• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5747 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت

تلاش برای تعامل با نهادهای غیردولتی بین‌المللی در حوزه میراث ‌فرهنگی و موزه‌داری

همکاری با «ایکوم» و «ایکوموس» با جدیت دنبال می‌شود

به دنبال انتشار گزارش «سوءتفاهم تامل‌برانگیز» در روز سی فروردین سال‌جاري در روزنامه ‌ اعتماد‌‌، وزارت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  پاسخي براي «‌اعتماد‌» فرستاد كه در متن كامل اين پاسخ آمده است:
« به‌رغم خبر منتشر شده با موضوع انصراف ایران از عضویت در «شورای بین‌المللی موزه‌ها» و «شورای بین‌المللی محوطه‌ها و بناها» (‌ایکوموس)، توسعه همکاری‌های بین‌المللی در حوزه میراث ‌فرهنگی در اولویت اقدامات وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی در دولت سیزدهم قرار دارد. در این زمینه ایران از تجارب بسیار خوبی در همکاری با نهادهای بین‌المللی در حوزه میراث ‌فرهنگی و موزه‌داری برخوردار است و این اقدامات در دوره جدید فعالیت معاونت میراث ‌فرهنگی نیز با جدیت بیشتری با نهادهایی نظیر ایکوم و ایکوموس دنبال می‌شود.
نکته قابل‌توجه اینکه، نهادهایی همچون ایکوم (شورای بین‌المللی موزه‌ها) و ایکوموس (شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی) ساختار غیردولتی دارند و لذا حق عضویت در این مجامع در کشور ایران از طریق افراد حقیقی عضو این شوراها پرداخت می‌شود. بنابراین لایحه اخیر دولت (لایحه اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب ۲۶ فروردین ۱۳۶۵) ناظر بر همین موضوع بوده و اصلاحیه‌ای در جهت قوانین پیشین است.
در خاتمه تاکید می‌شود همکاری‌های وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با کلیه نهادهای غیردولتی بین‌المللی و ملی در حوزه میراث ‌فرهنگی و موزه‌داری با اهتمام بیشتری در جریان است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون