• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5800 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير

ما ز ياران‌ چشم ياري داشتيم/ خود غلط بود آنچه مي‌پنداشتيم!

بانك‌ها و هلدينگ؛ مالك پولدار يا تماشاگر حراف؟

به گزارش «اعتماد»، هفته‌هاست كه از پايان بازي‌هاي ليگ برتر مي‌گذرد، اما دو تيم پرسپوليس و استقلال در يك بلاتكليفي مايوس كننده به سر مي‌برند. در اواخر فصل گذشته وقتي وضعيت مالكيت سرخابي‌ها مشخص شد و قرمزها به چند بانك و آبي‌ها به هلدينگ خليج فارس واگذار شدند، هواداران اين دو تيم در آسمان‌ها سير مي‌كردند! چرا كه اين اميدواري در دل آنها به وجود آمد با جداسازي اين دوقلوهاي ‌به هم‌چسبيده هركدام با مالك‌هاي پول خرج كن رقابت مي‌گذارند تا پاي رونالدو و مسي را به تهران‌ بكشانند غافل از اينكه ريالي هزينه كردن در بانك‌ها و پتروشيمي هزار و يك داستان دارد! 
هواداران به قدري خوشبين بودند و به آينده اميدوار كه حتي يادشان رفت كه بانك‌هاي ملي و تجارت يا پارس جنوبي توان دو سال تيم‌داري در سطح اول فوتبال كشورمان را نداشتند و قرار نيست اتفاق خاصي براي تيم‌هاي‌ مطرح پايتخت هم رخ بدهد.
مديران پرسپوليس كه نتوانستند مربي موفق تيم كه سرخپوشان را به قهرماني رساند با چند صد هزار دلار بيشتر حفظ كنند، بعد از در بوق و كرنا كردن اين مساله كه دنبال جذب يك سرمربي بزرگ هستند با جذب يك مربي درجه دو اسپانيايي سر و ته قضيه را هم آوردند. 
البته وضعيت در استقلال بهتر‌ نيست! در آنجا سرمربي بازيكن‌ مي‌‌خواهد، هلدينگ از‌ جذب بازيكن ديگر مي‌گويد و فعلا سر عدم ‌جذب بازيكن جديد و عدم تمديد با بازيكناني كه قراردادشان تمام شده كورس گذاشته شده است!
در اين بين هواداران دو تيم ‌هم هاج و واج مانده دلخوش به روزهاي آتي هستند. روزهايي كه مثل برق و باد در حال سپري شدن هستند و خيلي زود فصل جديد و البته مسابقات ليگ‌ نخبگان آسيا آغاز مي‌شود و اين دو نماينده كشورمان بايد در رقابت‌هاي داخلي و آسيايي رقابت كنند. اما از مسابقات ليگ برتر كه بگذريم سوال اينجاست پرسپوليس و استقلال با كدام بضاعت مي‌خواهند در ليگ ‌نخبگان آسیا به ‌ميدان بروند؟
در كشورهاي عربي كه براي جذب ستاره‌هاي دانه درشت رقابت تنگاتنگي دارند تيم‌‌هاي پرطرفدار كشورمان چه دستي بالاتر از رقيبان تا بن دندان مسلح دارند؟ دل بستن به غيرت ايراني كافي است و ياراي مقاومت مقابل شوت‌هاي رونالدو و نيمار و ديگر ابرستاره‌هاي فوتبال دنيا را دارد يا باز هم بايد دست به دامان خدا و پيغمبر باشيم تا مبادا كيسه گل رقبا شويم و باعث آبروريزي؟
طي روزهاي آينده مشخص خواهد شد هلدينگ و بانك‌هايي كه قرار بود يار و ياور اين دو تيم باشند همين ر‌ويه منفعل و اعصاب خردكن را در پيش خواهند گرفت يا خودي نشان مي‌دهند و نگراني‌ ميليون‌ها هواداران اين د‌و تيم را از بين ‌خواهند برد‌. به باور ما كه نگاه طفل سرراهي به سرخابي‌ها از وزارت ورزش زير چتر ارگان دولتي ديگري قرار گرفته است و آش همان ‌آش است و كاسه همان كاسه!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها