• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5801 -
  • ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۲ تير

جنايت در شرق تهران

پدري به دليل اعتياد فرزندش او را به قتل رساند

هفته گذشته مرگ مشكوك مرد جواني در خانه‌اي در شرق تهران به مركز فوريت‌هاي پليسي 110، گزارش داده شد كه با اعلام اين خبر تيمي از كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي راهي محل حادثه شدند و تحقيقات ابتدايي را آغاز كردند. تيم جنايي در خانه مورد نظر جسد مرد حدودا 33 ساله‌اي را مشاهده كردند كه هدف ضربه چاقو از ناحيه گردن قرار گرفته بود و يك چاقو خونين هم كنار جسد افتاده بود؛ بررسي‌هاي اوليه نشان مي‌داد كه پدر متوفي اين حادثه را به پليس گزارش داده است. بدين ‌ترتيب پدر متوفي هدف تحقيق قرار گرفت و گفت: «فرزندم از مدتي قبل به‌ خاطر بيماري‌هاي روحي و رواني و مصرف شيشه با مادرش اختلاف داشت تا اينكه در روز قبل حادثه پس از مشاجره‌هاي خانوادگي، مادرش منزل را ترك و به منزل دخترم رفت؛ من نيز طي هماهنگي با مدير يك كمپ‌ ترك اعتياد درخواست انتقال پسرم را به كمپ داشتم.»

پدر متوفي ادامه داد: «ساعت 5 صبح با كمپ تماس گرفتم و درخواست كردم كه براي انتقال فرزندم وارد خانه‌ شوند؛ سپس از منزل خارج شدم و ساعت ۶ و ۳۰ دقيقه كه بازگشتم با جسد فرزندم مواجه شدم اين در حالي بود كه عوامل كمپ هنوز نيامده بودند؛ فرزندم اقدام به خودكشي كرده و در اين خصوص از كسي شاكي نيستم.» تجزيه و تحليل‌هاي جنايي كارآگاهان نيز نشان مي‌داد كه جراحت وارده به گلوي مقتول خودزني نبوده و مرد جوان قرباني جنايتي هولناك شده است كه با توجه به اظهارات ضد و نقيضي كه پدرش به زبان آورده بود، او دستگير شد.

متهم كه در جريان تحقيقات منكر هرگونه درگيري با پسرش شده بود پس از مواجه با شواهد و مدارك موجود به ارتكاب جنايتي هولناك اعتراف كرد.

 

با پسرتان چه مشكلي داشتيد؟

او از 14 سالگي به مواد مخدر روي آورد. خيلي تلاش كردم كه مواد را ترك كند، اما از همانجا اختلاف‌هاي ما شروع شد.

چرا براي ترك اعتياد فرزندتان او را به مشاوره يا كمپ‌ نبرديد؟

اتفاقا او بارها در كمپ ترك اعتياد و بيمارستان‌هاي روحي و رواني بستري شده بود، اما فايده‌اي نداشت و پس از مرخص شدن دوباره مواد مصرف مي‌كرد.

شب قبل از جنايت در خانه چه گذشت؟

از حركت‌هاي پسرم خسته شده بوديم و دوباره موضوع كمپ ترك اعتياد را در خانه مطرح كرديم كه ناگهان عصباني شد و مادرش را هدف ضرب و شتم قرار داد.همين موضوع باعث شد تا همسرم خانه را ترك كند.

بعد چه تصميمي گرفتيد؟

با مدير يك كمپ ترك اعتياد هماهنگ كردم تا عوامل به خانه مراجعه كنند و هرطور كه شده پسرم را به كمپ ببرند، اما ناگهان پسرم از اين تصميم مطلع شد.

پسرتان نسبت به اين موضوع چه واكنشي داشت؟

وقتي متوجه شد يك چاقو برداشت و قبل از خواب زير بالشت خود قرار داد تا به عوامل كمپ ترك اعتياد آسيب بزند.

چگونه فرزندتان را به قتل رسانديد؟

قبل اينكه پسرم بيدار شود، بيدار شدم. وقتي خوابيده بود بالاي سرش رفتم و سعي كردم چاقو را بردارم تا آسيبي به عوامل كمپ ترك‌اعتياد نرساند، اما در اين ميان بيدار شد و پرخاشگري كرد. من كه خيلي ترسيده بودم با همان چاقو ضربه‌اي را به گلويش وارد كردم.

بعد چه كار كرديد؟

از اين درگيري خيلي ناراحت شدم.از خانه بيرون رفتم، اما هنگامي كه بازگشتم، متوجه شدم كه پسرم فوت كرده است. با پليس تماس گرفتم و براي اينكه دستگير نشوم با صحنه‌سازي مدعي شدم فرزندم خودكشي كرده است، اما خيلي زود توسط پليس دستگير شدم.

با صدور قرار قانوني از سوي مرجع قضايي، متهم جهت روشن شدن زواياي پنهان پرونده در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت و تحقيقات همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون