواند به نفع نكونام، سكاندار رقيب جمعه شب شمسي‌ها تمام شود. انتقالي كه حتي اگر كل زمين و زمان هم از آن سود ببرند، قطعا مردم قزوين چيزي جز ضرر ازآن نمي‌بينند. دود اين ترانسفر، بدجور در چشم تيم شايسته قزويني مي‌رود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون