• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۰ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5796 -
  • ۱۴۰۳ چهارشنبه ۶ تير

ايراني‌ها در جشن ۱۰كيلومتري شادپيمايي كردند

ميهماني غدير با طعم انتخابات

ايسنا|مردم تهران همزمان با بسياري از شهرهاي كشور براي راهپيمايي غدير راهي خيابان‌هاي تهران شدند. بر اين اساس، سومين سال مهموني ۱۰ كيلومتري غدير در تهران، در حالي برگزار شد كه شهرهاي مختلف ايران نيز به صورت توامان اين‌جنش را برگزار كردند. از ساعات اوليه صبح ديروز موكب‌داران در طول مسير راهپيمايي مستقر شده و تمامي موكب‌ها تا پيش از آغاز اين جشن بزرگ آماده خدمات‌رساني به مردم شدند.  در اين مسير علاوه بر موكب‌هاي پذيرايي، موكب‌هاي فرهنگي نيز فعاليت‌هايي در راستاي تبيين واقعه غدير داشتند كه هر كدام به نحوي براي مردم با استفاده از ابزارهاي مختلف به چگونگي شكل‌گيري واقعه غدير پرداختند. 

از ابتداي مسير پل چوبي شهربازي‌هاي مخصوص كودكان تا ميدان آزادي مستقر شد، طبق اعلام قبلي اين شهربازي در حدود ۱۰ كيلومتر بود كه با استقبال از سوي كودكان همراه شد. همچنين در طول مسير تابلوهاي يادمان شهداي خدمت آذين‌بندي شد. 

بر اساس اعلام برگزار كنندگان امسال اين جشن علاوه بر تهران در شهرهاي مختلف و چند كشور جهان برگزار مي‌شود. همچنين در مسير اين جشن و ۲۰ نقطه پايتخت، مراسم نورافشاني همزمان با اين روز بزرگ صورت مي‌گيرد. از اتفاقات خوب امسال حضور پرشمار پاكبانان و جمع‌آوري زباله‌ها و همچنين نصب پرشمار پلاستيك‌هاي زباله براي شهروندان است. در شرايطي كه مردم فلسطين اين روزها شرايط نامناسبي دارند، پويش نذر اسباب‌بازي براي كودكان غزه نيز در ميدان‌امام حسين (ع) برقرار بود و طبق وعده قبلي كشتي براي جمع‌آوري عروسك‌ها و اسباب‌بازي‌ها تعبيه و خانواده‌ها هداياي خود را در داخل آن قرار دادند. همچنين ميدان امام حسين (ع) صحنه اجراي برنامه‌هاي كودكانه با اجراي خاله نرگس از مجريان حوزه كودك بود.

 

تبليغات انتخابات در میهماني ۱۰ كيلومتري

از جمله تفاوت‌هاي اين دوره از میهماني ۱۰ كيلومتري غدير همزماني اين جشن با چهاردهمين انتخابات رياست‌جمهوري است.

همين موضوع نيز باعث شد كه‌ نامزدهاي مختلف انتخابات رياست‌جمهوري، علاوه بر پخش تراكت و تيزرهاي تبليغاتي در مسير، ستادهاي حضوري و پاسخگويي خود را نيز براي ترغيب مردم فعال كنند.

ستاد بعضي از نامزدها با پخش موسيقي در ميان شلوغي صدا و تراكم جمعيت حاضر، نظر مردم را به خود جلب كنند و تراكت و پوسترهاي خود از نامزد مدنظر را در ميان مردم پخش كردند.

علاوه بر اين، خبرنگاران و حساب‌هاي كاربري فضاي مجازي، از حضور برخي نامزدهاي انتخابات در جشن ۱۰ كيلومتري غدير در تهران خبر دادند.

از آنجا كه از زمان برگزاري جشن غدير تا اربعين شهداي خدمت، تنها چند روز فاصله است، بنرهاي مختلفي درباره شهادت سيدابراهيم رييسي، حسين اميرعبدالهيان و ساير همراهان ايشان در مسير شادپيمايي نصب شده است. علاوه بر بنرهاي نصب شده، موكب‌هاي مردمي زيادي نيز عكس‌هايي از رييس‌جمهور شهيد را نصب كرده‌اند.

در مسير، بخش‌هايي نيز به عنوان يادمان شهداي خدمت ايجاد شده است و در كنار آن، غرفه فرزندان شهداي دفاع مقدس و آزادگان جنگ تحميلي و... ديده مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون