• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5776 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد

رهبر معظم انقلاب در ديدار بشار اسد و هيات همراه:

هر چه عقب بنشينيم طرف مقابل جلو مي‌آيد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي روز پنجشنبه در ديدار آقاي «بشار اسد»، رييس‌جمهور سوريه و هيات همراه، مقاومت را هويت ممتاز سوريه دانستند و گفتند: جايگاه ويژه سوريه در منطقه نيز به دليل همين هويت ممتاز است و اين ويژگي مهم بايد محفوظ بماند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با تشكر از حضور آقاي «بشار اسد» در تهران به منظور ابراز تسليت به ملت ايران، به نقش بارز آقاي رييسي در تقويت روابط ايران و سوريه اشاره كردند و افزودند: آقاي اميرعبداللهيان نيز در اين زمينه يك توجه ويژه داشت.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، تقويت ارتباطات ايران و سوريه را از لحاظ اينكه دو كشور از اركان محور مقاومت هستند، مهم ارزيابي كردند و گفتند: هويت ممتاز سوريه كه همان مقاومت است از دوران مرحوم حافظ اسد و با پايه‌گذاري «جبهه مقاومت و ايستادگي» شكل گرفت و اين هويت همواره به وحدت ملي سوريه نيز كمك كرده است.ايشان با تاكيد برلزوم محفوظ ماندن اين هويت خاطرنشان كردند: غربي‌ها و دنباله‌هاي آنها در منطقه قصد داشتند با جنگي كه عليه سوريه به راه انداختند، نظام سياسي اين كشور را ساقط و سوريه را از معادلات منطقه حذف كنند، اما موفق نشدند و اينك نيز قصد دارند با شيوه‌هاي ديگر و از جمله وعده‌هايي كه هيچ‌گاه به آنها عمل نخواهند كرد، سوريه را از معادلات منطقه خارج كنند.رهبر انقلاب اسلامي با تجليل از ايستادگي محكم آقاي «بشار اسد» تاكيد كردند: همه بايد امتياز ويژه دولت سوريه يعني مقاومت را در مقابل چشم خود مشاهده كنند.حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به فشارهاي سياسي و اقتصادي امريكا و اروپا به ايران و سوريه اشاره كردند و گفتند: بايد با افزايش همكاري‌ها و منظم كردن آن، از اين شرايط عبور كنيم.ايشان با اشاره به آماده به كار بودن آقاي رييسي فقيد و عزيز براي افزايش همكاري‌هاي ايران و سوريه در زمينه‌هاي مختلف خاطرنشان كردند: اكنون نيز آقاي مخبر با دارا بودن اختيارات رييس‌جمهور، همان رويكرد را ادامه مي‌دهد و اميدواريم همه امور به بهترين وجه به پيش برود.رهبر انقلاب اسلامي همچنين با انتقاد از مواضع و بي‌عملي برخي كشورهاي منطقه در قبال موضوع غزه، به نشست اخير سران عرب در منامه اشاره كردند و افزودند: در اين نشست كوتاهي‌هاي زيادي در قبال فلسطين و غزه شد، اما برخي كشورها نيز خوب عمل كردند. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تاكيد بر اينكه نگاه جمهوري اسلامي به آينده، مثبت و روشن است، گفتند: اميدواريم همه ما بتوانيم به وظيفه خود عمل كنيم و به اين آينده روشن برسيم.

در اين ديدار آقاي «بشار اسد»، رييس‌جمهور سوريه با ابراز تسليت به رهبر انقلاب و دولت و ملت ايران، خطاب به حضرت آيت‌الله خامنه‌اي گفت: روابط ايران و سوريه يك روابط راهبردي است كه تحت هدايت‌هاي جنابعالي به پيش مي‌رود و در راس اجراي اين هدايت‌ها، آقاي رييسي و آقاي اميرعبداللهيان بودند.

رييس‌جمهور سوريه با اشاره به شخصيت متواضع، حكيم و اخلاق‌مدار آقاي رييسي، وي را مصداق بارز مواضع و شعارهاي انقلاب اسلامي خواند و افزود: آقاي رييسي در سه سال گذشته تاثير مهمي در نقش‌آفريني جمهوري اسلامي در قضاياي منطقه و موضوع فلسطين و همچنين تعميق روابط ايران و سوريه داشت.

«بشار اسد» همچنين با اشاره به موضوع مقاومت در منطقه گفت: بعد از گذشت بيش از ۵۰ سال، خط مقاومت در منطقه پيشرفت كرده و اكنون به يك رويكرد اعتقادي و سياسي تبديل شده است.

رييس‌جمهور سوريه با تاكيد بر اينكه موضع ما همواره اين بوده كه هرگونه عقب‌نشيني در مقابل غرب موجب پيشروي آنها خواهد شد، تاكيد كرد: من چند سال پيش اعلام كردم كه هزينه مقاومت كمتر از هزينه سازش است و اين موضوع اكنون براي مردم سوريه بسيار واضح و روشن است و قضاياي اخير غزه و پيروزي‌هاي مقاومت نيز اين موضوع را براي مردم منطقه اثبات كرد و نشان داد كه مقاومت يك اصل است.«بشار اسد» از رهبر انقلاب به دليل نقش بارز و مهم در حمايت از مقاومت در منطقه و همچنين به دليل حمايت از سوريه در همه زمينه‌ها، تشكر و قدرداني كرد.بعد از سخنان آقاي «بشار اسد»، رهبر انقلاب اسلامي گفتند: سخنان شما نكات مهمي داشت، اما يك نكته براي من مهم‌تر بود و آن موضوعي است كه تاكيد كرديد و گفتيد: «ما هر چه عقب بنشينيم طرف مقابل جلو مي‌آيد»، در اين موضوع هيچ ترديدي وجود ندارد و اين، شعار و اعتقاد ما در طول بيش از ۴۰ سال گذشته بوده است.

 

جوانان عزيز دانشجو در امريكا! اكنون در طرف درست تاريخ ايستاده‌ايد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامه‌اي به دانشجويان امريكايي حامي مردم فلسطين تاكيد كردند: شما اكنون در طرف درست تاريخ ايستاده‌ايد.

در ابتداي اين نامه خطاب به جوانان امريكايي حامي فلسطين آمده است: شما اكنون بخشي از جبهه مقاومت را تشكيل داده‌ايد و در زير فشارِ بي‌رحمانه دولت‌تان - كه آشكارا از رژيم غاصب و بي‌رحم صهيونيست دفاع مي‌كند - مبارزه‌اي شرافتمندانه را آغاز كرده‌ايد.متن نامه حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به اين شرح است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحيم

اين نامه را به جواناني مي‌نويسم كه وجدان بيدارشان آنها را به دفاع از كودكان و زنان مظلوم غزّه برانگيخته است.جوانان عزيز دانشجو در ايالات متّحده امريكا! اين، پيام همدلي و همبستگي ما با شماست. شما اكنون در طرف درست تاريخ - كه در حال ورق خوردن است - ايستاده‌ايد. شما اكنون بخشي از جبهه مقاومت را تشكيل داده‌ايد و در زير فشارِ بي‌رحمانه دولت‌تان - كه آشكارا از رژيم غاصب و بي‌رحم صهيونيست دفاع مي‌كند - مبارزه‌اي شرافتمندانه را آغاز كرده‌ايد. جبهه بزرگ مقاومت در نقطه‌اي دور، با همين ادراك و احساسات امروز شما، سال‌هاست مبارزه مي‌كند. هدف اين مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشكاري است كه يك شبكه تروريست و بي‌رحم به نام «صهيونيست‌ها»، از سال‌ها پيش بر ملّت فلسطين وارد ساخته و پس از تصرّف كشورشان، آنها را زير سخت‌ترين فشارها و شكنجه‌ها گذاشته است. نسل‌كشي امروز رژيم آپارتايد صهيونيست، ادامه رفتار به ‌شدت ظالمانه در ده‌ها سال گذشته است.فلسطين يك سرزمين مستقل است با ملّتي متشكل از مسلمان و مسيحي و يهودي و با سابقه تاريخي طولاني. سرمايه‌داران شبكه صهيونيستي پس از جنگ جهاني، با كمك دولت انگليس، چند هزار تروريست را به تدريج وارد اين سرزمين كردند؛ به شهرها و روستاهاي آن هجوم بردند؛ ده‌ها هزار نفر را كشتند يا به كشورهاي همسايه راندند؛ خانه‌ها و بازارها و مزرعه‌ها را از دست آنان بيرون كشيدند و در سرزمين غصب‌ شده فلسطين، دولتي به نام اسراييل تشكيل دادند.بزرگ‌ترين حامي اين رژيم غاصب، پس از نخستين كمك‌هاي انگليسي، دولت ايالات متّحده امريكاست كه پشتيباني‌هاي سياسي و اقتصادي و تسليحاتي از آن رژيم را يكسره ادامه داده و حتّي با بي‌احتياطي غيرقابل بخشش، راه براي توليد سلاح هسته‌اي را به روي او گشوده و به او در اين راه كمك كرده است.

رژيم صهيونيست از روز اوّل، سياست «مشت آهنين» را در برابر مردم بي‌دفاع فلسطين به كار گرفت و بي‌اعتنا به همه ارزش‌هاي وجداني و انساني و ديني، روزبه‌روز بر بي‌رحمي و ترور و سركوبگري افزود.دولت امريكا و شركايش، حتّي از يك اخم در برابر اين تروريسم دولتي و ظلم مستمر، دريغ كردند. امروز هم برخي اظهارات دولت ايالات متّحده در قبال جنايت هولناك غزّه بيش از آنچه واقعي باشد، رياكارانه است.«جبهه مقاومت» از دل اين فضاي تاريك و يأس‌آلود سر برآورد و تشكيل دولت «جمهوري اسلامي» در ايران، آن را گسترش و توانايي داد.سردمداران صهيونيسم بين‌المللي كه بيشترين بنگاه‌هاي رسانه‌اي در امريكا و اروپا متعلّق به آنها يا زير نفوذ پول و رشوه آنهاست، اين مقاومتِ انساني و شجاعانه را تروريسم معرّفي كردند! آيا ملّتي كه در سرزمين متعلّق به خود در برابر جنايت‌هاي اشغالگران صهيونيست از خود دفاع مي‌كند، تروريست است؟ و آيا كمك انساني به اين ملّت و تقويت بازوان او كمك به تروريسم به شمار مي‌رود؟سردمداران سلطه قهرآميز جهاني، حتّي به مفاهيم بشري هم رحم نمي‌كنند. رژيم تروريست و بي‌رحم اسراييل را دفاع‌كننده از خود وانمود مي‌كنند و مقاومت فلسطين را كه از آزادي و امنيت و حقّ تعيين سرنوشت خود دفاع مي‌كند، «تروريست» مي‌نامند!

من مي‌خواهم به شما اطمينان دهم كه امروز وضعيت در حال تغيير است. سرنوشت ديگري در انتظار منطقه حسّاس غرب آسياست. بسياري از وجدان‌ها در مقياس جهاني بيدار شده و حقيقت در حال آشكار شدن است. جبهه مقاومت هم نيرومند شده و نيرومندتر خواهد شد. تاريخ هم در حال ورق خوردن است. جز شما دانشجويانِ ده‌ها دانشگاه در ايالات متّحده، در كشورهاي ديگر هم دانشگاه‌ها و مردم به پا خاسته‌اند. همراهي و پشتيباني استادان دانشگاه از شما دانشجويان حادثه مهم و اثرگذاري است. اين مي‌تواند در قبال شدّت عمل پليسي دولت و فشارهايي كه بر شما وارد مي‌كنند، تا اندازه‌اي آرامش‌بخش باشد. من نيز با شما جوانان احساس همدردي مي‌كنم و ايستادگي شما را ارج مي‌نهم.

درس قرآن به ما مسلمانان و به همه مردم جهان، ايستادگي در راه حق است: فاستقِم كما اُمِرت؛ (۱) و درس قرآن درباره ارتباطات بشري اين است: نه ستم كنيد و نه زير بار ستم برويد: لا تظلِمون و لا تُظلمون. (۲) جبهه مقاومت با فراگيري و عمل به اين دستورها و صدها نظاير آن به پيش مي‌رود و به پيروزي خواهد رسيد؛ باذن‌الله.توصيه مي‌كنم با قرآن آشنا شويد.

سيدعلي خامنه‌اي 5/۳/1403

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
لاریجانی به صحنه آمد ایران خواهد ماند هر چه عقب بنشينيم طرف مقابل جلو مي‌آيد ‌منوط كردن سياست از صندوق‌ رأي چه مي‌خواهيم؛ ما و دموكراسي چرا تيم رسانه‌اي ايران بازداشت شده است مردم و روشنفكران(۱) خاتمی؛ اندیشه‌ای که لبخند می‌زد توافق ملي لحظه پيروزي وقتی «بازدم هنرمند» اثر هنری می شود! همه چالش‌هاي بنيامين نتانياهو احترام به استاد چرخه اقتصادي قطع درخت در تهران بايد از بين برود لذت پشت پا زدن به یقین‌های سترون غوطه‌ در اقيانوس زرد غربي چيزهاي دردناك پس‌لرزه‌های محاکمه تاریخی امریکا کارگردانان مشهور برای ساخت فیلم درخواست نمی دهند اثرات كاهش ارزش پول ملي در تابستان مشخص مي‌شود درخت‌کُشی در تهران از قیطریه تا ستارخان خطر توقف صادرات با شرايط جديد ثبت سفارش كالا قتل زني ۷۵ ساله به دست پرستار خانه ‌منوط كردن سياست مردم و روشنفكران(۱) از صندوق‌ رأي چه مي‌خواهيم ما و دموكراسي خاتمی اندیشه‌ای که لبخند می‌زد توافق ملي لحظه پيروزي
کارتون
کارتون