• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5752 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت

بررسي دو بازي حساس ليگ برتر با سعيد عزيزيان در «اعتماد»

با برد يك تيم و‌ شكست تيم ديگر قهرمان مشخص مي‌شود

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» بازي‌هاي ليگ برتر به هفته‌هاي پاياني نزديك و نزديك‌تر مي‌شود و رقابت بين استقلال و پرسپوليس براي قهرماني به اوج حساسيت رسيده است. اين هفته در دو بازي مهم و سرنوشت‌ساز اين دو تيم به مصاف تراكتور و سپاهان مي‌روند. بازي‌هايي كه مي‌تواند تاثير زيادي در سرنوشت قهرماني ليگ‌ داشته باشد. در جدول استقلال با يك امتياز بيشتر نسبت به پرسپوليس صدرنشين است و چنانچه در تبريز سه امتياز بازي را از آن ‌خودش كند و با امتياز از دست دادن احتمالي پرسپوليس در تهران، راهش براي قهرماني تا حد بسيار زيادي هموار مي‌شود و در روي ديگر سكه اگر پرسپوليس ببرد و استقلال پيروز نباشد شرايط به ‌طور كلي به سود سرخپوشان تغيير مي‌كند. به همين بهانه با سعيد عزيزيان، بازيكن و مربي اسبق اين دو تيم گپ و گفتي ترتيب داديم كه ماحصل آن را در زير مي‌خوانيد.

 

نظر شما درباره بازي پرسپوليس و سپاهان چيست؟‌

اين بازي، بازي بزرگان است. اين يك دربي كشوري است. سپاهان بازيكنان و مربي خوبي كه دارد اما اين ‌اواخر نتايج خوبي نگرفتند و حالا يك مقدار از نظر روحي و رواني دچار افت شده‌اند. پرسپوليس هم چند بازي است كه خوب كار كرده به جز بازي با آلومينيوم كه در جام حذفي برگزار كرد البته بازي‌هاي جام حذفي شرايط متفاوتي با ليگ دارد. غيبت بيرانوند مي‌تواند به ضرر پرسپوليس تمام شود اما اين بازي هر كجا كه باشد براي هر دو تيم سخت است. پرسپوليس براي برنده شدن در وهله اول نبايد گل بخورد و بعد به فكر زدن گل باشد تا بتواند برنده بازي شود. سپاهان بازيكنان خيلي خوبي در خط حمله دارد اما اين پرسپوليس اگر قهرماني مي‌خواهد بايد بازي را ببرد.

با توجه به اينكه سپاهان در ليگ شانسي براي قهرماني ندارد ممكن است جلوي پرسپوليس با تمام قوا بازي نكند؟

اصلا؛ سپاهان با تمام‌ توانش به ميدان مي‌آيد چون اين بازي يك بازي حيثيتي براي سپاهان است. آنها در ليگ نتيجه نگرفتند و مي‌آيند تا خودشان را نشان بدهند و بگويند موفق نشدن‌شان در ليگ حادثه بوده‌. آنها مي‌آيند تا به رده بالاتر در جدول برسند.

پرسپوليس در بازي با آلومينيوم چهار گل دريافت كرد. رفيعي روي گل‌هاي خورده مقصر بود؟

نه؛ دروازه‌بان كار خودش را به خوبي انجام ‌داد. تا قبل از اينكه پرسپوليس گل بخورد رفيعي كارش خوب بود اما اوسمار تعويض‌هايي انجام داد تا به بعضي از بازيكنانش براي بازي با سپاهان استراحت بدهد اما تيم به لحاظ روحي افت كرد. آلومينيوم هم تيم جوان و با انگيزه‌اي بود كه پرسپوليس نتوانست هر بار دو گل برتري‌اش را حفظ كند. اين يك مشكل اساسي است چون اين بازيكنان در سطح بالايي هستند. البته رفيعي كم‌تجربه است و پرسپوليس دروازه‌بان باتجربه مي‌خواهد. شما نگاه نكن كه تا قبل از بازي با آلومينيوم گلي نخورد اما همين كه يك بار دروازه‌اش باز شد، ديديد گل‌هاي بعدي را هم دريافت كرد.

پرسپوليس مي‌تواند خيلي زود شكست با آلومينيوم را فراموش كند؟

بله؛ مي‌تواند و فراموش هم كردند چون بازيكنان بزرگ فراموش مي‌كنند و اين بازي براي آنها حياتي است و بايد ببرند.

علت اينكه امسال سپاهان خيلي زود از كورس قهرماني خارج شد، چه بود؟

سپاهان بازيكنان بزرگي دارد كه مي‌تواند تيم را موفق كنند و از طرفي مي‌تواند پاشنه آشيل شوند براي اين تيم. اگر ۲۰ تا بازيكن خوب داشته باشيد نمي‌توانيد همه را راضي نگه داريد چون همه توقع بازي كردن دارند و روي همين موضوع سپاهان ضربه خورده است.‌ اين طور كه من مي‌دانم. اگر همه تيم خوب باشند به مشكل مي‌خورند اما اگر ۱۵، ۱۶ تا خوب باشند و چند تا‌ جوان باشند شرايط بهتر خواهد بود. در سپاهان به لحاظ فني و‌ كيفي همه خوب بودند و‌لي وقتي بازي نكنند مشكلاتي به وجود مي‌آيد اما صدايش را در نياوردند! اميدوارم‌ اين تيم هم به روزهاي خوب خودش برگردد و هر چقدر تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال و سپاهان و تراكتور خوب باشند فوتبال ما پويا خواهد بود.

ارزيابي شما از بازي استقلال مقابل تراكتور چيست؟

تراكتور بازيكنان بدي ندارد و تماشاگران خونگرمي هم دارد. استقلال هم با حضور نكونام و با وجود كم و كسري‌ها با جان و دل بازي كرده‌اند و توانسته‌اند جزیی از مدعيان باشند. اين بازي هم مي‌روند ببرند تا فاصله امتيازي با پرسپوليس را حفظ كنند. باخت يا مساوي شرايط استقلال را سخت مي‌كند. تراكتور يك‌ مقدار نوسان دارد كه‌ نمي‌دانيم در آن تيم ‌چه مي‌گذرد! مربي خوبي هم داشت و رفت و حالا آقاي مطهري آمده كه مي‌تواند كمك كند تا تراكتور دوباره خودش را پيدا كند. حيف است آنها با اين همه تماشاگر خونگرم و باتعصب در اينجاي جدول باشند.

مطهري مي‌تواند ترمز استقلال را بكشد

و به قهرماني پرسپوليس كمك كند؟

كار مطهري سخت است چون استقلال يكي از تيم‌هاي خوب امسال است و در صدر قرار دارد. تراكتور حالت سينوسي كار كرده؛ يك جا خوب كار كرده و يك جا بد حالا هم معلوم نيست مقابل استقلال چطور خواهند بود اما هميشه بازي‌هاي اين دو تيم جذاب بوده و بازي پربرخورد و خوب و قشنگ مي‌شود. استقلال اگر ببرد و پرسپوليس ببازد يا برعكس شود در اين هفته يك تيم به احتمال 90 درصد قهرمان مي‌شود.

ممكن است كه غيبت حسيني به ضرر استقلال شود؟

بله؛ چون گلر ذخيره در طول فصل اصلا بازي نكرده و حالا بايد در اولين بازي مقابل يك تيم پرهوادار بازي كند. او گلر تيم‌ هوادار بوده و خوب كار كرده اما چون در آنجا خوب كار كرده ‌نمي‌شود گفت در استقلال هم خوب كار مي‌كند. تيم‌هاي بزرگ دروازه‌بانان بزرگ مي‌خواهند. بيرانوند يا حسيني نباشند بايد ‌گلر بزرگی باشند كه جاي آنها را پر كنند و مربي و هوادار دلهره نداشته باشند. من گلر جوان دوست دارم اما برود جايي بازي كند و آزمون و خطايش را پشت سر بگذارد و بعد بيايد به پرسپوليس و استقلال. اين نظر من است كه يك جوان‌ كار سختي دارد كه مقابل پرسپوليس و استقلال بازي كند.

سوال آخر؛ دوست داريد كدام ‌تيم قهرمان شود؟

من در هردو تيم هم بازي كردم و هم مربي بودم براي همين هر دو تيم را دوست دارم و هر كدام‌ كه خوب بودند و حق‌شان است به قهرماني برسند. براي من اين دو تيم فرقي نمي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون