• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5755 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

گزارشی از 5 روز سرگرداني براي پيدا كردن دختر 4 ساله‌اي كه در علفزارهاي كلاله گم شده بود

كارگري كه يسنا را دزديده بود قصد فروش او را داشت

گروه حوادث | ظهر يكشنبه نهم ارديبهشت ماه جاري يسنا ديدار، كودك چهار ساله همراه مادرش به مزرعه نخودفرنگي در روستاي يلي بدراق كلاله رفته بود كه ناگهان مفقود مي‌شود. خانواده موضوع را به بخشداري مركزي كلاله گزارش مي‌دهد و بلافاصله جست‌وجوها براي يافتن اين كودك چهار ساله آغاز مي‌شود. يسنا در نهايت پس از چند روز جست‌وجو توسط يك كايت‌سوار از نيروهاي داوطلب هلال‌احمر زنده در علفزار پيدا مي‌شود. 
با توجه به اينكه مادر يسنا نمي‌تواند فارسي صحبت كند يكي از افراد نزديك به خانواده يسنا كه تمايل ندارد نامش در گزارش منتشر شود به «اعتماد» مي‌گويد: «پدر يسنا معلول است و نمي‌تواند راه برود. روز حادثه مادر يسنا طبق معمول فرزندانش را سر زمين برده بود تا نخودفرنگي برداشت كنند. خواهر و برادر يسنا هم مشغول كار بودند. يسنا به مادرش مي‌گويد كه آب مي‌خواهد. مادر يسنا از همسايه‌شان يك ليوان آب مي‌گيرد و به يسنا مي‌دهد. بعد از اين موضوع ناگهان يسنا گم مي‌شود. مادرش تا نيم ساعت متوجه گم شدن يسنا نمي‌شود. بعد از نيم ساعت متوجه مي‌شود و اهالي شروع به جست‌وجو براي يافتن يسنا مي‌كنند. هر جا را مي‌گشتيم يسنا نبود تا اينكه بعد از ۵ روز يك كايت‌سوار داوطلب هلال‌احمر يسنا را در علفزار نزديك جايي كه مفقود شده بود، زنده پيدا كرد.»
 اين فرد در ادامه مي‌گويد: «دو، سه نفر در اين رابطه بازداشت شدند، اما كارگري حدودا ۳۵ ساله مظنون اصلي بود و وقتي متوجه شد خبر گم شدن يسنا منتشر شده از كلاله خارج كه توسط پليس دستگير مي‌شود. او قصد فروش يسنا را داشته است. غير از اين فرد يكي، دو نفر ديگر هم به عنوان مظنون بازداشت هستند.»
 اين فرد در واكنش به اين سوال «اعتماد» كه با توجه به اينكه يسنا ربوده شده و در حال حاضر در بيمارستان كلاله بستري است آيا امكان آزار و اذيت يا تعرض از سوي متهمان وجود داشته، مي‌گويد: «هيچ‌گونه آزار و اذيتي صورت نگرفته است. يسنا فقط از نظر روحي و جسمي تضعيف شده كه فعلا بايد در بيمارستان بستري باشد.»
    
روز گذشته «محمدسعيد فاضل‌دادگر»، فرمانده انتظامي گلستان در مورد گم شدن يسنا عنوان كرد: «پليس بيش از 50 نفر را به عنوان مطلع احضار كرد و سه نفر را به عنوان مظنون مورد تحقيق و بازجويي قرار داد و به اين ترتيب دامنه اشراف اطلاعاتي خود را گسترش داد و در نهايت سه مظنون از بين اين افراد شناسايي شدند كه يكي از آنها بازداشت شد. با اشراف اطلاعاتي دو نفر از عاملان ربايش كه يكي از آنها در شهرستاني ديگر متواري و مخفي شده بود نيز دستگير شدند و پس از بازجويي‌هاي فني پليس به جرم خود اعتراف كردند. ربايندگان پس از اينكه متوجه شدند در تور اطلاعاتي پليس قرار گرفتند، عرصه را بر خود تنگ ديدند و براي رد گم كردن و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنايي به منطقه در يك فرصت مناسب كودك را در مزارع محل رها كردند.»
فاضل‌دادگر در ادامه گفت: «پس از گم شدن دختربچه خردسال بود كه تلاش ماموران پليس، تيم‌هاي هلال‌احمر و ده‌ها نفر از مردم بومي و غيربومي براي پيدا كردن او شروع شد. سپس با توجه به حساسيت موضوع كارشناسان پليس اطلاعات و آگاهي شهرستان و سرتيم اطلاعات جنايي پليس آگاهي استان و رييس پليس آگاهي استان به محل اعزام شدند. اين اقدامات پليس كنار تلاش‌هاي بي‌وقفه گروه‌هاي مردمي، بسيج و به‌ ويژه هلال‌احمر بود كه جست‌وجوهاي ميداني را انجام مي‌دادند كه در نهايت هم يسنا پيدا شد و به آغوش گرم خانواده برگشت.»
پس از خبر پيدا شدن يسنا ديدار، «جواد ميردوستي»، دادستان كلاله اعلام كرد: «با توجه به شواهد و قراين ظن بازپرس پرونده مبني بر ربوده شده بودن يسنا تقويت شد و در پي تحقيقات با دستور بازپرس پرونده چند نفر به عنوان مظنون به پليس آگاهي احضار شدند. تحقيقات درباره مفقودي يسنا كودك كلاله‌اي تا زمان شناسايي و دستگيري همه عوامل ادامه دارد. پس از اينكه خبر ناپديد شدن يسنا در رسانه‌هاي اجتماعي منتشر شد، ده‌ها نفر از شهروندان همراه با گروه‌هاي داوطلب امدادي و سگ‌هاي زنده‌ياب از سراسر ايران به كلاله رفتند و در روند جست‌وجو براي يافتن اين كودك خردسال شركت كردند.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
کارتون
کارتون