• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5795 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۴ تير

مسعود پزشکیان در گردهمایی بزرگ هوادارانش به مردم ایران قول داد

صدای « بی‌صدایان» می‌شوم

گروه سياسي|عصر ديروز همايش حاميان مسعود پزشكيان در ورزشگاه شهيد شيرودي تهران برگزار شد. مسعود پزشكيان به همراه خانواده و چهره‌هاي فرهنگي و سياسي در جمع هواداران خود حاضر شد و با آنها گفت‌وگو كرد. حاضران در اين همايش شعار «پزشكيان زنده باد؛ خاتمي پاينده باد» سر دادند و خواستار تغيير قطار مديريت و برنامه‌ريزي كشور شدند. به گزارش «اعتماد» از اين مراسم رسول خطيبي و بهنام محمودي از ورزشكاران و همچنين علي شريفي زارچي رييس كميته علمي المپياد جهاني كامپيوتر در سخناني حمايت خود از مسعود پزشكيان را اعلام كردند. قبل از آغاز مراسم بسياري از خيابان‌ها و بزرگراه‌هاي منتهي به ورزشگاه شيرودي تهران با ازدحام جمعيت مشتاق حضور در مراسم و ترافيك بالا مواجه شدند. مردم مشتاق از طيف‌ها و طبقات مختلف خود را به ورزشگاه شيرودي رسانده بودند تا ضمن ملاقات با پزشكيان تصويري از همه احتمالات دولت آينده در ذهن خود تصويرسازي كنند. در ميان جمعيت برخي از حاضران تصاويري از ميرحسين موسوي، مهدي كروبي و محمد خاتمي را حمل كرده و از پزشكيان درخواست مي‌كردند كه همه توان خود را براي پايان حصر به كار بگيرد. مسعود پزشكيان در بخشي از صحبت‌هايش تأكيد كرد: بايد سد تحريم را بشكنيم و كاسبان تحريم و كساني را كه از اين تحريم‌ها هزاران ميليارد پول درآمد دارند ولي كسي از آنها خبر ندارد، نااميد كنيم. او در گردهمايي انتخاباتي ستاد استان تهران خود كه در سالن شهيد افراسيابي ورزشگاه شهيد شيرودي تهران برگزار شد، اظهار كرد: من به عنوان يك فرد ايراني معمولي در حضور مردم قول مي‌دهم كه صداي كساني باشم كه كسي صداي آنها را نمي‌شنود، قول مي‌دهم كه اجازه ندهم دانشجويان و اساتيد را از دانشگاه‌ها بدون دليل بيرون كنند و همچنين قول مي‌دهم جلوي رفتارهاي غيرمنصفانه با دختران و زنان در خيابان‌ها را بگيرم.  اين نامزد اصلاح‌طلب انتخابات رياست‌جمهوري با بيان اينكه «من صادقانه صحبت مي‌كنم» عنوان كرد: من قبل از اينكه نامزد رياست‌جمهوري شوم، زماني كه نماينده بودم اگر كسي در حق يك ايراني مشكلي ايجاد مي‌كرد، پشت تريبون از او دفاع مي‌كردم؛ من در زندگي‌ام هميشه در كنار مردم و نماينده مردم بودم و اگر اين مردم به من راي بدهند، قطعاً كنار آنها خواهم بود؛ صادقانه قول مي‌دهم كه هيچ‌وقت به مردم دروغ نگويم و حق آنها را قرباني سياست‌ها و جناح بازي‌ها نكنم و تمام توان و قدرتم را در استخدام خدمت به مردم عزيز ايران در سرتاسر كشور بگيرم. پزشكيان گفت: امروز در جامعه تبعيض و بي عدالتي است و تا زماني كه اين تبعيض و بي عدالتي در جامعه جود داشته باشد، سرمايه اجتماعي نخواهيم داشت. ما از جوانان‌مان پشتيباني خواهيم كرد و بايد براي آنها آينده روشن بسازيم. ما بايد سد تحريم را بشكنيم و كاسبان تحريم و كساني را كه از اين تحريم‌ها هزاران ميليارد پول درآمد دارند ولي كسي از آنها خبر ندارد، نااميد كنيم؛ ما با پشتيباني‌ مردم در مقابل اينها خواهيم ايستاد. مردم جواب كساني را كه ادعا مي‌كنند «نخواهيم گذاشت رييس‌جمهور شوي» خواهند داد و اگر مردم در صحنه باشند كساني را كه با تماميت خواهي تا حالا هر كسي را كه دل‌شان مي‌خواست حذف مي‌كردند ديگر نخواهند توانست از اين كارها انجام دهند.
چهره‌هاي اصلاح‌طلب چه گفتند؟
محمدرضا خاتمي از فعالان سياسي اصلاح‌طلب كه ديگر سخنران اين گردهمايي بود، با بيان اينكه «امروز در جمع ما و همه جمع‌هاي اينچنيني يك وجه اشتراك وجود دارد و آن نگراني براي ايران و آينده فرزندان اين مرز و بوم است» اظهار كرد: ايران ما امروز حال خوشي ندارد و اين ايران، ايران ما نيست، ايران ما ايران بدون فقر، فساد، دروغ و كينه است و ايران ما ايران عدالت و آباداني است. مردم ما امروز در وضعيتي به سر مي‌برند كه بسيار نگران‌كننده و تاسفبار است؛ به ويژه اينكه امروز زنان ما در فشار مضاعف هستند.
وي افزود: ما امروز در شرايطي هستيم كه بايد در انتخابات شركت كنيم؛ ما در هر انتخاباتي شركت نمي‌كنيم بلكه در انتخاباتي شركت مي‌كنيم كه حداقل شرايط براي تغيير و تحول وجود داشته باشد و اينك آن زمان است؛ ما براي ايران و مردمي راي مي‌دهيم كه در شرايط سخت هستند؛ ما براي جواناني راي مي‌دهيم كه امروز آرزو و اميدي در اين كشور ندارند و به فكر مهاجرت هستند ما براي كودكان كار و زنان بي سرپرست و بدسرپرست و بهبود محيط زيست راي مي‌دهيم؛ ما امروز به نام خدا و براي ايران به مسعود پزشكيان راي مي‌دهيم. پس از او نوبت به محسن هاشمي رفسنجاني از اعضاي حزب كارگزاران سازندگي رسيد كه در اين گردهمايي صحبت كند. او با بيان اينكه «مردم ايران به دنبال ايراني آباد، آزاد و با رفاه در شأن خود هستند و براي عزت ايران، مردم ايران و اسلام انقلاب كردند»، اظهار كرد: در سال‌هاي اخير در شرايطي قرار گرفتيم كه هر ساله سفره مردم دچار كمبود شده و در سطحي قرار گرفته كه متاسفانه فقر در كشور در حال فراگيري است. وي با تأكيد بر اينكه شرايط كشور احتياج به تغيير و تحول جدي دارد، گفت: در مناظره‌ها ديدم يك كانديدا قول طلا و ديگري سعي مي‌كند زمين تقسيم كند، ولي آقاي پزشكيان قولي كه نتواند انجام دهد، از دهانش در نيامده است؛ او آمده كه ابتدا راي مردم را به دست آورد و با همت و پشتوانه مردم مطالبات آنها را با نظام و حاكميت و مسوولان ارشد در ميان بگذارد و بتواند با جلب اعتماد آنها كشور را نجات دهد. اين فعال سياسي تاكيد كرد: با راي مردم به پزشكيان يك پيام جدي به صورت رفراندوم به حاكميت داده مي‌شود كه خواهان تغيير جدي در سياست‌هاي كلي كشور هستند. آقاي خاتمي تصميم گرفتند در اين انتخابات با جديت شركت و از پزشكيان حمايت كنند و اميدوارم كه شاهد پيروزي آقاي پزشكيان باشيم. 
همچنين محمد شريعتمداري از وزراي دولت اصلاحات در اين گردهمايي با بيان اينكه «دكتر پزشكيان ثابت كرده كه يك رزمنده بزرگ است»، اظهار كرد: صلابت، استواري، صبر و متانت شاخصه پزشكيان است؛ پزشكيان صداي ملت ايران است و آمده است بر فساد سيستمي حاكم بر كاسبان تحريم خط بطلان بكشد. پزشكيان آمده كه حريم خصوصي ملت ايران محفوظ بماند و قسم ياد كرده كه به ملت ايران وفادار بماند. او مرد خِرد است و مردي است كه بيش از ما مي‌داند اما مي‌گويد كار را به متخصص واگذار كنيد. معصومه ابتكار فعال سياسي اصلاح‌طلب نيز در اين گردهمايي اظهار كرد: من با افتخار به عنوان عضو دولت دكتر خاتمي در دولت هشتم شهادت مي‌دهم كه دكتر پزشكيان يكي از موفق‌ترين و پاكدست‌ترين مديران جمهوري اسلامي و شايسته رياست‌جمهوري است. دكتر پزشكيان صداي معترضان و دختراني است كه آسيب ديدند و همچنين جوانان است و روز جمعه همه براي راي به او مي‌آييم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون