• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5768 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد

پيشكسوت استقلال در گفت‌وگو با «اعتماد»:

استقلال هر وقت با اين نساجي بازي كند با ۲ يا ۳ گل برنده مي‌شود

وقتي مديران رانتي مي‌آيند در فوتبال فساد مي‌شود

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» در فاصله سه هفته مانده به پايان بازي‌هاي ليگ برتر، تيم فوتبال استقلال همچنان با يك امتياز اختلاف بيشتر نسبت به رقيب سنتي‌اش، پرسپوليس در صدر جدول قرار دارد و‌ مدعي شماره يك قهرماني محسوب مي‌شود. استقلالي‌ها قرار بود امروز سه‌شنبه در مازندران به مصاف نساجي بروند، اما با توجه به تعويق مسابقات چهارم خرداد اين بازي برگزار خواهد شد.طبق برنامه‌ريزي فدراسيون ۱۲ خردادماه بازي‌هاي اين فصل به پايان مي‌رسد و تكليف جدول مشخص خواهد شد، اما علي شوري يكي از پيشكسوتان استقلال اعتقاد دارد اين تيم در سه بازي آينده‌اش پيروز مي‌شود و جام را بالاي سر خواهد برد! در ادامه گفت‌وگوي اختصاصي خبرنگار «اعتماد» با شوري را مي‌خوانيد.

 

شرايط اين روزهاي استقلال از نظر شما چطور است؟

خب با مديريت جديد يك ‌مقدار بهتر شده و حواشي كمي پيرامون تيم كمتر شده است، اما به لحاظ فني هم به‌طور حتم جواد‌ موفق بوده كه تا اينجاي كار تيم در صدر قرار دارد. عزم‌شان را جزم كردند براي قهرماني و هم روي كاغذ و هم از لحاظ فني بخواهيم‌ حساب كنيم قهرمان مي‌شوند. بايد ديد در آينده و پس از پايان بازي‌ها با توجه به دگرگوني كه شده جواب مثبت مي‌دهد يا نه.

منظور شما واگذاري باشگاه به پتروشيمي خليج‌فارس است؟

بله، الان مديريت دست و بالش باز است و قرار شده بدهي‌هاي سال گذشته را پرداخت كنند . شرايط مهياست تا فصل بعد هم براي استقلال خوب باشد. اين‌طور كه صحبت شده!

پيش‌بيني شما از سه بازي آينده استقلال چيست؟

مي‌توانند هر سه بازي را ببرند و قهرمان ‌شوند. اين حريفان استقلال به لحاظ فني و بازيكن با استقلال فاصله زيادي دارند. اين تيم انگيزه قهرماني دارد و بازيكنان مي‌روند تا هر سه بازي را ببرند. مطمئن باشيد استقلال قهرمان است و‌ حق اين تيم هم هست! چون نسبت به تيم‌هاي ديگر خيلي بهتر كار كردند. انسجام تيمي خوبي داشتند و عزم‌شان را جزم كردند كه امسال قهرمان شوند و مطمئن هستم كه مي‌شوند.

در صورتي كه ترتيب بازي عوض شد و مثلا استقلال در هفته آخر به مصاف نساجي برود شرايط به سود اين تيم مي‌شود؟

خير، نساجي آن تيم دو، سه سال قبل نيست براي همين در انتهاي جدول هستند. استقلال هر زمان با اين تيم بازي كند با دو، سه گل مي‌تواند اين تيم را شكست دهد.

شرايط پرسپوليس را چطور مي‌بينيد؟

پرسپوليس يك مقدار بهتر از دور رفت شده و با حضور يكي، دو بازيكن جديد موفق بودند و خوب كار كردند.اگر ببينند نتايج استقلال خوب بوده و ممكن است به لحاظ روحي و رواني به هم بريزند و مثلا يك بازي‌شان را مساوي كنند، اما احتمال اينكه ‌آنها هم هر سه بازي‌شان را ببرند زياد است و در مجموع قهرمان اين دوره را استقلال مي‌دانم.

درباره حواشي‌ها و بيانيه‌ها و مصاحبه تند باشگاه‌ها عليه يكديگر چه صحبتي داريد؟

به هر حال آسيا همين است و فاصله زيادي با فوتبال تميز و پاك اروپا دارد. همه مي‌دانند امريكا و امريكاي جنوبي و بقيه دارند خودشان را مي‌كشند تا فوتبال پاك اروپايي داشته باشند، اما هنوز موفق نشدند. ما هم آسيا هستيم كه سطح پايين‌تري نسبت به اروپا دارد. اين حاشيه‌ها وجود دارد و فقط مربوط به امسال نيست و همه ساله است. حالا هم كه قضيه سكه و پول و رشوه در فوتبال ماست!

زماني كه شما فوتبال بازي مي‌كرديد از اين مسائل نبود؟

تا اين حد حساس نبودند تا بازي را ببرند يا قهرمان شوند. از مديريت تا بازيكن سطح فكرها خيلي فرق مي‌كرد، اما الان همه حساس شدند و همه اخلاقيات را مي‌بازند تا بيايند قهرمان شوند.اين اتفاقات نه برازنده استقلال است و نه تيم‌هاي ديگر. اين مسائل برمي‌گردد به فرهنگ ما. يكي از بازيكنان هما مي‌گفت فرهنگ يك كشور را مي‌خواهيد بسنجيد بازي فوتبالش را ببينيد. الان سطح فرهنگ آلمان يا فرانسه را مي‌خواهيد بدانيد يك بازي فوتبال‌شان را ببينيد.‌الان براي يك صحنه تمام استاديوم فحش مي‌دهند. بازيكن خودي و غيرخودي هم فرق ندارد. ما عصبي و پرخاشگر هستيم حالا مشكلات اقتصادي هم تاثير دارد. درباره فساد در فوتبال كشورمان هم اين را بگويم تا زماني كه مديراني هستند كه همه سفارش شده و با رانت انتخاب مي‌شوند يك عده غيرفوتبالي هستند خب اين اتفاقات مي‌افتد. شما مديران گذشته پرسپوليس و استقلال و تيم‌هاي ديگر را نگاه كنيد، خيلي متشخص بودند و بعضي‌هاي‌شان باسواد بودند، اما الان مديران ما همه شكم گنده هستند و براي اينكه باشند تن به خيلي از كارها مي‌دهند. اين ادامه دارد و فكر نكنند با بررسي دوتا پرونده ديگر تمام شده است! حالا حالاها اين داستان ادامه دارد‌. در دوره ما اينقدر حساسيت براي قهرماني نبود و نتايج در زمين مي‌خورد. شرايط مالي باعث ‌شده تا اين آقايان تن به اين كارها مي‌دهند‌ در دوره ما فيرپلي و بازي جوانمردانه رعايت مي‌شد‌.

يك جلسه از محروميت هاشمي‌نسب هم بخشيده شد. درباره بازگشت دوباره اين مربي جنجالي روي نيمكت استقلال نظرتان چيست؟

هاشمي‌نسب جنوبي و يك مقداري تعصبي است. او براي تيم ما در پيشكسوتان هم چندتا بازي كرده، او را اذيت مي‌كنند! سوالاتي از او مي‌پرسند كه به سمت حاشيه كشيده شود! اين نيمكت با حضور رحمتي و نوازي و هاشمي‌نسب واقعا قوي است. تيم به لحاظ فني الان خيلي خوب است. نيمكت سنگيني داريم، اما نياز به آرامش دارد. نبايد به شيطنت‌ها توجه كرد. هاشمي‌نسب به لحاظ فني و اخلاقي خوب است در دوران بازيگري هم جنگنده و متعصب بوده. مي‌خواهند حاشيه بسازند تا در بيرون از زمين برنده شوند كه موفق هم ‌نشدند. البته تيم الان تحت فشار است و لازم شده با آرامش بيشتري پيش برود. ان‌شاءالله قهرماني را بياورند و به لحاظ اخلاقي تجديدنظري داشته باشند.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون