• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5766 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

خداحافظی با ستاره بی‌ادعا

بدرود اشکان، تو جلوی مسی ایستادی!

اشکان دژاگه با انتشار یک پست اینستاگرامی با دنیای فوتبال خداحافظی کرد. کاپیتان سابق تیم ملی در سن ۳۷ سالگی کفش‌هایش را آویخت تا از این به بعد دنیای جدیدی را تجربه کند؛ دنیای بدون فوتبال و شاید هم بازگشت به فوتبال به عنوان یک مربی، اما او همیشه برای فوتبال‌دوستان ایرانی و حتی آلمانی‌ یک بازیکن خاص است. 
پسر «شیطون» سابق ولفسبورگ که با این تیم قهرمانی در بوندس‌لیگا را تجربه کرده بود و همراه با جوانان مانشافت فاتح قهرمانی در اروپا شده بود از برلین به تهران برگشت تا برای ۵۹بار پیراهن تیم ملی کشورمان را بر تن کند و ۱۱ گل ملی هم در کارنامه‌اش به ثبت برسد. 
این یکی از بزرگ‌ترین انتخاب‌های اشکان در دوران زندگی‌اش بود. اینکه بین بازی در پیراهن تیم ملی آلمان که نه از سر اغراق بلکه براساس واقعیت شانسش را داشت و پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران، ملحق شدن به یوزها را انتخاب کرد. در دو جام جهانی به میدان رفت و تبدیل به بخشی از تاریخ سرزمین پدری‌اش شد. 
البته درباره اشکان باید گفت پسر شیطون سابق، چراکه او مدت‌هاست برای خودش خانواده‌ای تشکیل داده و در دوران فوتبالی حسابی هم سر به زیر شده بود تا آنجا که بازوبند کاپیتانی تیم ملی را هم به بازو می‌بست.  اشکان نمادی از یاغی‌گری در فوتبال بود که توسط مربیانی مثل کی‌روش و ماگات آرام و آرام‌تر شد و با بازی‌های درخشانش توجه‌ها را به خودش جلب کرد. اوج درخشش این بازیکن در جام جهانی ۲۰۱۴ برابر آرژانتین بود؛ جایی که مسی و هم‌تیمی‌هایش محو درخشش این ستاره ایرانی شده بودند و اگر داور بازی کمی با او مهربان بود و خطای پنالتی روی او را می‌گرفت شاید یک نتیجه تاریخی هم در این بازی با هنر ساق‌های دژاگه به ثبت می‌رسید.
تیتر ما هم برگرفته از همان بازی است. دقیقا کامنت بسیاری از هواداران اشکان که اعتقاد داشتند در آن بازی ایران به آرژانتین باخت اما اشکان، مسی را برده بود! البته بازی‌های درخشان مرد شماره 21 منوط به آن تک‌بازی نمی‌شود و از او بازی‌های زیبای زیادی در خاطرمان نقش بسته‌ که شاید الان برای مرور آن زود باشد، چرا‌که هنوز هم این ستاره تیم ملی را جزو‌ نسل فعلی می‌دانیم. اشکان به فوتبال ما برگشت و در لیگ‌ هم برای تراکتور و فولاد بازی کرد اما هیچ وقت پیراهن پرسپولیس و استقلال را نپوشید با این حال جزو معدود بازیکنان این فوتبال است که برای هواداران هر دو تیم مورد احترام و توجه قرار دارد. هنوز تصویر بامزه او با پیراهن آستین بلند کنار محمدرضا زنوزی در زمان قرارداد با تراکتور برای اینکه تتوهایش را بپوشاند از ذهن هواداران پاک نشده. 
او‌ در دوران بازی‌اش همیشه متعصبانه می‌جنگید اما هیچ وقت منتی روی هواداران فوتبال نگذاشت. بازیکنی که به معنای واقعی ستاره بود اما ادعایی نداشت. در پایان برای زحماتی که برای فوتبال کشیدی برایت می‌نویسیم مرسی اشکان! بدرود کاپیتان.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون