• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5800 -
  • ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۱ تير

وزير پيشين نفت از «جليلي» شكايت كرد

بيژن زنگنه، وزير پيشين نفت از سعيد جليلي، نامزد رياست‌جمهوري، به‌دليل افترا و اهانت شكايت كرد. به گزارش ايلنا، پس از مطرح شدن پرونده كرسنت در مناظرات تلويزيوني و بحث‌هاي پيرامون آن، بيژن زنگنه از سعيد جليلي شكايت كرد. در متن اين شكايت آمده است:

 

دادستان محترم عمومي و انقلاب تهران

با عرض سلام و احترام - به استحضار مي‌رساند كه آقايان عليرضا زاكاني و سعيد جليلي در مناظره چهارم نامزدهاي رياست‌جمهوري كه در تاريخ ۴/۴/۱۴۰۳به‌طور مستقيم از صداوسيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد، افتراها و اهانت‌هايي را به اينجانب بيژن زنگنه به عنوان وزير وقت نفت در دولت‌هاي هفتم، هشتم، يازدهم و دوازدهم به شرح زير وارد و اكاذيبي را نشر كردند .

 

افتراها و اهانت‌هاي صورت گرفته:

۱- آقاي جليلي در زمان ۴۹: ۱۲: 1 تا 30: ۱۳: 1 مناظره چهارم اظهار داشتند:« در كرسنت فساد صورت گرفته و اموال كشور را به ثمن بخس فروخته‌اند و بعد فردي كه بايد متهم باشد دوباره به عنوان وزير نفت معرفي مي‌شود.» ۲- آقاي جليلي در زمان 28: ۴۸: 1 تا 11: ۵۰: 1 هـــمان مناظره بيان داشت: «امروز داريد از فساد بين دفاع مي‌كنيد. جاي متهم در دادگاه است نه اينكه بيايد در تلويزيون مناظره كند. اول برود محاكمه شود، حكمش را بگيرد . اگر قرار باشد هر متهمي را بياريم و در اختيارش تلويزيون قرار دهيم …البته ايشان هيچ وقت به من نگفته بيا مناظره … بگيد يك بار كه گفته باشد. وقتي ده‌ها ميليارد دلار براي چندين سال سرمايه كشور را به يغما مي‌دهند مگر شما مي‌توانيد نسبت به آن بي‌تفاوت باشيد. خود آقاي روحاني در زمان خاتمي نوشت وگفت اين مشكل دارد. شما مي‌گوييد اين هيچي. جواب بدهيد چرا اين فساد پيگيري نشد بله بنده با فساد مبارزه مي‌كنم.»

۳- آقاي زاكاني در زمان 45: ۱۹: 1 تا 30: ۲۰: 1 مناظره اظهار داشت: «خيانت بزرگ در كرسنت صورت گرفته است. كرسنت دست پخت آقاي خاتمي، روحاني و آقاي زنگنه است. »

۴- آقاي زاكاني در زمان 42: ۵۵: 1 تا 48: ۵۷: 1 همان مناظره بيان نمود« دوره آقاي خاتمي بزرگ‌ترين خيانت‌هاي نفتي به كشور شد. توتال، استات اويل و كرسنت. بايد معلوم شود چه كسي بايد سياهي بر چهره‌اش بنشيند. بنده مكرر گفته‌ام چه كساني خيانت كرده‌اند.۵۳ ميليارد دلار عدم‌النفع، دوونيم ميليارد خسارت اوليه و ۱۸ ميليارد طلب دوم. حاضرم با زنگنه و خاتمي و روحاني مناظره كنم تا بگويم چه جنايتي در اين كشور اتفاق افتاد.»

ملاحظه مي‌فرماييد كه آقاي جليلي به شرح بندهاي ۱ و ۲ يادشده بالا، اينجانب را به فساد بين و به يغما بردن ميلياردها دلار و آقاي زاكاني دربندهاي ۳ و ۴ پيش گفته، اينجانب وآقايان خاتمي و روحاني را به بزرگ‌ترين خيانت نفتي و ارتكاب جنايت متهم كردند ضمن آنكه نشر موارد از طريق رسانه ملي به دليل كذب بودن مصداق بارز نشر اكاذيب مي‌باشد. با توجه به اينكه افتراها و اظهارات خلاف واقع آقايان زاكاني و جليلي مبني بر وقوع فساد، خيانت بزرگ، فساد بين و يغما بردن ميلياردها دلار و رخ دادن جنايت در كشور، توسط اينجانب ذاتا واقع نشده است و فارغ از آن، اظهارات مزبور بدون اثبات و قطعي شدن در مراجع قضايي، مصداق افترا، اهانت، نشر اكاذيب و توهين به مقامات رسمي كشور مي‌باشد لذا حسب قانون مجازات اسلامي و قانون تفسيري مجلس شوراي اسلامي، عملي مجرمانه و موجب تعقيب كيفري و مجازات براي منتسب كننده اتهام مي‌باشد، بر اين اساس مستند به مواد ۶۰۹، ۶۹۷ و ۶۹۸ از كتاب پنجم قانون مجازات اسلامي، تقاضاي تعقيب كيفري نامبردگان را دارم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها