• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5760 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

تحليل پيشكسوت استقلال از انتخاب مدير جديد آكادمي و بازي با فولاد

ضيايي در استقلال بازي كرده؟ خبر ندارم!

هاشمي‌نسب راجع به تيم خودش صحبت كند

روزبه‌ دلاور

انتخاب محمدحسين ضيايي به عنوان مدير آكادمي باشگاه استقلال بسيار غيرمنتظره و براي خيلي‌ها عجيب بود. از اين جهت كه معمولا باشگاه‌هاي بزرگ‌كشورمان از يك پيشكسوت كارنامه‌دار در اين پست مهم استفاده مي‌كنند. اگرچه در دنياي فوتبال مدرن اولويت بر داشتن تخصص است، اما هنوز هم در فوتبال ما اين مساله جا نيفتاده و معمولا بسياري از پيشكسوتان براي گرفتن پست‌هاي اينچنيني سر و دست مي‌شكنند! به بهانه انتخاب ضيايي با منصور رشيدي به گفت‌وگو نشستيم. البته منصور رشيدي جزو پيشكسوتاني است كه خواهان ‌موفقيت تيمش است و براي او فرقي نمي‌كند چه كسي مدير آكادمي استقلال مي‌شود، بلكه مهم عملكرد و در نهايت كارنامه آن فرد است.رشيدي كه معمولا صحبت‌هايش را رك و شفاف بيان مي‌كند درباره ديگر مسائل استقلال هم اظهارات جالبي داشته كه در ادامه خواهيد خواند.

 

جمع صباباتري‌هاي قديمي در استقلال جمع شد.

خب آقاي شهرياري يك زماني در صباباتري بود و بعد او هم ضيايي بود كه آوردند. ديگر بعد از او كسي را نياوردند.

بحث اصلي ما انتخاب ضيايي به عنوان مدير آكادمي استقلال است كه يك انتخاب غيرمنتظره بود.

خب من به عنوان كسي كه يك عمري با صداقت در اين تيم كار كردم، مي‌گويم اگر آدم سالم ‌و صادقي باشد از نظر من هيچ ‌مشكلي ندارد. اما فردي باشد كه بتواند مديريت كند و كارش را درست انجام‌ دهد. در اين‌ چند ساله كه پيشكسوتان بودند خيلي مسائل عنوان و خيلي كارها انجام شد كه نمي‌خواهم به آن اشاره كنم! حالا هم فرقي نمي‌كند ‌كه ضيايي يا يك استقلالي باشد. هر كي بود پاك و سالم كار كند.

اما يكسري از پيشكسوتان اعتقاد دارند مديريت آكادمي حق پيشكسوتان آن باشگاه است. شما اين را قبول نداريد؟

از زماني كه در نازي‌آباد تمرين مي‌كردند و تا حالا كه ورزشگاه امام رضا آمدند چند تا مدير آكادمي آوردند و عوض كردند؟ همه هم پيشكسوت استقلالي بودند، اما ديديد كه چه صحبت‌هايي راجع به آنها شد و چه كارها كردند! هر كسي كه آمد نفر بعدي چه صحبت‌هايي درباره فرد‌ ديگري كرد. حالا واقعيت باشد يا تهمت خودشان بهتر مي‌دانند. خودشان به خودشان تهمت زدند يا دست خودشان را رو كردند و آن مسائل را عنوان كردند. ناصر فريادشيران را كه آوردند استقلال چه كسي بود؟ يك عمر در نفت بود، اما بچه خيلي خوب و پاك و سالمي بود كه او را هم عوض كردند. حالا ضيايي باشد يا پيشكسوت استقلال. يكي باشد سالم كار كند و مسائل شخصي را در نظر نگيرد چه اشكالي دارد يا حالا شهرياري هم‌ در صبا بوده خب اگر مديريت داشته باشد چه اشكالي دارد بيايد.فوتبالي باشد و كار سالم انجام دهند و مديريت بدانند از نظر من با سابقه ۵۵ سال در اين تيم هيچ اشكالي ندارد. حالا نظر هر كسي براي خودش محترم است.

البته ضيايي گفته سابقه پوشيدن پيراهن استقلال را دارد . شما يادتان هست؟

خبر ندارم. البته سه نفر را عنوان كردند. قرار بود اعلام كنند. حالا رسمي اعلام كردند خب وقتي آمده سر كار بايد شناخت كامل داشته باشد و آدم درست را انتخاب كند تا كار را خوب پيش ببرند. ضيايي يك‌سال هم در تيم ناشنوايان بود و او را مي‌شناسيم. مساله اين است كه شهرياري از او شناخت داشته باشد و قطعا كسي را انتخاب نمي‌كند كه فردا روزي مشكل‌ساز شود.‌

سوال بعدي درباره بازي استقلال مقابل فولاد است. ارزيابي فني شما از اين مسابقه چيست؟

الان بازي‌هاي برگشت است و ۲۷ هفته از ليگ ‌مي‌گذرد و همه تيم‌ها از هم ‌شناخت دارند و‌ نيازي به آناليز نيست! تيم‌هايي كه در وسط جدول هستند با فكر آرام كار مي‌كنند، اما دو تيم بالا و سه، چهار تيم‌ پايين جدول مشكل دارند، چون يك طرف براي ماندن در ليگ و ديگر براي بقا مي‌جنگند. كار پرسپوليس و استقلال مقابل هر تيمي سخت است. حالا تيم‌ها همه جوان شدند و مي‌توانند ۹۰ دقيقه بجنگند. واقعا تيم‌ها الان امتياز بگيرند، شاهكار كردند. استقلال هم چند تا مصدوم و‌ محروم دارد و دست مربي بسته است. الان ۲، ۳ سال است كه به لحاظ خط دفاعي مشكل دارند در بازي قبل هم‌ ديديد انگار وزنه ۱۰۰ كيلويي به پاي مدافعان وسط ما وصل بود و نمي‌توانستند حركت كنند، يك بازيكن جوان هم از همان منطقه تك به تك شد و توپ را گل كرد يا در حد استقلال يا هماهنگ نيستند براي همين بايد بيشتر روي خط دفاع كار كنند. در ساير خطوط بد نيستند و مي‌جنگند. جلوي ذوب آهن هم گل‌هاي زيبايي زدند. بايد از حاشيه دور و به لحاظ روحي آماده باشند تا بتوانند سه امتياز را كسب كنند.

با توجه به جايگاه فولاد در جدول، كار استقلال آسان‌تر است؟

خيلي سخت است مقابل سه، چهار تيم رده پايين بازي كردن . الان تيم‌ها جوان شدند و ۹۰ دقيقه در زمين مي‌جنگند. اصلا ساده نيست.‌اينكه فكر كنيم راحت از سد فولاد مي‌گذرند نه اين‌طور نيست. در بازي با ذوب آهن هم گفتم بازي آساني نداريم و در وقت‌هاي تلف شده توانستند گل برتري را بزنند‌ آن هم در خانه و مقابل چشمان تماشاگران خودي.

به پرهيز از حواشي اشاره كرديد.‌درباره رفتار حامدي‌فر بعد از بازي با ذوب آهن يا حرف‌هاي هاشمي‌نسب چه صحبتي داريد؟

آن صحنه را در فضاي مجازي ديدم كه حامدي‌فر بازيكن حريف را هل داد. اين كار زشت است كه نبايد يك جوان كه مي‌خواهد الگو باشد يا پيشرفت كند، انجام دهد. يك جوان بايد خيلي بردبار و افتاده باشد. اما گاهي در يك لحظه كاري انجام مي‌دهد كه بعد يك عمر پشيمان مي‌شود. هاشمي‌نسب هم كه جوان نيست و بالاخره پيشكسوت است و در اين چند ساله ‌مربي هم بوده و بايد راجع به تيم خودش صحبت كند و كاري به تيم‌هاي ديگر نداشته باشد. به همه تيم‌ها مي‌گويم‌ كاري به بقيه تيم‌ها نداشته باشند و روي تيم خودشان تمركز كنند، نتيجه مي‌گيرند.

استقلال و پرسپوليس در بازي‌هاي باقيمانده امتياز از دست مي‌دهند؟

چون من استقلالي‌ام دوست دارم تيمم در صدر باشد و قهرمان شود، اما نمي‌شود نتايج را پيش‌بيني كرد، چون ممكن است اتفاقات زيادي رخ دهد. هر تيمي كم‌كاري كند و به لحاظ روحي از شرايط دور باشد و اشتباه كند خب صد درصد امتياز از دست مي‌دهد.حالا كدام تيم دچار اشتباه شود، مشخص نيست. الان استقلال يك امتياز بيشتر دارد و به لحاظ روحي شرايط بهتري دارد اما به لحاظ نفر، كامل نيست و كار براي‌شان خيلي سخت است.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون