• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5748 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت

ماجراهاي دو جواد كريمي قدوسي، سرشاخ هميشگي با ظريف

محمدجواد كريمي قدوسي، اصلي‌ترين و شاخص‌ترين شمايل نمايندگان دلواپس عليه «محمدجواد ظريف» در دوران وزارت او و حتي بعد از آن است. در تمام طول دوره 8 سال وزارت ظريف روزگاري سپري نشد كه كريمي قدوسي وزير هم نام خودش را در جلسات علني و غيرعلني در صحن و كميسيون در معرض تندترين اتهامات قرار ندهد و تيم وزارت امور خارجه دولت روحاني را متهم به خيانت و كوتاهي در امور هسته‌اي و توافق برجام نكند. اين روزها براي كريمي قدوسي روزهاي بهشتي است؛ در ارديبهشتي كه او مي‌تواند بدون هراس از بازخورد و برخورد درباره سلاح هسته‌اي و روياهاي خود درباره آن بگويد.
يكي از مهم‌ترين رخدادهاي بين ظريف و كريمي قدوسي در ۱۶ فروردين ۹۴ رخ داد؛ در جلسه‌اي كه با حضور محمدجواد ظريف پس از بيانيه لوزان برگزار شد، بعد از تبادل نظرات مختلف كريمي‌قدوسي بحث‌هايي را در رابطه با فردو و نطنز مطرح كرد و عنوان داشت كه رهبر انقلاب در يك جلسه خصوصي در مورد اقدامات وزارت امور خارجه و شخص وزير خارجه تذكر داده است.
كريمي‌قدوسي در اين جلسه به ظريف گفت: حضرت آقا به شما تذكر داده است. ظريف به كريمي‌قدوسي پاسخ داد: «شما دروغ مي‌گوييد و با اين گونه حرف‌ها به آقا تهمت مي‌بنديد و به آقا ظلم مي‌كنيد و در آن جلسه هرگز آقا به من تذكر ندادند. شما كه در آن جلسه حضور نداشتيد و چگونه وقتي در آن حاضر نبوديد مي‌توانيد آنقدر راحت دروغ بگوييد؟» كه وي نيز در پاسخ به ظريف گفت من در آن جلسه نبودم اما شنيده‌ام كه در اين جلسه چه گذشته است؛ و ظريف نهايتا گفت: شما وقتي نمي‌دانيد لطفا حرفي نزنيد يا از كسي كه در جلسه بود به صورت كامل جزیيات را سوال كنيد و سپس اظهارنظر كنيد. آقاي لاريجاني رييس مجلس در اين جلسه بودند و مي‌تواند در اين مورد شهادت بدهند.» اين جلسه براي چند لحظه به ‌شدت متشنج شد.
در تيرماه سال 1399 نيز در جريان حضور ظريف در جلسه علني در مجلس يازدهم تنش‌هايي رخ داد. ظريف در انتهاي سخنان خود گفت: خيلي مزاحم شما نمي‌شوم و از مهمان‌نوازي شما تشكر مي‌كنم. توهين‌ها را به جان مي‌خرم. من بيجا مي‌كنم به نمايندگان توهين كنم شما به من دروغگو خوانديد در صورتي كه مقام معظم رهبري مرا شجاع خواند. من هيچگاه مسائل داخلي را به خارج نبردم.
زماني كه سخنان ظريف پايان يافت كريمي قدوسي شروع به شعار دادن عليه ظريف كرد و گفت: «مرگ بر دروغگو و چند نفري هم وي را همراهي كردند.» در انتها ظريف عنوان كرد: ممنونم از مهمان‌نوازي شما. 
پايان دوره كار ظريف اما باعث نشده تا كريمي قدوسي از نقد او دست بردارد. وقتي در بهمن‌ماه سال گذشته ظريف اظهاراتي را درباره موضوعات موشكي مطرح كرد، كريمي قدوسي پاسخ تندي به او داد و در تویيتي نوشت: ‏از كسي كه با فرار از مردم و انقلاب و 8 سال دفاع مقدس سربازي‌اش را در ارتش امريكا خدمت مي‌كند و با امريه آنها كارمند رسمي سازمان ملل مي‌شود و با دريافت تابعيت خود و فرزندانش از امريكا به وزارت خارجه ايران نفوذ داده مي‌شود و ديكته امريكا در برجام را نخوانده امضا مي‌كند، و مردم ايران را دانسته در بزرگ‌ترين تنگي معيشت قرار مي‌دهد، جاي تعجب نيست كه در نقطه عطف قدرت مردم و سپاه و مقاومت توان موشكي ملت ايران را به چالش بكشد. خائن و خيانت و نفاق، شاخ و دم ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون