• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5800 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير

ديدگاه كارشناسان مطرح فوتبال ايتاليا در مورد حذف آتزوري در گفت‌وگو با «اعتماد»:

ايتاليا مستحق شكست بود

دو مربي فوتبال در ايتاليا پيرامون حذف آتزوري از يورو اظهارات جالبي را مطرح كردند. يكي از آنها گفت: اين شكست بزرگ مي‌تواند زمينه‌ساز پيروزي‌هاي بزرگ در آينده باشد و ديگري به‌طور كامل ايده‌هاي اسپالتي را رد كرد. 
تيم فوتبال ايتاليا در چارچوب رقابت‌هاي يورو 2024 بعد از صعود سخت از گروه خود با 4 امتياز به عنوان تيم دوم در مرحله يك‌هشتم نهايي با سوييس تيم دوم گروه اول روبه‌رو شد. در حالي كه لوچيانو اسپالتي قول داده بود ايتالياي متفاوتي را در مرحله حذفي ببينيم اين تيم در بازي برابر شاگردان مورات ياكين عملكردي فاجعه‌بار به نمايش گذاشت و در نهايت با شكست دو بر صفر از گردونه رقابت‌ها كنار رفت.  حذف مدافع عنوان قهرماني از يورو ما را بر آن داشت با چند نفر از مربيان فوتبال ايتاليا كه به عنوان كارشناس در شبكه‌هاي معتبر اين كشور مشغول فعاليت هستند، صحبت كنيم.  بورتولو موتي، مربي سابق تيم‌هاي مطرح سري ‌آ كه هم‌اكنون در بازنشستگي به سر مي‌برد و بيشتر در حوزه تفسير فوتبال فعال است در مورد حذف تيم ملي ايتاليا در انتقاد از عدم ثبات در تركيب لاجوردي‌پوشان به روزنامه اعتماد گفت: «اسپالتي روي جوانسازي تيم كار كرد، اما چهار بازي با چهار تيم مختلف داشت.» اين مربي ادامه داد: « نوسان كم و زياد و شرايط بدني ضعيف بازيكنان از دلايل حذف ايتاليا بود. من بسيار نااميد و كمي عصباني هستم.»
اين مربي در واكنش به اينكه آيا مي‌توان به آينده اين تيم اميدوار بود، گفت: «بي‌خيال! همان‌طور كه مي‌گويند پيروزي‌هاي بزرگ از شكست‌هاي بزرگ به دست مي‌آيد. بايد براي آينده اميدوار باشيم.»
اما داميانو لونگي، بازيكن سابق سري ‌آ در تيم‌هايي نظير مودنا، رجينا و پسكارا كه هم‌اكنون به عنوان مربي مشغول به كار است در مورد دلايل حذف ايتاليا برابر سوييس به روزنامه اعتماد گفت: «ايتاليا بدون ايده و بازي كرد.» او با انتقاد از اسپالتي ادامه داد: «متاسفانه لوچيانو اسپالتي سرمربي تيم ملي نتوانست ذهنيت درستي به تيم ما بدهد.» او در پايان تاكيد كرد: «ايتاليا مستحق شكست بود!» البته روز گذشته خبر رسيد كه فدراسيون فوتبال ايتاليا تصميم گرفته است تا جام جهاني 2026 با اسپالتي ادامه همكاري دهد. خبري كه بين هواداران آتزوري و منتقدان بلواي زيادي به پا كرده است.  ايتاليا در سال‌هاي گذشته شرايط پرنوساني داشته است. گاهي در صعود به جام جهاني ناموفق بوده و از آن طرف قهرماني يورو را هم در كارنامه دارد. حال بايد ديد اسپالتي در آينده چه عملكردي از خود به جا خواهد گذاشت. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها