• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5803 -
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۴ تير

امیر صدیقی، رييس فدراسیون ووشو بعد از پیروزی در انتخابات:

بی‌رقیب نبودم اما ۳ کاندیدا به مجمع نیامدند

مدیرعامل سابق پرسپولیس ۲ سال است که نایب‌رییس ووشو شده

روزبه دلاور

به گزارش «اعتماد»، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون ووشو، ساعت ۱۰ روز چهارشنبه در هتل هما و با حضور سیدمحمدشروین‌ اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، احمد نامنی مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و همچنین اعضای مجمع برگزار شد. اسبقیان معاون امور فرهنگی، توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ریاست مجمع را برعهده داشت و امیر صدیقی، عباس شیبک، مجتبی جانعلی، سیدامیر نوری سادات و جعفر عرفانیان، پنج کاندیدای ریاست فدراسیون ووشو بودند اما سه نفر از این کاندیداها؛ مجتبی جانعلی، سیدامیر نوری سادات و جعفر عرفانیان در اعتراض به روند برگزاری مجمع از حضور در محل برگزاری انتخابات خودداری کردند! عباس شیبک‌ مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان که از مربیان این رشته است و امیر صدیقی ريیس فدراسیون ووشو دیگر نامزدهای احراز پست ریاست بودند که در محل برگزاری انتخابات حضور داشتند و شیبک‌ پس از سخنرانی، به نفع صدیقی کنار کشید تا در پایان امیر صدیقی در انتخاباتی که تنها یک نامزد داشت با کسب ۴۹ رای از ۵۰ رای برای دومین دوره متوالی و به مدت چهار سال بر صندلی ریاست تکیه بزند. پس از برگزاری مجمع با صدیقی تماس گرفتیم و جدیدترین اظهارات ريیس فدراسیون ووشو را در ادامه می‌خوانید.

 

از انتخابات ریاست و انتخاب مجدد خود بگویید.

بسم‌الله رحمن الرحیم، خب خدا را شاکرم که با رای قاطع مجمع ووشوی کشورمان برای یک دوره دیگر به عنوان رییس فدراسیون ووشو این توفیق را پیدا کردم که به این خانواده نجیب و همیشه قهرمان خدمت کنم. الحمدالله مجمع بسیار خوبی برگزار شد و جا دارد از حمایت و درایت جناب وزیر، آقای دکتر هاشمی هم تشکر کنم که تمام تلاش خودشان را کردند تا بنا بر اساسنامه فدراسیون مجمع در موعد مقرر برگزار شود که اتفاق بسیار خوبی است و کمک می‌کند برای تداوم موفقیت‌های ووشو و کوراش کشورمان در میادین بین‌المللی.

فدراسیون ووشو در دوره قبلی با ریاست شما چه دستاوردی به دست آورد؟

چهار سال بسیار حساسی را پشت سر گذاشتیم و خب یک مقطع سختی به دلیل شیوع بیماری کرونا باعث اختلال در فعالیت‌های ورزشی کشور شده بود ولیکن ما شرایط را به گونه‌ای رقم زدیم تا الحمدلله شعله درخشان ووشوی کشور خاموش نشود. در بخش مدال‌آوری و قهرمانی‌ها بچه‌های ما بسیار خوش درخشیدند مثل عنوان قهرمانی جوانان جهان و نایب قهرمانی کوراش کشورمان و در بازی‌های آسیایی هم در مجموع ۱۲ مدال ارزشمند در کوراش و ووشو کسب کردیم. این روند همین‌طور ادامه پیدا کرد تا در رویدادهای مهم از‌جمله مسابقات قهرمانی آسیا کوراش به میزبانی تهران و با حضور ۲۰ کشور و ۳۰۰ ورزشکار و مربی و داور انجام شد.

چه برنامه‌هایی برای این دوره دارید؟

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما بهبود زیرساخت‌ها و تجهیزات و کوراش ایران است که نیاز به حداکثر توان‌مان است تا با کمک وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بتوانیم شرایط خوبی را در این حوزه فراهم کنیم. ورزشکاران ما به فضای تمرینی مناسب و خوابگاه‌های بهتر و همین‌طور تجهیزات تمرینی نياز دارند که ان‌شاءالله بتوانیم اینها را هم به‌روزرسانی کنیم و هم تجهیزات بهتری را فراهم کنیم تا در چهار سال آینده هم بتوانیم درخشان عمل کنیم.

برسیم به این سوال که، شما بدون رقیب بازهم به ریاست فدراسیون رسیدید که البته بی‌حاشیه هم نبود! در این باره توضیحی می‌دهید؟

بدون رقیب نبودم. ۵ نفر در این انتخابات ثبت‌نام کردیم و قاعدتا همه باید در جمع حضور پیدا می‌کردند اما ۳ کاندیدا نیامدند و بنده و کاندیداي دیگری حضور داشتیم و طبق روال قانونی انتخابات هم برگزار شد.

اعضا هم خیلی قاطعانه از شما حمایت کردند؟

بله. همین هم مسوولیت من را خیلی سنگین‌تر کرد. این رای قاطع و اعتمادی که خانواده ووشو به من داد با توجه به عملکرد درخشانی که در ۴ سال گذشته داشتیم، بود. امیدوارم در کنار هم بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

درباره نایب‌رییس خودتان آقای جعفر سمیعی که سابقه مدیرعاملی پرسپولیس را دارد هم بگویید، انتخاب مجدد اما دور از انتظاری بود.

ایشان دو سالی است که نایب رییس ووشو است! دوباره هم انتخاب شدند برای ادامه مسیر. ایشان در مجمع سال ۱۴۰۱ هم با همین عنوان فعالیت می‌کرد. آقای سمیعی یکی از مدیران ورزشی کشورمان است و سال‌ها در ورزش تجربه دارد‌ و قبل از اینکه در ووشو فعالیت کند سال‌ها تجربه همکاری در وزارت ورزش را دارد و به عنوان مدیرعامل پرسپولیس بود و در بخش‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کرد و در خانواده ووشو هم ان‌شاءالله همچون ‌گذشته سبب خیر شود.

صحبت پایانی؟

امروز وزارت ورزش شرایط بسیار خوبی را دنبال می‌کند و با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های صورت گرفته امیدواریم امسال در بازی‌های داخل سالن آسیا در آبان که در تایلند برگزار می‌شود، بتوانیم درخشان عمل کنیم و ان‌شاءالله بعد هم در ناگویای ژاپن.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون