• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5742 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

فوتسال افغانستان روی خط پیشرفت

در تقابل دو مربی ایرانی، هر دو برنده شدند!

به گزارش «اعتماد»، تیم‌های ملی ایران و افغانستان در نخستین بازی خود در رقابت‌های فوتسال جام‌ ملت‌های آسیا به مصاف‌ هم رفتند که این بازی با نتیجه نزدیک سه بر یک به سود ملی‌پوشان‌کشورمان‌ پایان ‌یافت.‌
وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی ایران برای بازی مقابل افغانستان، با ترکیب باقر محمدی، سالار آقاپور، محمدرضا سنگ‌سفیدی، مهدی کریمی و بهروز عظیمی تيمش را ارنج کرد. 
در سمت مقابل مرتضایی، مربی مشهدی تیم ملی افغانستان که پیش از صعود تاریخی افغانستان به جام ملت‌ها روی نام ۹ بازیکن شاخص تیمش قلم قرمز کشیده بود تیمی یکدست و جوان و با انگیزه را راهی زمین کرد. تیمی که با انجام یک بازی منظم در دفاع و‌ حمله نشان داد قرار نیست در این مسابقات زنگ ‌تفریح باشد!
در ترکیب تیم‌ ملی افغانستان بازیکنان شاخصی همچون مهدی نوروزی و مهران غلامی و بهمن گرگیج و چند بازیکن دیگر که عضو باشگاه های ایرانی هستند یا سابقه بازی در لیگ برتر را دارند، حضور داشتند. 
افغانستانی‌ها با سرمایه‌گذاری روی فوتسال و جذب مربی خوب از کشورمان که یکی از مدرسین فوتسال آسیا هم به حساب می‌آید به‌طور حتم می‌توانند روند پیشرفت‌شان را با سرعت بیشتری طی کنند. بازیکنان افغانستان نشان دادند از لحاظ استعداد و شکل بازی قرابت بسیار زیادی با فوتسالیست‌های ایرانی دارند. این تیم که در دقایقی از بازی بچه‌های ایران را تا حدودی تحت فشار قرار داد، می‌تواند مقابل سایر تیم‌های آسیا که سطح بالایی ندارند به برتری دست پیدا کند و حتی در همین دوره از مسابقات به مراحل بالاتر برسد. 
اما شاگردان وحید شمسایی که سه بر یک به برتری دست پیدا کردند در دو بازی دیگر از این گروه هم به احتمال زیاد کار دشواری در پیش نخواهند داشت.‌‌ به همین علت سرمربی تیم ملی این فرصت را خواهد داشت تا قوای جسمانی بازیکنان تیم ‌ملی را برای بازی‌های حساس‌تر رو به بالا نگه دارد.
مراحلی که در صورت تقابل با تایلند میزبان بازی‌ها و ژاپن به عنوان مدعی همیشگی و ازبکستان که شگفتی‌ساز چند دوره اخیر این بازی‌ها دشوار خواهد بود، اما پیشینه و قدرت تیم ملی ایران این امیدواری را در دل فوتسال‌دوستان ایجاد کرده که در این دوره شاگردان شمسایی بتوانند ناکامی در بازی پایانی دوره قبل را جبران کرده و باز هم بر بام فوتسال آسیا قرار گیرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون