• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5765 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

سيدمصطفي هاشمي‌طبا در گفت‌وگو با «اعتماد»:

شاخه‌هاي مختلف كه در فساد فوتبال سهيم بودند شناسايي شوند

روزبه دلاور

مصطفي هاشمي‌طبا، رييس پيشين سازمان تربيت‌بدني و معاون رييس‌جمهو در دولت اصلاحات پيرامون پرونده فساد باز شده در فوتبال كشور معتقد است كه بايد با تحقيقات كامل تمام كساني كه در اين پرونده درگير هستند شناسايي شوند و آن وقت مي‌توان بهتر در مورد جزیيات مساله صحبت كرد.

به گزارش «اعتماد»؛ خبر فساد در فوتبال كشورمان منجر به استعفاي دو عضو بلندپايه در اين فدراسيون شد. البته برخي هم معتقدند اين دو نفر بركنار شدند يا به عبارت ديگر محترمانه از آنها درخواست شده استعفا بدهند. اتفاقي كه واكنش‌هاي زيادي را به همراه داشت و فعلا تركش آن به سهيل مهدي و خداداد افشاريان اصابت كرده و بايد ديد طي روزهاي آينده چه اتفاقاتي در اين زمينه رخ خواهد‌ داد.

به همين بهانه با سيدمصطفي هاشمي‌طبا، رييس سابق ورزش كشورمان تماس گرفتيم.

هاشمي‌طبا درباره عدم موضع‌گيري وزير ورزش درخصوص حواشي پيش آمده در فوتبال به خبرنگار اعتماد گفت: «ابتدا بايد قوه قضاييه نظر بدهد.اين آدم‌ها تا محكوم نشوند مورد اتهام قرار دارند و نمي‌شود درباره آنها اظهارنظر كرد. قوه قضاييه رسيدگي مي‌كند و الان هم وزارت ورزش نبايد حرفي بزند. اتهام به شخصي زده شده و پس از بررسي قوه قضايیه مشخص مي‌شود آيا اين اتهامات درست بوده يا خير. خيلي وقت‌ها اتهاماتي‌وارد مي‌شود اما عدله محكمي ندارد. بايد صبر كرد تا رسيدگي كنند و بعد حكم‌صادر شود.»

وي درخصوص اينكه با اتفاقات رخ داده‌كليات فوتبال ما زير سوال رفته را قبول ندارد، افزود: «فوتبال يك ورزش است و زير سوال نمي‌رود. در ايتاليا هم اين مسائل كم و بيش بوده، البته خوب نيست اما فوتبال را زير سوال نمي‌برد. در وزارت كشاورزي آن اتفاق رخ داد و رقيبش هم محكوم‌شد اينكه كشاورزي را زير سوال نمي‌برد. فوتبال زير سوال نمي‌رود ان‌شاءالله كه شايعه باشد.»

هاشمي‌طبا درباره اينكه اگر محكوميت مهدي و افشاريان تاييد شود فقط آنها كنار گذاشته مي‌شوند يا با ديگر مسوولان عاليرتبه فوتبال هم برخورد مي‌شود يا نه، به «اعتماد» گفت: «بايد تحقيقات شود و شاخه‌هاي مختلفي كه در اين كار سهيم بودند، شناسايي شوند. الان‌نمي توانم‌ چيزي بگويم چون به اطلاعات دسترسي ندارم. يك عده مورد اتهام واقع شدند و بايد ديد چه مي‌شود. معمولا كسي كه مورد اتهام هست از سمتش كنار مي‌رود تا رسيدگي شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها