• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5791 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۳۰ خرداد

بهتاش فريبا در گفت‌وگو با «اعتماد»:

وريا كاپيتان استقلال بوده؛ غلط است كه بگويند درباره اين تيم حرفي نزند

بازيكني‌كه دلش با مربي يا تيم نباشد بهتر است برود

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد» تكليف نيمكت فني استقلال هنوز مشخص نيست و جواد نكونام براي ادامه همكاري در اين تيم موافقان و‌مخالفاني دارد كه اظهارنظرهاي اين دو دسته را هم به‌طور حتم خوانده يا شنيده‌ايد. اين‌بار با بهتاش فريبا تماس گرفتيم تا نظر وي كه يكي از موافقان ادامه همكاري‌ استقلال با نكونام است را در خصوص وضعيت اين تيم بدانيم. در ادامه ماحصل گپ و گفت خبرنگار «اعتماد» با يكي از پيشكسوتان‌ قديمي استقلال را مي‌خوانيد.

 

چه خبر از استقلال؟

خبر جديدي كه ندارم و نمي‌دانم اصلا چه اتفاقي در حال رخ دادن است اما ديروز قرار بود جلسه‌اي برگزار شود كه تكليف خيلي چيزها مشخص شود اما از درون‌خبري ندارم! اينها اخباري است كه از بيرون مي‌شنويم.

نظر شما درباره ادامه كار يا قطع همكاري استقلال با نكونام چيست؟

ما كه دل‌مان مي‌خواهد جواد بماند. ديگر الان چه كسي را مي‌خواهيم بياوريم؟ بايد به جواد وقت بدهند. امسال كه همه‌چيز خوب و‌ منظم است كار از اول دست جواد باشد و نفراتي كه مي‌خواهد را بگيرد، هلدينگ هم كه كمك مي‌كند. تنشي هم كه نيست، اردوي پيش فصل هم كه هست. پارسال اينها را نداشتيم. با در نظر گرفتن تمام‌جوانب از نظر من جواد خوب نتيجه گرفته است. امسال با تفكرات خودش مي‌تواند بازيكن بگيرد و عيار اصلي‌اش مشخص مي‌شود.

در صورتي كه مديران‌استقلال با نكونام‌ به تفاهم نرسند گزينه بعد هدايت اين تيم‌خارجي باشد بهتر است يا داخلي؟

اصلا به غير از جواد به گزينه ديگري فكر نمي‌كنم!

شما در طول فصل هم از نكونام‌ حمايت مي‌كرديد.

بحث جواد نيست. نفري كه سرمربي استقلال مي‌شود حالا قلعه‌نويي، شفر، فرهاد يا هرمربي ديگري باشد به خاطر تيم‌خودم‌هميشه حمايت كردم. هيچ استقلالي از من نشنيده كه‌درباره تيم‌خودم بد بگويم. هركي بيايد به خاطر نفر نيست به خاطر تيمم حمايت كردم هركسي هم بيايد حمايت مي‌كنم.

فكر مي‌كنيد‌ در چه پست‌هاي نياز به جذب بازيكن است؟

مهم‌ترين‌مساله اين‌است كه اول كادرفني بماند و‌ بعد تصميم‌گرفته‌ شود كه چه‌ نفراتي را لازم‌ دارند. اما نظر شخصي من اين‌ است كه استقلال يك دفاع وسط مي‌خواهد و يك پلي ميكر و وينگر و يك سانترفوروارد. در بقيه پست‌ها خوب‌هستيم‌ يعني هم گلرهاي خوبي داريم و هم چپ و راست و در قلب دفاع‌ هم فقط يك بازيكن مي‌خواهيم. حالا بستگي دارد ببينيم‌چه كسي‌مي‌رود. اگر‌مثلا جعفر سلماني برود طبيعتا بايد يك دفاع چپ ديگر جذب كنيم. يا اگر يامگا نتواند بازي كند بايد يك دفاع راست بگيريم. پس همه اينها به ليست خروجي بستگي دارد. اما آنچه كه خيلي مهم است ما قطعا به وينگر رونده و پلي ميكر و سانتر فوروارد نياز داريم.

وضعيت مصدوميت‌يامگا نامشخص است. باشگاه استقلال با او برخورد مناسب يا حرفه‌اي دارد ؟


از طرف باشگاه استقلال روي يامگا هيچ پالس منفي نبوده و دوتا دليل اصلي داريم! اول اينكه يامگا به لحاظ فني كمك زيادي كرده و كادرفني‌و هواداران از او راضي هستند و دوم اينكه خود يامگا از بس آدم باشخصيت و باكلاسي هست كه واقعا حيف است چنين شخصيت‌ها از باشگاه ما جدا شوند. بايد شرايط را طوري پيش ببرند كه يامگا و بلانكو و ماشاريپوف را حفظ كنند. چون به غير از مسائل فني، شخصيت باشگاه هم بسيار مهم است. از اينها يك خط مصاحبه بد نداشتيم با اينكه‌پارسال در آن‌اوايل‌پول خودشان را به موقع نمي‌گرفتند اما هيچ‌ شكايتي نبود.

از گوشه و كنار شنيده مي‌شود بعضي از بازيكنان گفتند در صورت حضور نكونام در تيم نمي‌مانند! در اين مورد هم‌صحبتي داريد؟

اگر خبر موثقي نباشد درباره‌اش نبايد حرف زد. چون اصولا سعي كردم اگر حرفي زدم منطقي پشت صحبت‌هايم باشد. اما در حالت كلي بگويم بازيكن نمي‌تواند مربي تعيين كند. باشگاه مربي را تعيين مي‌كند و بازيكن هم بايد تمكين كند اصلا غير از اين نبايد باشد. هر بازيكني در هر اندازه‌اي با هرسرمربي نخواهد كاركند بهتر است كه از اين تيم‌ جدا شود. در استقلال آنقدر بازيكن بزرگ بوده كه فوتبال‌شان‌تمام شده يا رفتند لژيونر شدند اما استقلال سرجاي خودش مانده و شخصيت باشگاهي خودش را حفظ كرده است. البته اگر اين خبر موثق بود كه يك جور ديگر حرف مي‌زدم! الان‌چون موثق نيست به‌طور كلي عرض كردم. بازيكن در هر اندازه‌اي وقتي دلش با تيم يا مربي نباشد بهتر است كه برود براي اينكه تيم را دچار مشكل مي‌كند.

اميرحسين صادقي در يك مصاحبه‌اي گفته‌ وريا غفوري نبايد درباره‌ نكونام‌صحبتي كند! در اين باره نظر شما چيست؟

من‌درباره‌ اظهارات‌بچه‌ها درباره استقلال نمي‌توانم‌حرفي بزنم هركسي صحبت‌هاي شخصي خودش را مطرح مي‌كند.من بايد به‌گفته‌هاي تمام آنهايي كه صحبت مي‌كنند ‌احترام ‌بگذارم. اما در كل بايد بگويم‌ وريا غفوري كاپيتان اين تيم‌بوده و اينكه‌ نتواند‌درباره باشگاهش صحبت كند يك‌چيز غلطي است! نظر شخصي خودش را گفته. ‌آدم‌هاي ديگر هم نظر شخصي خودشان را مي‌گويند و ‌‌نظر همه آدم‌ها‌ محترم‌ است. آن‌هواداران‌ هستند‌كه‌متوجه‌مي‌شوند چطور بايد ‌شخصيت‌ باشگاه‌مان را حفظ كنيم.

استقلال بايد براي فصل بعد چه كار انجام دهد تا قهرمان شود؟

در هرباشگاهي شرح وظايف وجود دارد و هركسي بايد‌كار خودش را انجام‌دهد.مدير و كادرفني به درستي كار خودشان را انجام‌دهند و بازيكنان ‌هم بيايند بازي خودشان را انجام دهند. اين يك عرف در همه جاي دنيا است. اگر قرار باشد هركسي‌در كار ديگري دخالت كند ‌نتيجه مي‌شود همان‌گرفتاري اول فصل ما. جالب اينكه آمار نتايج در ۵ هفته اول را ببينيد بعد از آن با تعامل و تا هفته آخر نتايج آن زمان را هم ببينيد. ببينيد داشتن آرامش چقدر به تيم كمك مي‌كند. وقتي تعامل نباشد با بهترين مربي و بازيكن هم تيم دچار مشكل مي‌شود.

صحبت پاياني؟

اميدوارم‌هرچه زودتر تكليف مشخص شود كه هركسي كار خودش را انجام‌دهد چون‌داريم‌عقب ميفتيم. يك مطلب ديگر هم‌لازم‌است بگويم؛ از هدلدينگ خواهش مي‌كنم‌ در نقاط مديريتي و حساس بين خودش و پيشكسوت و هوادار فاصله ايجاد نكند. يعني در پست‌هاي حساس و مهم نفراتي گمارده‌ شوند كه حتما استقلالي باشند. در استقلال اين همه‌ آدم بزرگ و تحصيلكرده و باشخصيت وجود دارد و نمي‌شود برويم‌ سراغ فردي كه خيلي با اين تيم‌ سنخيت ندارد را بياوريم. قطعا بايد از استقلالي‌هاي بزرگ استفاده كنند ‌منهاي من كه خودم را بزرگ‌ نمي‌دانم و سال‌هاست كار اجرايي را قبول نمي‌كنم.يعني اين حرف‌ها را براي خودم‌نمي‌گويم. فاصله ايجاد نكنند تا براي هواداران حساسيت ايجاد نشود.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون