• ۱۴۰۳ سه شنبه ۳۰ مرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5773 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۸ خرداد

وزير راه و شهرسازي:

سقف اجاره‌بها در سراسر استان‌ها هفته آينده ابلاغ مي‌شود

وزير راه و شهرسازي از تعيين و ابلاغ سقف اجاره‌بها در نيمه خرداد خبر داد.
به گزارش ايلنا، مهرداد بذرپاش وزير راه وشهرسازي در حاشيه مراسم افتتاح پروژه‌هاي مسكن مهر مهستان و پرديس گفت: در برنامه است تا پايان امسال و حداكثر تا اواسط سال آينده واحدهاي باقي مانده مسكن مهر تحويل داده شود. وزير راه و شهرسازي در خصوص تسهيلات نهضت ملي مسكن گفت: سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ وضعيت پرداخت تسهيلات رشد ۲برابري داشت اما در دوماهه ابتداي سال عملكرد بانك‌ها كمتر از انتظار بود. بذرپاش بيان كرد: در جلسه هفدهم شوراي عالي مسكن كه به رياست آقاي مخبر برگزار شد در برنامه قرار گرفت تا از طريق بانك مركزي عمليات تزريق مالي براي پروژه‌هاي نهضت ملي مسكن انجام شود و پروژه‌ها متوقف نشود. وي با بيان اينكه توقف پروژه‌هاي نهضت ملي مسكن خط قرمز ما است، گفت: تاكنون دو ميليون و ۶۰۰ هزار واحد نهضت ملي مسكن آغاز شده كه از اين تعداد بيش از ۵۵۰ هزار واحد مسكن تكميل و تحويل متقاضيان شد.
بذرپاش ادامه داد: در شهرهاي جديد كه يكي از كانون‌هاي جمعيتي واحدهاي مسكوني مهر به شمار مي‌رود تمركز ويژه داريم. در حال حاضر در پرديس تعداد محدودي باقي مانده و هم‌اكنون در اين شهر از حالت بحران خارج شده‌ايم. در مهستان نيز ۱۱ هزار واحد مسكن مهر باقي مانده بود كه با افتتاح واحدهاي مسكن مهر طي امروز به تعداد ۱۰ هزار واحد، يك هزار واحد باقي مي‌ماند كه تلاش مي‌كنيم در ماه‌هاي آينده تكميل و تحويل داده شود.
به گفته وزير راه و شهرسازي، واحدهاي مسكوني مهر در شهر جديد پرند نيز تقريبا به اتمام رسيده است. همچنين در شهرهاي جديد گلبهار، فولاد شهر و تعداد ديگري از شهرهاي جديد واحدهاي كمي باقي مانده است كه به زودي تكميل و تحويل خواهد شد.
بذرپاش گفت: بخشي از منابع مالي براي توليد مسكن اختصاص به واحدهاي مسكن مهر داشت كه با تحويل اين واحدها تمركز بيشتري بر روي تكميل واحدهاي مسكن مهر خواهيم داشت. وي در خصوص تعيين سقف اجاره‌بها نيز اعلام كرد: تعيين سقف اجاره‌بها در شوراي عالي مسكن با اخذ نظرات استان‌ها حداكثر تا يك هفته ديگر ابلاغ خواهد شد.
وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه افتتاح‌هاي امروز در مهستان و پرديس مديون پيگيري‌هاي متعدد رييس‌جمهور شهيد است، گفت: اتمام اين واحدها و ديگر واحدهايي كه در سراسر كشور در حال انجام است، حاصل جلسات متعدد طولاني‌مدت و پيگيري‌هاي رييس‌جمهور شهيد و مجموعه وزارت راه وشهرسازي است.  بذرپاش با يادآوري اينكه در ابتداي دولت سيزدهم بيش از ۲۴۰ هزار واحد مسكن مهر به دولت به ارث رسيد، تكميل واحدهاي فوق را به دليل نداشتن آورده متقاضيان كاري دشوار برشمرد و افزود: تكميل هر واحد باقي مانده مسكن مهر به‌طور ميانگين به ۳۰۰ ميليون تومان نياز داشت كه منابع آن از طريق مولدسازي انجام شد كه كاري بسيار گسترده و قابل تقدير است. وي تاكيد كرد: بزرگ‌ترين مولدسازي تاريخ ايران در تكميل پروژه‌هاي مسكن مهر در دولت سيزدهم انجام شد. بذرپاش ادامه داد: از حدود ۱۱هزار واحد باقي مانده مسكن مهر مهستان، با افتتاح‌هاي امروز، ۱۰ هزار واحد تحويل مردم شده است كه با حدود سه همت سرمايه‌گذاري انجام شد. يك هزار واحد باقي مانده نيز به زودي تكميل و تحويل خواهد شد. در سه سال گذشته در مجموع بيش از ۳۵ همت از منابع وزارت راه وشهرسازي از محل مولد سازي براي تكميل واحدهاي مسكن مهر هزينه شد. با افتتاح‌هاي امروز عدد تكميل شده واحدهاي مسكن مهر در دولت سيزدهم به ۱۳۷ هزار واحد رسيد. وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تعداد واحدهاي در حال ساخت نهضت ملي مسكن از ۲ ميليون و ۶۰۰ هزار واحد عبور كرده است، افزود: شخص رييس‌جمهور شهيد شجاعانه وارد ميدان شد و توليد مسكن در سراسر كشور مرهون زحمات آن بزرگوار است.دولت موفق شد تا رشد منفي ۱۳.۵ درصد در بخش مسكن و ساختمان را به مثبت ۴.۸ برساند. همچنين ركورد صدور پروانه در بافت‌هاي فرسوده در سال گذشته شكسته شد. بذرپاش با تاكيد بر اينكه در كل كشور ۱۰۰هزار هكتار زمين تامين شده است، گفت: تا تابستان رقم تامين شده زمين به ۱۲۰ هزار هكتار مي‌رسد. همچنين در سال گذشته بيش از ۷۲هزار قطعه زمين جواني جمعيت تحويل مردم شد كه‌ اين‌ اقدام در سال جاري تداوم خواهد يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون