• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5783 -
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۰ خرداد

گشت‌و‌گذاري در هواي مه‌آلود

تازه‌ترين كتاب كاظم سادات‌اشكوري، شاعر، پژوهشگر و مترجم ادبي با عنوان «گشت‌وگذاري در هواي مه‌آلود» منتشر شد.  اين كتاب نخستين كتاب از مجموعه‌ «سپهر گفت‌وگو»ي انتشارات بامداد نو است كه در ۱۳۲ صفحه‌ رقعي و بهاي ۸۰ هزار تومان راهي بازار كتاب شده است.
در معرفي كتاب آمده است: «اين كتاب كه دربرگيرنده‌ گفت‌وگوهاي سادات‌اشكوري درباره‌ شعر خود و شعر و شاعران امروز ايران است، در نخستين كتاب از مجموعه‌ «سپهر گفت‌وگو»ي انتشارات بامداد نو منتشر شده و همگي در چند دهه‌ اخير در مطبوعات كشور چاپ و منتشر شده‌اند. گفت‌وگو با سردبير مجله‌ «آرمان»، گفت‌وگو با سردبير مجله‌ «روزگار وصل»، جمشيد مهربان، مهري شاه‌حسيني، شهاب عطايي، سردبير محمدرضا مديحي و عزيز عيسي‌پور، هفت گفت‌وگوي اين كتاب را تشكيل مي‌دهند.»
كاظم سادات‌اشكوري در بخشي از يادداشت كوتاه ابتداي كتاب آورده است: «در اين باره پيش از اينها، به‌ويژه در يادداشت‌ها و پيش‌گفتارهاي مجموعه‌هاي شعرم و هم در مقاله‌هايم طرح نظر كرده‌ام. از اين‌رو، به‌ گمانم، ديگر نيازي نيست آن حرف‌ها را تكرار كنم. تنها اشاره مي‌كنم كه آنچه در اين گفت‌وگوها آمده، به ‌قول معروف، وحي منزل نيست و مي‌توان در رد آنها، البته مستدل، سخن گفت و هم، اگر لازم باشد، در تاييد آنها. هر كس كه تجربه‌اي مي‌اندوزد، بي‌گمان داراي انديشه‌اي است قوام‌ گرفته از آنچه ديده و خوانده است. چه بسا آنچه او مي‌گويد با گفتار ديگري يا ديگران مغاير باشد. به‌گمانم، در هر بحثي، حتي بحث‌هاي نظري، جاي چون و چرا هست و آنچه مي‌ماند، نظرِ صاحب‌نظر است نه هر كسِ ديگر.»
اين انتشارات، در سال گذشته (۱۴۰۲) نيز براي نخستين‌بار، برگزيده‌اي از غزل‌ها و قطعه‌هاي كاظم سادات‌اشكوري را با نام «زمزمه جويبار»، راهي بازار كتاب كرده است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون