• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۸ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5767 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

مسعود پزشكيان در گفت‌وگو با «اعتماد» از ابهامات در پرواز رييس‌جمهور مي‌گويد

چه کسی اجازه پرواز بالگرد رییس جمهور را صادر کرد؟

مسعود پزشكيان معتقد است، معماي پرواز هلي‌كوپتر آن است كه چرا به‌رغم هشدارهاي نارنجي در خصوص اب و هوا باز هم رييس‌جمهور با هلي‌كوپتر جابه‌جا شده است.
نماينده مردم تبريز در خصوص ابعاد گوناگون مرتبط با سقوط هواپيماي رييس‌جمهوري گفت: فعلا هنوز خبر قطعي شنيده نشده، برخي اخبار حاكي است كه آل‌هاشم تماسي گرفته و گفتند حال من خوب نيست، پرسيدند از بقيه خبر داري؟ گفته، نه كسي را نمي‌بينم. موضوع قطعي اين است كه هلي‌كوپتر سقوط كرده است.
پزشكيان در پاسخ به پرسش ديگر اعتماد در اين خصوص كه ‌آيا آل‌هاشم، نماينده ولي‌فقيه در استان بيرون از هلي‌كوپتر افتاده‌اند كه تلفني صحبت كرده، گفت: بله تنها در صورتي مي‌تواند صحبت كند كه از هلي‌كوپتر بيرون افتاده باشد. البته محل دقيق حادثه با استفاده از آخرين جي‌پي‌اس‌هاي هلي‌كوپتر شناسايي شده اما چون منطقه بسيار در مه و باران فرو رفته، هنوز دسترسي به هلي‌كوپتر ممكن نشده است. پزشكيان در ادامه گفت: منطقه‌اي كه هلي‌كوپتر در آن سقوط كرده، مه‌آلود و باراني است. ديروز در اخبار عنوان شد كه كه باران شديد خواهد بود و منطقه از نظر بارندگي در آذربايجان شرقي و غربي نارنجي است. اينكه در يك چنين هوايي با چه منطقي رييس‌جمهور را با هلي‌كوپتر جابه‌جا كرده‌اند، جاي بحث است.
او ادامه داد: از تبريز تا محل حادثه در ديزمار حدود 5 ساعت راه است. اما هلال‌احمر و ساير مسوولان امدادي تلاش مي‌كنند هرچه سريع‌تر زمينه دسترسي را فراهم سازند.
پزشكيان در پاسخ به پرسش ديگر «اعتماد» درخصوص برخي اخبار حاشيه‌اي در خصوص احتمال انجام تحركات تروريستي عليه هلي‌كوپتر رييس‌جمهور گفت: فعلا پس از وقوع حادثه هر فرد و جرياني قصد دارد به نفع خود خبرسازي كند. با قطعيت نمي‌توان اين حرف را تاييد يا تكذيب كرد. اما مساله مهم اين است كه در اين هوا و در اين وضعيت پرواز هلي‌كوپتر منطقي نبوده است.
اين نماينده در خصوص نهادي كه تصميم گرفته رييس‌جمهور با هلي‌كوپتر جابه‌جا شود و اينكه اين تصميمات در استان اتخاذ شده يا توسط تيم همراه رييس‌جمهور اتخاذ شده، گفت: مسوولان استاني نقشي نداشته‌اند و تيم همراه رييس‌جمهور در اين زمينه تصميم‌گيري كرده‌اند. اينكه به چه شكلي اين تصميم اشتباه گرفته شده، مشخص نيست. ديشب وقتي تلويزيون را نگاه مي‌كردم، شبكه‌ها مي‌گفتند كه منطقه باراني خواهد بود و وضعت منطقه را بسيار خطرناك ارزيابي كردند. اينكه چرا به‌رغم اين هشدارهاي روشن، باز هم رييس‌جمهور در يك چنين هوايي با هلي‌كوپتر جابه‌جا شده، معماي اين پرواز است و من از آن سر در نمي‌آورم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون