• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5790 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۹ خرداد

یک سده معماری، ده عمارت تهران

کتاب «یک سده معماری، ده عمارت تهران» رونمایی می‌شود. این اثر منتخبی از معرفی بناهای عمومی صدساله اخیر کلانشهر تهران است. رونمایی از این اثر در مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد با حضور نگار منصوری (مؤلف)، اسکندر مختاری (چهره ماندگار میراث فرهنگی و پژوهشگر مطالعات معماری)، کاوه بذرافکن (معمار و پژوهشگر معماری)، رضا فیضی (پژوهشگر حفاظت معماری) و مجید کاشانی (طراح و گرافیست) برگزار می‌شود.
این کتاب به معرفی و تحلیل ۱۰ اثر منتخب از بناهای عمومی صدساله اخیر کلانشهر تهران، به منظور درک بهتر جریان فکری و نگرش غالب در فرآیند طراحی، معماری و جمع‌بندی تجارت حاصل از آن می‌پردازد.
دستیابی به شناخت، خوانش و تفسیر جدیدی از بناهای صدساله اخیر شهر تهران با جهت‌گیری تجربه فضایی و رهیافت پدیدارشناسی برای باز ترسیم فضاهای مبتنی بر واقعیت‌های عینی هدف غایی پژوهش پیش رو  است.
همچنین این نوشتار به «واکاوی تجربه‌ فضایی در شناخت بناهای عمومی معاصر و امروز تهران» با هدف فهم تجربه حضور در بنا یا مجموعه، بر اساس نظریات برخی صاحب‌نظران، بهره‌برداران و طراحان می‌پردازد.
این رونمایی چهارشنبه ۳۰ خرداد، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در طبقه دوم موزه هنرهای زیبا در  مجموعه فرهنگی- تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون