• ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5804 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۶ تير

اخبار

جاني دپ  و كارنامه جادويي و تراژيكش 

جاني دپ مي‌گويد: دوران بازيگري‌اش در هاليوود «جادويي» و «گاهي تراژيك» بوده است.
«جاني دپ» در مراسم اهداي جوايز «فيلم ملي»  (National Film Awards) كارنامه بازيگري خود در هاليوود را «گاهي تراژيك» خواند. بازيگر ۶۱ ساله «دزدان دريايي كاراييب» (Pirates of the Caribbean) براي بازي در فيلم «ژان دو باري» (Jeanne du Barry) اين جايزه را دريافت ‌كرد. دپ در پيامي از پيش ضبط شده كه رويداد پنجشنبه شب در لندن پخش شد، گفت كه اين جايزه باعث افتخار او است: «در كاري كه مي‌كنم از همه شما الهام مي‌گيرم كه در اين راه طولاني در كنار من بوديد و درك كرديد. اين جوايز به‌ ويژه وقتي مايه افتخار است كه مستقيما از دل مردم بيرون بيايد، از جان و دل كساني كه در مسيري دراز، افسانه‌اي، جادويي، گاهي تراژيك كه در عين حال هرگز ملال‌آور نبود به من پيوستند.» او مي‌گويد كه هوادارانش سبب مي‌شوند همچنان «به پيش» حركت ‌كند: «فقط به خاطر شماست كه امروز من اينجا هستم. از شما سپاسگزارم و مثل هميشه عشق و احترام را تقديم‌تان مي‌كنم.» در بخش ديگري از اين مراسم فيلم «بازگشت به سياهي» (Back to Black) كه يك بيوگرافي براي «ايمي واينهوس» است برنده جايزه بهترين درام شد و «آدام ديكن» براي «سومادرهود» (Sumotherhood) جايزه بهترين بازيگر مرد را به خانه برد. در بخش بهترين بازيگر زن «پاريشا هاج» براي «ويسكي آرتور» 
(Arthur’s Whisky) برنده جايزه شد. «ژان دو باري» به كارگرداني و بازي «مايون» فرانسوي اولين فيلم دپ پس از پيروزي حقوقي بر همسر سابقش «امبر هرد» در سال ۲۰۲۲ بود. اين فيلم اولين‌بار در جشنواره كن اكران شد و نقدهاي مختلفي دريافت كرد.

فيلم بعدي ديمين شزل پاييز امسال 

به گزارش مهر و به نقل از وردل آف ريل، ماه آوريل، ديمين شزل ساخت فيلم بعدي خود را با پارامونت نهايي كرد. از اين فيلم كه گفته شده داستانش در يك زندان مي‌گذرد، به عنوان درامي با بودجه متوسط ياد شده كه تا حدودي اكشن هم هست. حالا شنيده‌ها حاكي از آن است كه توليد اين فيلم در اكتبر آغاز مي‌شود تا سال ۲۰۲۵ راهي سينماها شود.
«بابل» آخرين فيلم شزل بود كه با بودجه نزديك به ۱۰۰ ميليون دلاري ساخته شده و ۶۳ ميليون دلار فروخت و درنهايت ۸۷ ميليون دلار به پارامونت ضرر زد. هرچند در كمال تعجب اين فيلم در فرانسه فيلم موفقي بود و هم نظر منتقدان را جلب كرد و هم تماشاگران را به سينماها كشاند.زمستان شزل گفت نگارش يك فيلمنامه جديد را به پايان برده، اما نمي‌داند پس از ناموفق بودن «بابل» هاليوود چگونه از وي استقبال مي‌كند.
شزل در مقام كارگردان سازنده «ضربه شلاق»، «لالا لند» و «نخستين انسان» است و بايد گفت «بابل» گرچه مشكلاتي داشت، اما ديد سينمايي عالي و ديوانه‌كننده آن شايسته چنين مخالفتي نبود.
اين كارگردان ۳۹ ساله كه تحصيلات سينمايي خود را در دانشگاه هاروارد انجام داده فعاليت رسمي خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز كرده است. وي كه ابتدا بيشتر فيلمنامه‌هاي آثار درجه ۲ ترسناك را بازنويسي مي‌كرد تا بتواند درآمدي داشته باشد، نخستين فيلم خود را با عنوان «گاي و مدلين روي نيمكت پارك» در سال ۲۰۰۹ ساخت و توانست نام خود را مطرح كند. اولين موفقيت جدي شزل سال ۲۰۱۴ و با ساخت فيلم «ويپلش» يا «ضربه شلاق» رقم خورد كه ۵ نامزدي اسكار براي بهترين فيلم، بهترين فيلمنامه اقتباسي، بهترين بازيگر نقش مكمل مرد، بهترين صدابرداري و بهترين تدوين كسب كرد و جز ۲ مورد اول، بقيه جوايز را به دست آورد.


سيسيلي‌ها  از كوين اسپيسي تجليل مي‌كنند

كوين اسپيسي جايزه يك عمر دستاورد  را  در تائورمينا ايتاليا دريافت مي‌كند.
كوين اسپيسي جايزه يك عمر دستاورد را در تائورمينا، سيسيل دريافت مي‌كند. اين جايزه بخشي از جوايز ملل است كه با همكاري مجلس سناي جمهوري ايتاليا و منطقه سيسيل اهدا مي‌شود. ژرار دوپارديو، آبل فرارا و كلوديا كارديناله از جمله چهره‌هايي هستند كه پيش‌تر با دريافت اين جايزه تجليل شده‌اند. اين جايزه درحالي به اسپيسي اهدا مي‌شود كه وي در سال‌هاي اخير بيشتر براي اتهامات تجاوز جنسي خبرساز شده بود و در ماه‌هاي اخير تلاش كرده تا به دنياي سينما بازگردد. وي مصاحبه‌هاي پرمخاطبي انجام داده كه قرار است در فيلم «كنتاكت» ديده شود. وي در يك فيلم امريكايي به نام «پيتر فايو هشت» هم بازي كرد كه براي اولين‌بار در فيلادلفيا به نمايش درآمد. اهداكنندگان اين جايزه از كوين اسپيسي به عنوان يادگاري جاودانه از تاريخ سينما و تئاتر ياد كردند كه شايسته ادامه حرفه‌اش است. اسپيسي همچنين به تازگي به عنوان مهمان افتخاري جشنواره معتبر فيلم زردآلو طلايي در ايروان ارمنستان معرفي شد. اين بازيگر درحالي همچنان با عواقب اين اتهام‌ها دست و پنجه نرم مي‌كند كه در پرونده‌اي مدني كه در امريكا از سوي آنتوني رپ بازيگر گشوده شد و همچنين يك پرونده جنايي در بريتانيا كه برمبناي ادعاي ۵ مرد تشكيل شد، بي‌گناه شناخته شده است. يك پرونده مدني ديگر هم در بريتانيا قرار است در سال ۲۰۲۵ بررسي شود.
مراسم اهداي جوايز تائورمينا كه اسپيسي در آن روي صحنه مي‌رود، ۲۱ جولاي (۳۱ تير) در جشن تابستاني شهر تاريخي سيسيل برگزار مي‌شود و هيچ ارتباطي با جشنواره سينمايي تائورمينا كه از ۱۳ تا ۱۹ جولاي (۲۳ تا ۲۹ تير) برگزار مي‌شود، ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون