• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5766 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت

سليمي طلا گرفت، خوش‌روش نقره

تيم ملي تكواندوي ايران بعد از 8 سال قهرمان آسيا شد

بيست و ششمين دوره رقابت‌هاي تكواندوي قهرماني آسيا با قهرماني مردان شايسته تكواندوي كشورمان در «دانانگ» ويتنام به پايان رسيد.
 بيست و ششمين دوره مسابقات تكواندوي قهرماني آسيا كه پنجشنبه 27 ارديبهشت ماه با حضور ۲۴۴ تكواندوكار از ۳۳ كشور به ميزباني ويتنام در سالن «تين سون» شهر «دانانگ» جريان داشت، روز شنبه 29 ارديبهشت ماه با قهرماني مردان ايران به پايان رسيد.
تيم ملي ايران كه 8 سال قبل قهرمان آسيا شده بود، يك‌بار ديگر روي سكوي قهرماني ايستاد. مردان ايران با 3 طلا، يك نقره و يك برنز بالاتر از همه تيم قهرمان شدند. كره‌جنوبي با سه طلا، يك نقره و يك برنز در جاي دوم ايستاد، ازبكستان و عربستان هم سوم و چهارم شدند.  در روز پاياني مسابقات اوزان ۶۸-، ۸۰- و ۸۷+ كيلوگرم آقايان، ۵۷-، ۶۷- و ۷۳+ كيلوگرم بانوان برگزار شد كه تيم كشورمان توسط آرين سليمي يك طلا و علي خوش‌روش يك نقره به دست آورد. 
در وزن ۸۰- كيلوگرم علي خوش‌روش، نماينده ايران ابتدا به مصاف «هوانگ» از چين تايپه رفت و در 2 راند پياپي پيروز شد؛ سپس «شوخرات سالائف»، تكواندوكار عنوان‌دار ازبكستاني را 2 بر صفر شكست داد و راهي دور نيمه نهايي شد.وي در مبارزه نهايي نتيجه را به «جسوربك جايسانوف» ازبكستاني واگذار كرد و نقره گرفت.  آرين سليمي، تكواندوكار المپيكي كشورمان در نخستين مبارزه خود در وزن ۸۷+ كيلوگرم «مين بائه مون» از كره‌جنوبي را در دو راند شكست داد و سپس «وانگ» از چين را نيز با همين نتيجه از پيش رو برداشت. نماينده المپيكي كشورمان در مبارزه نهايي «پارك هيون وو» دارنده مدال طلا و برنز جهان از كره‌جنوبي را نيز از پيش رو برداشت و به نشان طلا دست يافت.
يلدا ولي‌نژاد در وزن ۶۷- كيلوگرم در يك قرعه سخت ابتدا به ديدار «مين جو كواك» از كره‌جنوبي رفت و 2 بر صفر باخت و حذف شد.
بنابراين تيم ملي كشورمان با كسب 3 مدال طلا، 3 نقره و 3 برنز به كار خود پايان داد. مهدي حاج‌موسايي، محمدحسين يزداني و آرين سليمي3 مدال طلا، علي خوش‌روش، مهران برخورداري و مليكا ميرحسيني 3 مدال نقره، ابوالفضل زندي، متين رضايي و سعيده نصيري هم 3 مدال برنز كسب كرده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون