• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۷ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5776 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۲ خرداد

جنايت به خاطر اختلافات مالي

رييس پليس آگاهي تهران: در پي يك درگيري دو نفر از دوستان مقتول او را با چاقو به قتل رساندند و جسد را در جاده ساوه دفن كردند

رييس پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري 2 مرد كه دوست خود را در بزرگراه شهيد همت به ‌قتل رسانده بودند، خبر داد.
علي وليپورگودرزي در تشريح جزييات اين خبر گفت: «به دنبال اعلام فقداني مرد جواني به‌ هويت معلوم به پليس آگاهي تهران بزرگ، رسيدگي به موضوع در دستوركار كارآگاهان قرار گرفت و تيم جنايي در نخستين گام از پزشكي قانوني و بيمارستان‌هاي تهران استعلام گرفتند، اما ردي از اين فرد پيدا نشد.» 
او گفت: «از سوي ديگر بررسي‌ها نشان‌ داد مرد گمشده پس از اينكه خانه را ترك كرده به ديدار دو نفر از دوستانش رفته است. اقدامات اطلاعاتي نيز حكايت از آن داشت كه اين فرد از چند ماه قبل با دو نفر از دوستانش اختلاف مالي پيدا كرده است. موضوعي كه سبب شد تا كارآگاهان دو مرد جوان را به عنوان مظنونان اين پرونده دستگير و به مقر انتظامي منتقل كنند.»
رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه دو مرد جوان در جريان تحقيقات ابتدايي منكر هرگونه درگيري با فرد مفقودي شدند، گفت: «در ادامه و در جريان بازجويي‌هاي فني دو متهم پس از مشاهده مدارك موجود داخل پرونده؛ چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشته و از يك جنايت هولناك در اواسط ارديبهشت ماه پرده برداشتند.» 
وليپورگودرزي با اشاره به اعترافات دو متهم گفت: «يكي از متهمان در جريان بازجويي‌ها گفت كه فرد مفقودي از دوستان‌شان بود كه چند ماه گذشته با كارت عابربانك او خريدي انجام داد، اما پول را بازنگردانده بودند. همين موضوع نيز سبب بروز اختلاف مالي ميان آنان شده، اما با اين وجود ارتباط دوستي بين آنان دچار مشكل نشده بود. آنها در شب حادثه نيز با اين فرد قرار ملاقات داشته و در يك دورهمي اقدام به مصرف مشروبات الكلي كرده بودند. پس از آن سوار ماشين شدند كه در محدوده بزرگراه شهيد همت، مقتول ناگهان بحث پول را پيش كشيده و به همين دليل مشاجره ميان آنان بالا گرفت.» 
او با اشاره به ادامه اعترافات متهمان گفت: «در ميانه اين بحث مقتول به سمت دو نفر ديگر چاقو كشيده كه در جريان اين درگيري، دو متهم نيز براي دفاع از خودشان با چاقو ضرباتي را به او وارد كردند كه اين موضوع منجر به مرگ مقتول شد. اين افراد مدعي شدند كه پس از ارتكاب جنايت خيلي ترسيده بودند و به همين دليل به يكي از روستاهاي مأمونيه واقع در نزديكي جاده ساوه رفته و جسد را دفن كرده‌اند.» 
رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با بيان اينكه دو متهم از اقدام خود ابراز پشيماني كردند، گفت: «پس از اين اعترافات هولناك، تيم تشخيص هويت پليس آگاهي، متخصصان پزشكي قانوني و كارآگاهان به‌ همراه متهمان راهي شهرستان مأمونيه شدند و پس از ساعت‌ها تجسس جسد مرد گمشده را كشف كردند. جسد براي معاينات دقيق‌تر به پزشكي قانوني منتقل شد و متهمان نيز براي كشف ابعاد پنهان پرونده در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.» 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون