• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5768 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد

واكنش چهره‌ها و احزاب سياسي به شهادت رييس‌جمهور و هيات همراه

سيد محمد خاتمي

«سانحه هولناك سقوط بالگردهاي رييس‌جمهور محترم و خدمتگزار ملت و وزير امور خارجه خيرانديش و امام جمعه محترم و استاندار آذربايجان شرقي و ديگر همراهان كه به شهادت اين عزيزان انجاميد، حادثه‌اي بود دردناك كه اميدوارم لطف ويژه حضرت پروردگار آن را جبران نمايند.»

حسن روحاني

«خبر ناگوار سقوط بالگرد حامل رييس‌جمهور محترم و همراهان، موجب تاثر و نگراني فراوان شد. متاسفانه در اين حادثه دلخراش صفحه تلخي در كتاب انقلاب اسلامي ورق خورد. انقلاب اسلامي در طول ۴۵ سال گذشته روزهاي تلخ بسياري ديده، اما با عنايات الهي و هدايت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبري و حمايت مردم بزرگوار توانستيم اين مصائب را به جلوه‌هاي ماندگار همدلي ملي و اتحاد اجتماعي تبديل كنيم. بدون ترديد اين مصيبت بزرگ را نيز با تكريم به يادماندني شهداي گرانقدر توسط مردم عزيز و تقويت انسجام اجتماعي طي خواهيم كرد.»

سيد حسن خميني

«حادثه دلخراش سقوط هليكوپتر و شهادت ناباورانه رييس‌جمهور، وزير امور خارجه، نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، استاندار و همراهان‌شان، مايه تاثر شديد شد. اينجانب از سال‌ها قبل با شهيد حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد ابراهيم رييسي آشنايي و معاشرت داشتم. صفاي باطن، تواضع و شوق خدمتگزاري به مردم مهم‌ترين ويژگي او در تمام اين ادوار بود. ارتقاي مسووليت‌هاي رسمي، هيچ‌گاه باعث دگرگوني روحيات اين روحاني خدمتگزار نشد. ارادت قلبي شهيد رييسي به امام چنان بود كه در مهم‌ترين سال‌هاي مسووليت در قوه قضاييه و رياست‌ جمهوري نيز آن را فراموش نكرد و بر آن مداومت مي‌ورزيد. همچنين لازم مي‌دانم از امام جمعه محبوب و مردمي تبريز آيت‌الله آل‌هاشم و ديپلمات نجيب و محترم جناب آقاي دكتر اميرعبداللهيان ياد كنم و خدمات آنان در اين سال‌ها را تكريم كنم.»

الیاس حضرتی؛ دبیر کل حزب اعتماد ملی

شهادت حضرت آیت‌الله رییسی، ریاست جمهوری و هیات همراه ایشان را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم عزیز ایران تسلیت می‌گویم. فقدان رییس‌جمهور سخت‌کوش، وزیر محترم امور خارجه، استاندار محترم آذربایجان شرقی و حضرت آیت‌الله آل‌هاشم فاجعه‌ای جبران ناپذیر برای ملت و کشور خواهد بود.

پیام تسلیت حزب اعتمادملی

خبر فاجعه دلخراش سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور محترم و همراهان آقایان امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، آقای دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، تیم حفاظت و خدمه پرواز موجب تاسف و تاثر فراوان شد. ️حزب اعتمادملی این ضایعه بزرگ را به خانواده‌های داغدارِ درگذشتگان، مردم و رهبر انقلاب تسلیت گفته برای درگذشتگان این سانحه دلخراش از خدای متعال طلب مغفرت و رحمت می‌نماید. ️حزب اعتمادملی در این شرایط خطیر تأکید دارد امروز بیش از گذشته ضروری است جریانات سیاسی کشور به‌رغم همه مسائل و مشکلات و اختلاف‌نظرها در حفظ همبستگی و انسجام ملی بکوشند.

علي‌اكبر ناطق‌نوري

«ومنْ يخْرُجْ مِنْ بيتِهِ مُهاجِرًا إِلي‌الله ورسُولِهِ ثُم يدْرِكهُ الْموْتُ فقدْ وقع أجْرُهُ علي‌الله وكان‌الله غفُورًا رحِيمًا

هجرت رياست‌ جمهوري اسلامي ايران جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد ابراهيم رييسي، حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيد محمدعلي آل‌هاشم، دكترحسين اميرعبداللهيان و دكتر مالك رحمتي، تيم ايثارگر حفاظت و كادر خدوم پرواز كه در سانحه تلخ سقوط بالگرد به درجه رفيع شهادت نائل آمدند را به محضر حضرت بقيه‌الله الاعظم (عج)، مقام معظم رهبري، خانواده‌هاي داغدار اين عزيزان به معراج رفته، مردم آگاه و شريف ايران و تمامي خدمتگزاران صديق تسليت و تعزيت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات ايشان و سعادت و نيكبختي براي ميهن اسلامي مسالت دارم.»

آيت‌الله جوادي‌آملي

«سانحه سنگين و رخداد تلخ ارتحال شهادت‌گونه رييس محترم جمهور و امام جمعه گرامي تبريز و وزير امور خارجه ارجمند و ساير همراهان موجب تالم شد. اين مصيبت را به رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ايران و بازماندگان تسليت و مغفرت عرض كرده و اجر شهادت را براي سالكان به مقصد رسيده و خادمان به شهود مقصود بار يافته خواهان و استواري ايران اسلامي را از خداي سبحان مسالت دارم».

محمدباقر قاليباف

«عزيز دل ملت ايران، رفيق جان، يار با صفا و صادق امام و رهبري سفرت بخير. ما را فراموش نكن، دست اين برادرت را هم بگير و سلام ما را به حاج قاسم برسان. به آرزويت رسيدي و عاقبت رجايي شدي.»

اسحاق جهانگيري

«سقوط بالگرد حامل رييس محترم جمهور و همراهان لحظات سختي را بر كشور، نظام و مردم رقم زد. حال خبر ناگوار جان باختن در راه خدمت به ميهن رسيد. خداوند حجت‌الاسلام‌والمسلمين سيدابراهيم رييسي رييس‌جمهور محترم و همراهان از جمله آيت‌الله آل‌هاشم امام جمعه عزيز تبريز، دكتر اميرعبداللهيان وزير محترم امور خارجه و استاندار محترم آذربايجان شرقي و مسوول تيم حفاظت را قرين رحمت خويش فرمايد و به خانواده‌هاي سوگوار صبر و به دولت محترم انسجام و توان بيشتر خدمت و به ملت شريف و آگاه ايران وحدت و همبستگي و قدرت عبور از تنگناها و نگراني‌ها عنايت فرمايد. من اين مصيبت جانگداز را به مقام معظم رهبري و اركان نظام و دولت و مردم تسليت مي‌گويم. ملت هوشيار ما در مقاطع دشوار و حساس دهه نخست انقلاب نشان داده است كه مي‌تواند حوادثي سخت را از اين دست با سرمايه توكل به خداوند، اعتماد به نظام، تاب‌آوري خويش و اميد به آينده پشت سر بگذارد.»

محمدجواد ظريف

«شهادت رياست گرانقدر جمهوري، برادر عزيزم وزير امور خارجه و ديگر شهداي ارجمند حادثه دردناك ديروز را تسليت عرض مي‌كنم. رضوان الهي براي شهدا، آرامش و شكيبايي براي بازماندگان و همبستگي و بهروزي براي مردم ايران آرزومندم.»

محمدرضا عارف

«خبر شهادت آيت‌الله سيد ابراهيم رييسي، رييس‌جمهور در جريان حادثه بالگرد حامل وي و در حين خدمت و انجام وظيفه قلب همه ما را به درد آورد. اين حادثه تلخ و اندوه‌بار كه منجر به شهادت وزير امور خارجه، نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي، استاندار و جمعي ديگر از همراهان رييس‌جمهور هم شد بايد تمامي جوانب آن به خصوص علت وقوع حادثه مورد بررسي جدي قرار گيرد و نتايج حاصل از بررسي‌هاي كارشناسانه به اطلاع افكار عمومي رسانده شود. آيت‌الله رييسي شخصيتي مردمي بودند كه در تمامي مسووليت‌هاي كه بر عهده داشتند، تلاش كردند روحيه مردمي، ساده‌زيستي و اخلاق‌مدارانه خود را حفظ كنند و خلأ وجودي ايشان براي همه سخت و دشوار خواهد بود. اينجانب كه سابقه مراودات كاري و دوستي با آيت‌الله رييسي را به ويژه در زماني‌كه رياست سازمان بازرسي كل كشور را بر عهده داشتند، دارم بر اين باورم كه نبود ايشان در جمع دوستان انقلاب، داغ بزرگي براي علاقه‌مندان به نظام جمهوري اسلامي ايران به همراه خواهد داشت.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون