• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۷ شهريور
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5751 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

نازنين فاطمه عيديان، قهرمان دو و ميداني آسيا در گفت‌وگو با «اعتماد»:

علي‌دايي به من گفت از موفقيت دخترها بيشتر از موفقيت پسرها خوشحال مي‌شود

پول كفش و تجهيزات را خودم مي‌دهم

روزبه دلاور

نازنين فاطمه عيديان در مرحله نهايي ماده 400 متر با مانع مسابقات دووميداني جوانان قهرماني آسيا در شهر دوبي امارات، ضمن شكستن ركورد ملي جوانان و بزرگسالان براي اولين بار يك مدال تاريخي به رنگ طلا را براي كشورمان به ارمغان آورد . وي موفق شد با ثبت حد نصاب 58.86ثانيه زودتر از ساير رقباي خود از ديگر كشورهاي آسيايي از خط پايان عبور كند. همچنين عيديان با ثبت اين زمان ركورد ملي رده سني جوانان كه در اختيار خودش بود را بهبود بخشيد. در ضمن او ركورد ملي رده سني بزرگسالان كشورمان در اين ماده كه در اختيار شهلا محمودي بود را نيز ارتقا داد. اين مدال اهميت زيادي براي دووميداني كشورمان دارد، چرا كه براي اولين بار است كه دووميداني ما توانسته در بخش زنان مسابقات قهرماني جوانان آسيا يك مدال طلا آن هم در دوهاي با مانع به دست آورد و مي‌تواند نويدبخش روزهاي خوبي در آينده دووميداني زنان كشورمان باشد. در ادامه گفت‌وگوي اختصاصي خبرنگار «اعتماد» با نازنين فاطمه عيديان اين دختر تاريخ‌ساز را مي‌خوانيد.

 

مسابقات در چه سطحي بود؟

سطح واقعا خوبي داشت. تمام‌كشورها بودند، چين و ژاپن و هند و چين تايپه و... چند تا شركت كننده ورودي المپيك هم‌آورده بودند با اينكه مسابقات در رده جوانان بود. سطح رقابت خيلي خيلي بالا بود.

حريفان‌اصلي شما از كدام‌كشورها بودند؟

چين تايپه و هند.

آماده سازي‌ قبل از مسابقات تا چه حد در كسب اين موفقيت تاثيرگذار بود؟

در پاييز و زمستان دو تا مسابقه دادم‌كه يكي از آنها انتخابي تيم ملي براي مسابقات داخل سالن بود و يكي ديگر هم مسابقات بزرگسالان‌آسيا به ميزباني ايران بود كه در آنجا دو مدال نقره كسب كردم. اينها باعث شد تجربياتم بيشتر شود و خيلي براي اين مسابقات‌آماده شوم.

ركورد كدام ورزشكار را شكستي؟

خانم‌محمودي كه پارسال ركورد زده بود.

فقط ورزش حرفه‌اي را دنبال مي‌كني يا دنبال ادامه تحصيل هم هستي؟

خب بايد پارسال به دانشگاه مي‌رفتم‌اما به خاطر همين مسابقات نرفتم‌حالا ان‌شاءالله امسال به‌دانشگاهم مي‌رسم.

با توجه به اينكه شغلي نداري از طرف فدراسيون حمايت مي‌شوي؟

راستش را بخواهيد آنقدر كه بايد نه! حمايت نمي‌شويم! چون خيلي زود به زود سرپرست‌هاي فدراسيون تغيير مي‌كنند و تا مسوولي بخواهد با ما آشنا شود زمان مي‌برد . الان من هرچي مسابقه دادم يك سرپرست جديد در فدراسيون كار كرده است! البته بگويم اردوي قبل از اين مسابقات هم اردوي خيلي خوبي نسبت به اردوي سال قبل بود . خوابگاه و غذا خيلي خوب بود. اما هزينه‌ها زياد است. كفش و لباس و مكمل و ... پول زيادي مي‌برد. يك كفش ميخي پانزده، شانزده ميليون است يا رانينگ شش تا هفت ميليون كه هزينه‌اش را خودم مي‌دهم. رانينگ را هر دو ماه عوض مي‌كنم و كفش ميخي را سالي يك بار كه بر عهده خودم هست.

حقوقي نداريد؟

نه، اميدوارم‌يك حقوقي براي ما در نظر بگيرند.‌

با توجه به سن و سالت چندتا مدال در آسيا گرفتي؟

هجده ساله هستم و اين پنجمين مدال من در سطح آسيا بود‌. دو تا طلا و سه تا نقره در سه رده مختلف به دست آوردم.

الگويت كيست؟

از لحاظ اخلاقي سعي مي‌كنم شبيه به خانم فصيحي رفتار كنم و آقاي تختي هم ديگر الگوي من‌است!

در فوتبال طرفدار چه تيمي هستي؟

استقلالي هستم.

برنامه‌ات براي آينده چيست؟

مسابقات قهرماني غرب آسيا در پيش است بعد مهم‌ترين بازي‌ها قهرمان جوانان جهان است كه در پرو برگزار مي‌شود كه با توجه به بحث گرفتن ويزا و هزينه‌هاي رفت و آمد شايد اعزام‌نشويم! سه نفري كه كسب سهميه كرديم حالا معلوم نيست برويم يا خير! اميدوارم در المپيك بعدي بتوانم سهميه بگيرم‌ و‌ اينكه بتوانم‌در فينال المپيك رقابت كنم‌.

اهل كجا هستي؟

خودم تهران اما از طرف پدري كاخك در خراسان رضوي هستيم.

از طرف مسوولان خراسان رضوي پاداشي براي شما در نظر گرفتند؟

خيلي لطف داشتند و دارند اما الان‌نمي‌توانم به آنجا بروم‌ اما شنيدم مي‌خواهند يك‌خيابان يا يك ميدان را به نام‌من نامگذاري كنند.

دوست داشتي مثلا يك خودرو پاداش مي‌گرفتي يا همين ‌نامگذاري خيابان يا ميدان كافي است؟

خب ماشين هم خوب است!

لقب هم به تو دادند؟

نه، به اين موضوع فكر نكردم،‌اما دوست دارم من‌هم‌لقبي داشته باشم.‌

تصميم نداري مهاجرت كني؟

نه من هستم! اما دوست دارم لژيونر شوم . در كشورهاي ديگر تمرين كنم و آماده شوم اما براي كشور خودم به رقابت‌ها بروم‌ و افتخار كسب كنم.

گويا با علي دايي هم ملاقات كردي. از ملاقات با علي دايي هم بگو.

بيست و چهار يا بيست و پنج نفر از دووميداني بوديم هفته پيش به ملاقات علي دايي رفتيم و از طرف اسپانسر ايشان‌هم پاداشي گرفتيم. دايي به من گفت اين بار مي‌روي كه طلا بگيري! و بعد گفت من خودم دوتا دختر دارم و از موفقيت دخترها خيلي بيشتر از موفقيت پسرها خوشحال مي‌شوم و براي من آرزوي موفقيت كرد. من كه هيجان زيادي از ديدن ايشان داشتم، نتوانستم حرفي بزنم، چرا كه خارج از بحث فوتبالي ايشان اسطوره ما هست. در اينجا يك نكته ديگر را هم اضافه كنم اينكه آقاي كفاشيان هم در سال قبل به من براي مدالي كه كسب كردم بودم يك عدد سكه هديه داد‌.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون